MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Via onze site krijgen we diverse meldingen over dat er een nieuwe MTBroute nabij Otterlo zou zijn.
De route zou 17,3 kilometer lang moeten zijn.
Wie heeft meer informatie over deze route of kan ons vertellen door wie de route is gerealiseerd?

Jeannette
http://www.mtbroutes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Henk Germans
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 september 2015, 22:57
Mijn mountainbike: Cuba Acid

Ik heb er deze week een stuk van gefietst. Mossel events uit Otterlo heeft de route aangelegd.
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

Ik las dit net, en vroeg aan collega die daar in de buurt woont en fanatiek mountainbiked hoe het zit met deze route.
Deze is aangelegd maar recent voor het grootste deel weer afgesloten door gemeente. klein deel (veel bochtenwerk door bos) is nog toegankelijk. afgesloten deel ook illegaal niet handig doordat er draden zijn gespannen etc.

dit even ter info
Nooit meer op je bek, op een single TREK
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Henk Germans schreef:Ik heb er deze week een stuk van gefietst. Mossel events uit Otterlo heeft de route aangelegd.
Dank! Wij hebben inmiddels contact met hen opgenomen. Zodra we meer weten zullen we dat hier plaatsen.
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier het oude topic maar even omhoog schoppen.
Kan op mtbroutes niets vinden over een route bij Otterlo maar die ligt er dus wel?
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Ja die ligt er zeker! Volledig bepijld.
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Ik ga zeker een keer die kant op vanuit Apeldoorn, leuk om die route te verkennen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Is er ook meer info te vinden over die route zoals startpunt en lengte etc.?
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Even een quote uit het "ede" topic. Geeft in ieder geval een idee waar dit rondje loopt.
Kelvin_ schreef:Ai, snap even niet hoe dat kan. Hieronder de directe link die wel zou moeten werken.

Het gaat natuurlijk om het bovenste rondje. Hier zit een kleine afwijking in omdat ik een maat van me heb bezocht aldaar.

https://www.strava.com/activities/89332 ... 1489066407" onclick="window.open(this.href);return false;
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik dacht dat de lengte iets van een kleine 15km was? Route is makkelijk te vinden vanaf de ingang van Camping de Wije Werelt. Route duikt aan de overkant van de N310 het bos in.

Ik heb hem pas voor het eerst gereden, maar vond 3/4 van de route echt niet leuk. Slechts ca. 1/4 is leuke singletrack.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Gevonden: https://www.strava.com/segments/13450364?filter=overall" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis hem nog op mtbroutes. Valt daar ook niet onder de route Ede zie ik.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Onlangs gereden, niet echt een heel bijzonder rondje... Otterlo is best wel toeristisch en de route gaat langs veel campings. Oftewel, hou er rekening mee dat je niet echt kan 'knallen' omdat er veel voetgangers (met honden) op de route lopen.
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

Wie weet hoe je een dergelijke GPX kan downloaden van strava? Of heeft iemand deze gpx voor me?
Ik st aop de camping in otterlo komende week en wil mijn zoon van 8 voorzichtig introduceren in het MTB-en. daar is deze route perfect voor.

https://www.strava.com/segments/13450364?filter=overall" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt!
Nooit meer op je bek, op een single TREK
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

de route wijst zich redelijk vanzelf en echt verdwalen kan je daar ook niet...
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Vandaag de route gereden. Route die over en langs campings/bungalowparken loopt.
Combi tussen wat singeltrack, bospaden, brede zandwegen, asfalt, fietspaden.
De markering mag wel een stuk beter 2x verkeerd gereden (1x op europarcs reed ik het park af via de nieuwe in/uitgang i.p.v. de oude en 1x als je bij de grote open zandvlakte) verder enkele plekken waar een paaltje of plaatje op het paaltje ontbreekt. Als je wat relaxter wil rijden is een gps handig als je dit hebt.
Plaats reactie