MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Rayb81 schreef: vr 23 oktober 2020, 01:25 Is dat lusje bij de Zanding de moeite waard, of is het nog iets wat ingereden moet worden en nog vervelend rijdt?

Ik rijd aan vanuit Harskamp, dus normaal ga ik vanuit Otterlo direct de Koeweg op, als ik naar de Zanding wil moet ik nog een stuk asfalt doorrijden en na het lusje weer terugrijden naar de Koeweg.
Dat is het hoogtepunt van de route, absoluut niet overslaan!
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

hanjovdberg schreef: do 22 oktober 2020, 22:14
Joop! schreef: do 22 oktober 2020, 21:22 Snelste tijd is ca. 33min; moet lukken dus... :winkie:
Hoe kan dat een segment zijn? Diverse oversteken van wegen en stukken waar je helemaal niet hard moet willen rijden ... :-{

Tis dat ik strava alleen nog maar gebruik voor registratie km’ers ..

Gewoon rapporteren zo’n segment als gevaarlijk.
Welkom in de wondere wereld van Strava waar iedereen een segment kan aanmaken (en na een rapportage gewoon weer een nieuwe kan creëren)...

...de basis zou ook moeten zijn dat een ieder zou daar gewoon ook zijn gezonde verstand moet gebruiken. Helaas is de praktijk iets weerbastiger. :~
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

dhunter schreef: vr 23 oktober 2020, 09:34
Rayb81 schreef: vr 23 oktober 2020, 01:25 Is dat lusje bij de Zanding de moeite waard, of is het nog iets wat ingereden moet worden en nog vervelend rijdt?

Ik rijd aan vanuit Harskamp, dus normaal ga ik vanuit Otterlo direct de Koeweg op, als ik naar de Zanding wil moet ik nog een stuk asfalt doorrijden en na het lusje weer terugrijden naar de Koeweg.
Dat is het hoogtepunt van de route, absoluut niet overslaan!
Inderdaad helemaal mee eens...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks dan neem ik hem morgen mee.
Hoop dat het niet te druk is, geen zin om iedere klim te moeten stoppen omdat mensen in de weg lopen.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

In de middag zal het normaal gesproken het rustigste zijn...
...afgelopen zaterdag rond 14.00u en op dat stuk niemand tegengekomen en de rest ook rustig, maar goed je kunt natuurlijk altijd pech hebben.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Rayb81 schreef: vr 23 oktober 2020, 15:03 Thanks dan neem ik hem morgen mee.
Hoop dat het niet te druk is, geen zin om iedere klim te moeten stoppen omdat mensen in de weg lopen.
Je kunt er gewoon langsop fietsen. Dat was bij mij geen probleem iig
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag toch even de squirrel catcher bekeken. Tja weinig moeite mee eerlijk gezegd. Wel een 3-tal fietsers die daarom kozen voor de omleiding. En ik sprak nog een vader met 10-jarig zoontje (rijdt wedstrijden ..) die het stuk deden voor de training. Kwamen niet vlekkeloos over het stuk heen (afstappen en tillen) maar fietsten het deel erna wel zonder moeite ... tja
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Kwam er vanmiddag op m'n crossfietsje ook nog een mtb tandem tegen.. 🤔.
Die stonden overigens wel stil ergens boven op de 3e echt steile helling
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Volgens mij rijdt Marten van het forum hier op de tandem. Weet niet of hij het was? Vind jij zo’n stuk nu leuk op de crossfiets?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het stuk achter de Zanding is wel echt heel leuk. Totaal iets anders dan alles wat in de buurt zit. Je moet er echt wel even wakker zijn met schakelen. Op deze manier is klimmen leuk :tong
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanmiddag die 'qualifier' ook gereden en die ging eigenlijk ook moeiteloos... Moest nog wel even een groepje vlot voorbij die net op het punt stonden er op te draaien, waar ik ze net iets te snel af was. Bij het doorgangetje bij de stammetjes moest ik nog in de ankers omdat er eentje voor me stil ging staan op dat punt. :~ Overigens daar al links- en rechtsom een paadje te zien, die de doorgang toch te spannend vinden. Erg jammer.

Maar wel erg druk op de route en weer veel mensen zien hannesen op o.a. Area51. Man, man, man... Ergste nog de groepjes zonder helm die ik op Otterlo zag.
Lunteren en het kinderrondje ook druk, ging niet snel maar gelukkig wel mensen die mtb'en wel serieus namen.

Otterlo was verder wel weer genieten
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

hanjovdberg schreef: za 24 oktober 2020, 16:20 Volgens mij rijdt Marten van het forum hier op de tandem. Weet niet of hij het was? Vind jij zo’n stuk nu leuk op de crossfiets?
Ja hoor!
Kan ik m'n binnenblad ook eens gebruiken. Heb toch geen vergelijkingsmateriaal want heb geen mtb
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4691
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

@Joop we moeten maar eens met een groepje op strategische plekken gaan staan in onze gele shirts. Mensen een beetje bewust maken dat de mtb routes niet voor een soort familie uitje en plezier voor allevier zijn.

Beetje serieus nemen graag. Zou mooi zijn als we een flyer kunnen aanbieden waarop wat algemene tips staan. Of kleine kaartjes. Misschien valt er wel wat te regelen.

Ps vertrekken met lunchtijd is ideaal 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Inderdaad eens een keer in de groep gooien... Zeker Area51was bijna ordinair veldrijden en dan hebben we het niet over de toppers, maar die op het tandvlees er achter aan bungelen en de hellingen en obstakels moeten lopen, maar die lopen het echt helemaal naar de vaantjes, zeker in die veel te grote groepjes. Daar stoppen we dan onze ziel en zaligheid in.... :~ Snap je frustratie nu nog beter, maar zo gek als vandaag nog niet eerder meegemaakt.

PS: hield men zich maar aan de plezier voor ‘allevier’. Doe die allevier nog maar een keer 4 en dan ook nog midden op de track gaan lopen ouwehoeren... Daar kan ik slecht tegen merk ik.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Thierry le Brun schreef: za 24 oktober 2020, 16:09 Kwam er vanmiddag op m'n crossfietsje ook nog een mtb tandem tegen.. 🤔.
Die stonden overigens wel stil ergens boven op de 3e echt steile helling
Ja, dat is ook wel een rotding - er zit een al deels afgezaagd worteltje in waar ons achterwiel steeds op belandde ....... Je ging er mooi soepel tegenop moet ik zeggen!
Plaats reactie