MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Elvander schreef: di 27 oktober 2020, 11:46 Dat komt omdat je met zo'n feature verwachtingen schept en die verwachtingen zijn niet overeenkomstig met de route die daarna volgt. Ook dat is nu al meerdere malen, in andere bewoordingen, beschreven.
Je gaat op deze, op het eerste gezicht, beginnersvriendelijke route (direct naast een familiepark) houden dat men dit uitdagende stuk route wel eens even zelf wil beoordelen. Of dat nu uit arrogantie of uit onwetendheid komt, maakt niet uit.
Er is ook helemaal niets verkeerds aan proberen. Men moet ook progressie kunnen maken met de techniek. Maar als men er dan achter komt dat een wortelpassage in een klim toch niet zo makkelijk is en er door die mensen eigenhandig gegraven gaat worden om er een chicken langs te maken dan zijn we verkeerd bezig. Neem je verlies of probeer het nog een paar keer. Anders stap over de TTF heen en ga lekker verder fietsen. Maar ga niet eigenhandig de routes aanpassen die juist de meer ervaren MTB'er wat meer uitdaging biedt dan de overige 95% van de trails in Nederland.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

PaneVino schreef: di 27 oktober 2020, 13:39 Gewoon teksten ophangen, in het rood, met dingen als
"PAS OP GEVAARLIJK"
"NA DEZE PASSAGE GROOT GEVAAR"
"VERBODEN TOEGANG BIJ NIET KUNNEN RIJDEN PASSAGE"
"ER WORDT GEHANDHAAFD!"

Is dat zwaar overdreven? Ja, dat is het.
Trappen de fietsers van dit forum daar in? Nee, dat doen ze niet.
Waarom dan wel? Omdat het misschien net wel die familie/joggingbroeken tegenhoudt.

Als het met redelijke aanwijzigingen niet overkomt, dan misschien met onredelijke aanwijzigingen.
Just a thought.
Die hangen er, OK niet gehandhaafd maar verdere strekking staat op de borden.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

hanjovdberg schreef: di 27 oktober 2020, 09:14 Of je moet er dus net andersom naar kijken ... :wink:

Als de rest geen enkel probleem voor je is waarom het opstapje dan wel ... :tong

Met de aansluiting van Otterlo op Area 51 is er wel een nieuwe uitdaging ontstaan. Zoals al door diverse mensen is gesignaleerd komen er nu hele gezinnen en echte beginners op dit deel. Dat resulteert in veelvuldig lopen, stoppen omdat men het te eng en spannend vindt. Voorbeelden zat van gezinnetjes met gewone fietsjes en zonder helm :oops: :((
tjah, ik denk dat het bij mij meer tussen de oren zit dan echt niet willen lukken. Ik denk ook niet dat ik hem op het juiste moment van me rondje tegen kwam. Dingen oefenen die niet helemaal me specialiteit zijn na 100km is niet helemaal handig :lol:

Maar ik snap zeker de gedachten achter een squirrel catcher, en het zal zeker mensen tegenhouden. Of die van het juiste niveau is daar zijn de meningen nog over verdeeld :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

wvdb schreef: di 27 oktober 2020, 22:46
hanjovdberg schreef: di 27 oktober 2020, 09:14 Of je moet er dus net andersom naar kijken ... :wink:

Als de rest geen enkel probleem voor je is waarom het opstapje dan wel ... :tong

Met de aansluiting van Otterlo op Area 51 is er wel een nieuwe uitdaging ontstaan. Zoals al door diverse mensen is gesignaleerd komen er nu hele gezinnen en echte beginners op dit deel. Dat resulteert in veelvuldig lopen, stoppen omdat men het te eng en spannend vindt. Voorbeelden zat van gezinnetjes met gewone fietsjes en zonder helm :oops: :((
tjah, ik denk dat het bij mij meer tussen de oren zit dan echt niet willen lukken. Ik denk ook niet dat ik hem op het juiste moment van me rondje tegen kwam. Dingen oefenen die niet helemaal me specialiteit zijn na 100km is niet helemaal handig :lol:

Maar ik snap zeker de gedachten achter een squirrel catcher, en het zal zeker mensen tegenhouden. Of die van het juiste niveau is daar zijn de meningen nog over verdeeld :wink:
Het feit dat je 100km over de Hollandsche "MTB" routes kunt fietsen zonder dat je zoiets eenvoudigs als deze SC hoeft te kunnen rijden is exact het grote probleem van de "mountainbiker" in Nederland. Ben wel blij dat steeds meer mensen dat in gaan zien :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Meer squirrel catchers! :-q

(Kan natuurlijk ook in de vorm van een drop. Of een double van 2 meter.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Zullen we eens beginnen met een betere naam te verzinnen? Het klinkt ontzettend leuk maar een ieder die zo'n beestje zich door het bos heeft zien bewegen weet dat dit een slechte beschrijving is van dat wat je wil bereiken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zijn er eigenlijk ook mensen die wel de catcher kunnen fietsen maar niet de rest van het rondje fietsend kunnen afleggen?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bottecchia schreef: di 27 oktober 2020, 23:31 Zullen we eens beginnen met een betere naam te verzinnen? Het klinkt ontzettend leuk maar een ieder die zo'n beestje zich door het bos heeft zien bewegen weet dat dit een slechte beschrijving is van dat wat je wil bereiken.
Hier noemen we 't gewoon een qualifier. :wink:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Giant-E schreef: di 27 oktober 2020, 23:54
Bottecchia schreef: di 27 oktober 2020, 23:31 Zullen we eens beginnen met een betere naam te verzinnen? Het klinkt ontzettend leuk maar een ieder die zo'n beestje zich door het bos heeft zien bewegen weet dat dit een slechte beschrijving is van dat wat je wil bereiken.
Hier noemen we 't gewoon een qualifier. :wink:
Dat klopt een stuk beter wat betreft beschrijving van de functie inderdaad.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Bottecchia schreef: di 27 oktober 2020, 23:31 Zullen we eens beginnen met een betere naam te verzinnen? Het klinkt ontzettend leuk maar een ieder die zo'n beestje zich door het bos heeft zien bewegen weet dat dit een slechte beschrijving is van dat wat je wil bereiken.
Of het is juist een hele goede naam. Een eekhoorn is heel erg moeilijk te vangen. Net als deze eigenwijze bikers. Ze vingen altijd wel een weg. Daar moet je een goeie val voor hebben. Laten we hopen dat dit werkt als zo'n val. En we kunnen het wel een zwijnenvanger noemen omdat die beter bij de doelgroep past (lomp en sloopt de boel) maar dat is wat onaardig...
Klusteam MTB Zuid Veluwe
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bottecchia schreef: di 27 oktober 2020, 23:31 Zullen we eens beginnen met een betere naam te verzinnen? Het klinkt ontzettend leuk maar een ieder die zo'n beestje zich door het bos heeft zien bewegen weet dat dit een slechte beschrijving is van dat wat je wil bereiken.
Zag er vandaag nog eentje tijdens mijn tochtje in het bos. Heb hem geprobeerd te rijden maar dat mislukte ... dus toen maar omgekeerd en andere weg gekozen. Je moet eerlijk zijn naar jezelf toch ... 8) :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ja, de rest van de wereld begrijpt wat er bedoeld wordt dus laten we vooral een andere naam voor verzinnen... :-{
... idealiter beter passende bij ons eigen gradatiesysteem.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: wo 28 oktober 2020, 00:34
Bottecchia schreef: di 27 oktober 2020, 23:31 Zullen we eens beginnen met een betere naam te verzinnen? Het klinkt ontzettend leuk maar een ieder die zo'n beestje zich door het bos heeft zien bewegen weet dat dit een slechte beschrijving is van dat wat je wil bereiken.
Zag er vandaag nog eentje tijdens mijn tochtje in het bos. Heb hem geprobeerd te rijden maar dat mislukte ... dus toen maar omgekeerd en andere weg gekozen. Je moet eerlijk zijn naar jezelf toch ... 8) :o
Probeer jij nou over eekhoorns heen te rijden? :o
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Horsthil schreef: wo 28 oktober 2020, 09:08
hanjovdberg schreef: wo 28 oktober 2020, 00:34

Zag er vandaag nog eentje tijdens mijn tochtje in het bos. Heb hem geprobeerd te rijden maar dat mislukte ... dus toen maar omgekeerd en andere weg gekozen. Je moet eerlijk zijn naar jezelf toch ... 8) :o
Probeer jij nou over eekhoorns heen te rijden? :o
Dat krijg je van al die vreemde namen in het bos :winkie: :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie