NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jefro98 schreef:Gister avond droog gebleven op de routes? Ik wil vanavond alle 3 gaan doen.
lees even twee Posts hoger voor het antwoord
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bert l. schreef:
Jefro98 schreef:Gister avond droog gebleven op de routes? Ik wil vanavond alle 3 gaan doen.
lees even twee Posts hoger voor het antwoord
Ah O.K.
Dat was dus niet een geintje maar serieus bedoeld.
:-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jefro98 schreef: Ah O.K. Dat was dus niet een geintje maar serieus bedoeld. :-q
Ben altijd serieus
OpdeWageningseberg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 9 januari 2009, 21:30
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 7.9 2016

Jefro98 schreef:Gister avond droog gebleven op de routes?
Ik wil vanavond alle 3 gaan doen.
Gisteren rond een uur of 16:00 een bak water over me heen gekregen op Rhenen. De bui duurde echter niet heel lang. Het water is waarschijnlijk al weggezakt omdat het 's avonds denk ik gewoon droog is gebleven.

Het jammere voor mij was dat het bij mij thuis (andere kant van Rhenen) gewoon droog is gebleven.
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

Net een rondje Rhenen en Amerongen gedaan; geen plasje op de route. Helaas wel 2 crossmotoren die bij Elst de klim opdraaiden en volgas naar boven sjeesden. Was klokslag 20:00uur.
Geen kentekenplaten en geen helmen op.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag weer eens een wat langer tochtje gemaakt over de Heuvelrug, in het kort:
Soest - naar Soesterberg - halve ronde Zeis t- naar Leersum via LdS - halve ronde Leersum - halve ronde Amerongen - verbinding naar Rhenen - ronde Rhenen - terug naar Amerongen - restant Amerongen - restant Leersum - terug naar Zeist via LdS - restant Zeist - terug naar Soest.
Onderweg big smile, want is en blijft genieten op deze route. Lekker rustig onderweg met max. 10 andere bikers op totaal dikke 120 km. Tip van de ouwe: Ga ook parttime werken. :winkie:

Was alweer een maand terug dat ik voor het laatst reed en hield vooraf bijna mijn hart vast over het gehobbel en gestuiter. Ten opzichte van maandje terug misschien op paar plekken iets meer hobbels (zag wel redelijk wat bidons zo hier en daar liggen), maar viel mij 100% mee.
Zeker als je Rhenen bekijkt, dat lijkt nergens last van te hebben en eerlijk gezegd voor mij het lekkerste rondje. Van de bak regen genoemd door "OpdeWageningseberg" niets meer van te merken, wat toch wel aangeeft hoe goed deze ronde is aangelegd.

Mulle zand (Leersum Ginkelduin) viel me nog redelijk mee en was op zich nog goed door te komen, maar dat inderdaad stuk lastiger dan maandje terug.

In ieder geval weer prima vermaakt en opnieuw compliment aan bouwers / onderhoud. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hoge Ginkel overgeslagen? Zonde. :tong
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

RobinG schreef:Net een rondje Rhenen en Amerongen gedaan; geen plasje op de route. Helaas wel 2 crossmotoren die bij Elst de klim opdraaiden en volgas naar boven sjeesden. Was klokslag 20:00uur. Geen kentekenplaten en geen helmen op.
tijd voor een hinderlaag. Is 20:00 een vaste tijd?
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

de motor rijders heb ik ook gezien.
ik was met mijn zoontje van 7 aan het fietsen.
ze remde wel netjes af en reden rustig voorbij waarna ze weer vol gas er van door gingen.
ik denk dat het een vader en zoon was. zoon rond de 16 jaar of zo
ze hebben een kwartiertje rond gereden, maar met die snelheid heb je wel heel Amerongen gezien.
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

StevenK schreef:
bert l. schreef:regelgeving loopt bijna per definitie achter op de werkelijkheid. De toegang is tot nu toe verboden voor rijwielen met hulpmotor, waarbij voor hulpmotor alleen het begrip verbrandingsmotor wettelijk beschreven is. We leven in een vrij land waarin alles mag wat niet verboden is, dus een rijwiel met elektromotor kun je niet verbieden.
Dat ben ik niet met je eens, Bert. Allereerst zijn alle elektrisch aangedreven voertuigen motorvoertuigen, met uitzondering van fietsen met trapondersteuning die boven de 25km/u geen ondersteuning bieden. Dus het verbod op motorvoertuigen betreft ook de voertuigen met trapondersteuning die boven die snelheid ondersteuning bieden.
<nieuwsgierig> Waaruit blijkt dat een e-bike met ondersteuning tot 45/uur wel een motorvoertuig is en tot 25/uur niet? </nieuwsgierig>
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ersteuning" onclick="window.open(this.href);return false;
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Ja, die pagina ken ik, dank je wel. Volgens mij is echter een e-bike door deze onderverdeling bij de snor-/bromfietsen nog geen motorvoertuig maar had de wetgever een plekje nodig om dit nieuwe verschijnsel (nou ja nieuw ...... ) onder te brengen. En wat mij betreft e-mtb'en ze maar een eind weg in het bos. Mits de e-mtb'ers zich realiseren dat hun snelheidspotentieel erg hoog is en dus nog duidelijker dan andere snellere rijders moeten aangeven dat ze erlangs willen en langs welke kant ze passeren. Vind ik.
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Een Tesla met een gat in de bodemplaat kan dus ook een skelter zijn :winkie:
En als je er een mandje opschroeft aan de voorkant is het een scootmobiel. Het lijkt er dus op dat snelheid wel degelijk invloed heeft op de indeling van voertuigen.
In ieder geval worden e-bikes met v.max boven 25km/h gelijkgeschakeld aan een motorvoertuig, zijnde een snorfiets.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2 ... HoofdstukI" onclick="window.open(this.href);return false;
motorvoertuigen: alle gemotoriseerde voertuigen behalve bromfietsen, fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen;
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/2 ... Hoofdstuk1" onclick="window.open(this.href);return false;
motorrijtuigen: alle voertuigen, bestemd om anders dan langs spoorstaven te worden voortbewogen uitsluitend of mede door een mechanische kracht, op of aan het voertuig zelf aanwezig dan wel door elektrische tractie met stroomtoevoer van elders, met uitzondering van fietsen met trapondersteuning;
fietsen met trapondersteuning: fietsen die zijn voorzien van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW en waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/h bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen;
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

[quote="Bergbike"][KNIP]/quote]Dank voor de links, die geven helderheid.
Plaats reactie