MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
83Firestorm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 1 september 2011, 19:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2021) / Cube LTD Pro (2011)

Rond Ede is het gortdroog op het moment. Hier en daar wel een plasje/stuk modder, maar dat mag echt geen naam hebben.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Miob schreef: wo 14 juli 2021, 20:06 Ik stond net even voor 19:00uur weer voor een gesloten hek. Dat is natuurlijk hun recht en ik klaag er absoluut niet over dat ie dicht is. Ik heb dan alleen geen idee wat ik moet doen. Dus ik heb weer de oude omrijroute gereden ondanks de verbodsbordjes omdat ik zelfs als local echt niet zou weten hoe ik anders een beetje logisch bij area 51 kan komen.


Overigens: het (volgens mij?) officiële stravasegment tot aan het hek (ST04&ST05) loopt door tot in het hek. Die kan je dus nooit fatsoenlijk afrijden tenzij je iemand vooruit stuurt om het hek voor je open te houden.
Het hek naar 's de trail op Heerenlo was vandaag open igg.

Die verbodsbordjes slaan overigens nergens op. Zitten op de paal bij het hek en ook een stukje in het trailtje die de Area51 trail kruist. Ik zou niet weten waarom je daar ineens niet meer mag rijden. :~
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Weer een van de 'voordelen' van de vaste routes waardoor terreinbeheerders sluiting op andere delen van het bos eisen ... :((
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

hanjovdberg schreef: zo 18 juli 2021, 17:52 Weer een van de 'voordelen' van de vaste routes waardoor terreinbeheerders sluiting op andere delen van het bos eisen ... :((
Ja, vroeger mocht je overal rijden. Vroeger was alles beter. En als er nou geen vaste routes waren dan mocht je altijd overal vrij blijven rijden. Dan waren de terreinbeheerders heel makkelijk geweest. Stomme singeltracks met hun kombochten en hoogteverschillen. Geen hond die daar op af komt...............
Klusteam MTB Zuid Veluwe
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tja zo kun je het ook zien maar zover ga ik niet ... 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Je mag in de gemeente Ede inderdaad gewoon op alle paden fietsen. Maar desondanks staat er een verbodsbordje.

Ook net was het hek weer dicht en trof ik een verdwaalde mountainbiker aan die niet meer wist waar hij heen moest. Ik heb weer de oude omrijroute gepakt met de eerder genoemde op sleeptouw.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Miob schreef: di 20 juli 2021, 17:09 Je mag in de gemeente Ede inderdaad gewoon op alle paden fietsen. Maar desondanks staat er een verbodsbordje.
Ik ben bij de eerste vergadering/presentatie geweest van de plannen van de routes in het gemeentehuis.

Toen werd expliciet vermeld dat de stichting toestemming had gekregen onder een paar voorwaarden, o.a.:
- De routes zouden vergunningsvrij moeten blijven.
- Alle paden/wegen waar 'vrij' gefietst mocht worden, zouden dat ook blijven.

Maar er hangen wel meer zelfgemaakte verbodsbordjes in de regio, dus hoe rechtsgeldig die zijn is de vraag. Ik zal het zelf niet bewust opzoeken, maar soms kan het niet anders.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Jefro98 schreef: zo 18 juli 2021, 15:46 Het hek naar 's de trail op Heerenlo was vandaag open igg.
Het hek van ‘s heerenLoo is gewoon open, alleen de knop aan de buiten kant werkt niet altijd, ff hand door het hek steken en de knop aan binnen zijde draaien en het hek gaat open. Het hek is te openen van s’ morgens 8.00 uur tot s’ avonds 20.00 uur
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Staan die verbodsbordjes er niet om mtb-ers van de paardenroute te houden? Net zoals er op sommige MTB paaltjes ook verbodsborden staan? Die indruk kreeg ik toen ik ze vanmiddag zag.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

kuijtje.nl schreef: wo 21 juli 2021, 08:31
Jefro98 schreef: zo 18 juli 2021, 15:46 Het hek naar 's de trail op Heerenlo was vandaag open igg.
Het hek van ‘s heerenLoo is gewoon open, alleen de knop aan de buiten kant werkt niet altijd, ff hand door het hek steken en de knop aan binnen zijde draaien en het hek gaat open. Het hek is te openen van s’ morgens 8.00 uur tot s’ avonds 20.00 uur
Thanks, dat werkt inderdaad!
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

Jan the Man schreef: di 20 juli 2021, 17:42
Miob schreef: di 20 juli 2021, 17:09 Je mag in de gemeente Ede inderdaad gewoon op alle paden fietsen. Maar desondanks staat er een verbodsbordje.
Ik ben bij de eerste vergadering/presentatie geweest van de plannen van de routes in het gemeentehuis.

Toen werd expliciet vermeld dat de stichting toestemming had gekregen onder een paar voorwaarden, o.a.:
- De routes zouden vergunningsvrij moeten blijven.
- Alle paden/wegen waar 'vrij' gefietst mocht worden, zouden dat ook blijven.

Maar er hangen wel meer zelfgemaakte verbodsbordjes in de regio, dus hoe rechtsgeldig die zijn is de vraag. Ik zal het zelf niet bewust opzoeken, maar soms kan het niet anders.

Ciao,
Jan
er zijn nu zelfs hekjes dicht geschroefd, vreemd want het is daar een gewoon pad,denk dat de omgeving er geen wandelaars/fietsers wil hebben.
Mtb Renkum
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Onlangs ook de route Otterloo gereden , vanaf het park waar we zaten was het 10km ongeveer dus leuke warming up.
Leuk om een keer te doen , wel jammer van dat hek maar gelukkig stond er iemand met ervaring aan de andere kant :D

Op zich een leuke route maar zal niet mijn favouriete route worden , vooral op een gedeelte waar het veel klimmen dalen en slingeren is , daar raakte ik de weg kwijt. En een stukje waar je klimmetjes had waar je halverwege de klim over een redelijke boomstronk moest , misschien de 2e keer dat ik het wel haal in 1 keer :roll:

Maar leuk om een keer gereden te hebben!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Grappig… de tracks die jij nu noemt (Zanding en Area 51) zijn voor mij dé reden om Otterlo te rijden.
De rest van de route is ‘t type trail waar er inmiddels al honderden van liggen in dit land.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Gekke vraag misschien, maar over het stukje 's Heerenloo: dat is dus een stukje trail over een beschermde/afgesloten omgeving waar mensen met een verstandelijke beperking wonen. Sommige stukjes lopen best langs de rand, niet direct langs de woongroepen. Toen ik er een week of 2 geleden op zaterdag reed, liep er iemand met een verstandelijke beperking over/langs de trail, al schreeuwend, helemaal alleen, ging af en toe op de grond in het bos zitten enz. Niet aanspreekbaar. Nu kom ik al m'n hele leven in aanraking met mensen met een beperking en ben dus niet zo snel onder de indruk, maar ik kan me voorstellen dat als je niet zo goed weet waar je fietst, dit een vreemde ervaring kan zijn. Wat zijn de ervaringen van anderen?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Was dat niet gewoon Jaap Dirkmaat? :-D

Ik ben nog niet eerder bewoners tegengekomen.
Als het op het terrein van ‘s Heerenloo zelf was ga ik er vanuit dat er toezicht is vanuit de instelling.
Lopen ze buiten het terrein, dan zou ik er een telefoontje aan wagen.
Plaats reactie