MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dat is toch wel een keer of 5 te doen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vandaag vanaf huis een leuke Zuid-Veluwe mix gereden met stukken van achtereenvolgens Schaarsbergen, Arnhem, Ede, Otterlo, Lunteren, Ede, Arnhem.

Tot mijn grote verbazing kwam ik op de route Otterlo een groepje toeristen tegen die (op gehuurde fietsen) zonder helm aan het rijden waren. Toen ik vroeg waarom ze geen helm droegen, was het antwoord dat ze die er niet bij hadden gekregen van de verhuurder. Wie verhuurt er in vredesnaam mountainbikes om Otterlo te rijden zonder helm??? :~ Moet je voorstellen dat die mensen zo door Area51 gaan rijden.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Even ter info. Vanwege de extreme droogte is de route Otterlo en het stuk Area 51 gesloten.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Peelrijder schreef: do 4 augustus 2022, 18:30
Giant-E schreef: do 4 augustus 2022, 09:29

De 5 van Area51. :winkie:

(Crossed my mind once)
Ik ben voor!
Idem :-q
DirkvdL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 1 juni 2022, 20:23

Na lange tijd weer Otterlo gereden, in combi met Lunteren. Geen droge tracks meer, wat is het toch heerlijk fietsen op beide routes. Area51 weer open en goed te rijden. Nog wel een kort stuk afgesloten, het gedeelte naar Area51 toe. Maar de omleiding is eigenlijk leuker! Dat paadje maar goed in gedachten houden de volgende keren :wink:
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

DirkvdL schreef: vr 30 september 2022, 20:54 Na lange tijd weer Otterlo gereden, in combi met Lunteren. Geen droge tracks meer, wat is het toch heerlijk fietsen op beide routes. Area51 weer open en goed te rijden. Nog wel een kort stuk afgesloten, het gedeelte naar Area51 toe. Maar de omleiding is eigenlijk leuker! Dat paadje maar goed in gedachten houden de volgende keren :wink:
+1 vandaag voor het eerst met de vrouw Otterlo gereden. Was een beetje teleurgesteld dat er een omleiding was maar blijkbaar mis je dus weinig :wink:

Erg leuke route met leuke hoogteverschillen!
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Vanaf 8 januari gaat de gehele Zanding uit de route Otterlo. De Zanding wordt recreatief luw gemaakt (recreatiezonering Veluwe). In het Roekelse bos komt een nieuwe single track voor in de plaats. Deze zal ergens in februari gereed zijn.

https://mtbzuidveluwe.nl/route-otterlo- ... 8-januari/
https://ede.nieuws.nl/nieuws/54817/moun ... fgesloten/
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kuijtje.nl schreef: do 28 december 2023, 11:19 Vanaf 8 januari gaat de gehele Zanding uit de route Otterlo. De Zanding wordt recreatief luw gemaakt (recreatiezonering Veluwe). In het Roekelse bos komt een nieuwe single track voor in de plaats. Deze zal ergens in februari gereed zijn.

https://mtbzuidveluwe.nl/route-otterlo- ... 8-januari/
https://ede.nieuws.nl/nieuws/54817/moun ... fgesloten/
Had het gelezen. Erg jammer maar wel begrijpelijk. Ik vond het toch één van de leukste stukjes uit de regio (icm Area51). We kwamen er in de zomer vaak met de kids trainingsgroepjes.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Komt er iets gelijkwaardig (of beter) voor terug?
◼︎ Go round the outside.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Tijgerhaai schreef: do 28 december 2023, 14:59 Komt er iets gelijkwaardig (of beter) voor terug?
Reken er maar niet op.
Daar zijn in het Roekelse bos helaas de mogelijkheden niet voor.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Dat is toch waar je de keuze maakt voor makkelijk of moeilijk? Zo ja dan vond dat een van de gaafste stukjes van Otterlo :(
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Jefro98 schreef: do 28 december 2023, 15:42
Tijgerhaai schreef: do 28 december 2023, 14:59 Komt er iets gelijkwaardig (of beter) voor terug?
Reken er maar niet op.
Daar zijn in het Roekelse bos helaas de mogelijkheden niet voor.

Hmm, dan kan er een route van het lijstje. Juist de Zanding was het deel wat het de moeite maakte om naar Otterlo te gaan. De rest vind je ook op andere routes. Behalve gebiedje 51 dan. Maar dat kan je prima combineren met Ede.
◼︎ Go round the outside.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Gecondoleerd met dit verlies aan iedereen.

Doodzonde dit.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zaterdag as zijn voor tot nu de weersomstandigheden nog goed :-q dus even twee rondes Otterlo voor een waardig afscheid :(( :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dennis17e schreef: do 28 december 2023, 15:45 Dat is toch waar je de keuze maakt voor makkelijk of moeilijk? Zo ja dan vond dat een van de gaafste stukjes van Otterlo :(
Yep. Waar dat plankje “squirrel catcher” staat waar in het begin zoveel over te doen was.
Zonde maar begrijpelijk dat het er uit gaat.
Plaats reactie