hanjovdberg schreef: ↑di 9 maart 2021, 13:03
Dus gaan mensen die omleiding echt niet nemen. Zeker omdat je daarvoor (Lunteren route) al enkele km's asfalt hebt gehad.
Toch maar mijn idee gaan uitvoeren dan ... Gaat wel veel tijd kosten ...
Daar komt ook nog bij dat je als je voor het eerst ergens bent op een track dat je niet weet wat er komt na een bocht.
En je wilt ook jezelf verbeteren dus zal je blijven proberen
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Primar schreef: ↑di 9 maart 2021, 13:53
En je wilt ook jezelf verbeteren dus zal je blijven proberen
Helemal mee eens. Vraag is hoe dat – wat absoluut aan te moedigen is – in te passen is in een erosiegevoelig gebied.
Dat is inderdaad het dilemma: wordt het te gemakkelijk gemaakt is het niet goed, wordt het het iets moeilijker gemaakt wordt er van alles gesloopt.
Natuurlijk mag iedereen op vaste routes rijden, maar kan me Hanjo zijn gevoel ook wel voorstellen: Je loopt op den duur alleen maar te repareren, en de rijders die het slopen zie je vaak niet bij de onderhoud/herstelwerkzaamheden.
Hetzelfde geldt voor tijdelijke afsluitingen om het traject te sparen: als je zag hoeveel sporen er om de hindernissen liepen bij het weer openen van de rode route (en de schade die er veroorzaakt was) zakt de moed je af en toe in de schoenen. En dan neem je het van de sokken rijden en aan de kant schreeuwen van MTB'ers tijdens onderhoud maar voor lief, hoewel de ruime meerderheid netjes afremt en groet. Dat doet dan wel weer goed.
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
En aan de andere kant, het is ook een kwestie van perceptie.
Ik heb nog nooit iemand bewust een pad zien slopen, maar af en toe een voetje bij moeten zetten om boven te komen komt geregeld voor. Is dat slopen, of je grens opzoeken ?
Baron Gijs schreef: ↑di 9 maart 2021, 15:36
En aan de andere kant, het is ook een kwestie van perceptie.
Ik heb nog nooit iemand bewust een pad zien slopen, maar af en toe een voetje bij moeten zetten om boven te komen komt geregeld voor. Is dat slopen, of je grens opzoeken ?
Ik zeg het laatste want moetwillig daar heb een foto van gezien dat er een gat in de track was gegraven.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Toen wij dus de bewuste klimmetjes aan het herstellen waren zag je hoeveel fietsers deze niet haalden en dus moesten lopen. (uiteindelijk maar een paar uur dichtgegooid om goed door te kunnen werken) Maar diverse gasten die na het afstappen vol door het zand ploegden en een spoor van verwoesting achterlieten. Vast niet bewust ... maar wel met grote gevolgen want je kunt zo weer opnieuw beginnen.
Besef moet er gewoon meer zijn en komen dat trailrespect meer is dan een keertje niet gaan fietsen als het zeiknat is.
Iemand heeft de start van de laatste afdaling van het eerste stukje Area 51 (als je begrijpt wat ik bedoel... waar je onderaan moet uitkijken voor de zwijnenkuilen) gesloopt. Die was licht technisch met een minidropje. Nu is het een hele gladde overgang en daarmee is het technische helemaal uit het afdalinkje gehaald helaas.
Er was daar een 'illegale' drop gebouwd. Inclusief stammetjes en aanloop lijn omhoog. Dus misschien is er vanuit trailcrew wel wat aan gedaan. Ik heb niks gehoord maar zou zo maar kunnen.
hanjovdberg schreef: ↑vr 12 maart 2021, 18:37
Er was daar een 'illegale' drop gebouwd. Inclusief stammetjes en aanloop lijn omhoog. Dus misschien is er vanuit trailcrew wel wat aan gedaan. Ik heb niks gehoord maar zou zo maar kunnen.
Zo, dan ben je lekker brutaal als je dat doet. Volgens mij lag die er trouwens nog wel.
hanjovdberg schreef: ↑di 9 maart 2021, 13:03
Dus gaan mensen die omleiding echt niet nemen. Zeker omdat je daarvoor (Lunteren route) al enkele km's asfalt hebt gehad.
Toch maar mijn idee gaan uitvoeren dan ... Gaat wel veel tijd kosten ...
Daar komt ook nog bij dat je als je voor het eerst ergens bent op een track dat je niet weet wat er komt na een bocht.
En je wilt ook jezelf verbeteren dus zal je blijven proberen
Bovendien, op andere routes staan soms van die bordjes die zwaar zijn overdreven. Zaterdag was ik nog op LDD met een bordje linksaf double black diamant, rechts gewone track. Ik dacht nog 'geen harnas, geen full face, geen enduro bak, waarom rij ik toch links'. Route was gewoon blauw, er was niets dat een beginnende MTB-er niet kan.
en ik maar biken daar.... toen er amper iets was......ja, half wit/gele route bordjes die amper meer van kleur kon onderscheiden en nog minder met je fiets bril op en als extraatje nog een mopperende vriendin achter je aan rijden ....
Vandaag kennis gemaakt met deze ronde. De eerste keer erg verrassend, sommige klimmetjes liggen net na een bocht. De aansluitende tweede keer hier rekening mee gehouden. Een erg leuke route met erg leuke singletracks. Helaas een aantal verharde rechte stukken. Door de droogte van de laatste tijd waren een aantal klimmetjes niet te doen. Ik denk dat dit altijd lastig blijft in deze omgeving. Route was erg goed aangegeven. Een aanrader, zeker voor mensen die in de buurt op vakantie zijn . Ik kom zeker terug om deze route te koppelen aan de route van Lunteren.
wilmar schreef: ↑wo 28 april 2021, 16:27
Door de droogte van de laatste tijd waren een aantal klimmetjes niet te doen.
Daar bedoel je te zeggen "Door de droogte van de laatste tijd kon ik een aantal klimmetjes niet rijden". Ik heb er van het weekend ook voor het eerst gereden en kon gewoon overal boven rijden.
Verder ben ik het wel eens dat technisch het lastigste onderdeel van dat hele stuk de qualifier is; naja uitgezonderd de optionele jump over de gevallen boomstam. Wel een intensief stuk.