MTBroute Otterlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Jefro98 schreef: do 5 december 2019, 07:19
hanjovdberg schreef: do 5 december 2019, 00:25 Vandaag ook stukje Otterlo gefietst. Kwam alleen via het bruggetje op het 1e deel. Leuk om te zien hoe het er nu bijligt. Heb nog helpen snoeien en dan nu die tracks gaaf hoor. Maar verder kwam ik eigenlijk niet zoveel tegen. Een verloren stukje ergens middenin het bos. Begrijp dat er bij de koeweg nog een stuk moet liggen. Aan welke kant vanuit Ede gezien li of re?
Ik kwam laatst toevallig op een nieuw stuk dat links van de Koeweg loopt idd.
Dat stuk liep door tot bijna aan de bebouwde kom van Otterlo.
Verder heb ik er ook nog niets van gezien, nog niet eens dat deel dat vanaf de brug in area 51 loopt.
Aan het begin van de Koeweg (vanuit Otterlo, net na het veerooster, rechts) loopt er een par kilometer naar area 51, vanaf daar kan je het bruggetje over, na een tijdje het fietspad schuin naar links oversteken en dan weer een stukje het bos in. Dat houdt vrij snel op. Vanaf daar zal je voor nu je eigen weg moeten zoeken naar de grote weg van Otterlo naar Arnhem. Onder het eekhoornbruggetje net buiten Otterlo kan je dan weer het bos in en heb je weer een stuk singletrack.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

kuijtje.nl schreef: ma 28 oktober 2019, 08:46 Otterlo gaat voor het eind van het jaar open!
Hoe staat het met deze planning?

Gisteren voor het eerst sinds weken weer gekeken hier en geen nieuwe tracks gezien, dat wordt nog aanpoten! Zijn er extra klusdagen gepland? (eens kijken of het lukt om dan eens aan te haken).

Overigen natuurlijk weer nieuwe/verse paardensporen op de route gisteren
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Miob schreef: do 19 december 2019, 12:36
kuijtje.nl schreef: ma 28 oktober 2019, 08:46 Otterlo gaat voor het eind van het jaar open!
Hoe staat het met deze planning?

Gisteren voor het eerst sinds weken weer gekeken hier en geen nieuwe tracks gezien, dat wordt nog aanpoten! Zijn er extra klusdagen gepland? (eens kijken of het lukt om dan eens aan te haken).

Overigen natuurlijk weer nieuwe/verse paardensporen op de route gisteren
Gaan we niet redden. We wachten nog steeds op de convenanten die getekend moeten worden. Dan kunnen we weer verder. Vandaag/morgen gaat Nederland zo'n beetje in kerstreces dus dat gaat nog wel even duren.
We houden voor het gemak maar 15 maart (begin broedseizoen) aan.

Klusdagen worden via Facebook en e-mail aangekondigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik fietste vandaag over het fietspad vanaf Otterlo naar Ede via mosselsepad ri de Mossel. Thv Europarcs ligt een track die uitkomt op een breed zandpad. Door het bos kom je dan op de koeweg. Vandaar ri Ede gefietst. Langs het fietspad zie je een singletrack liggen. Ik vraag me echter af hoe deze verbonden is met het eerste deel vanaf Area 51? Iemand al eens een gpx? Heb dat deel niet helder en niet aan meegeholpen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

hanjovdberg schreef: do 19 december 2019, 19:49 Ik fietste vandaag over het fietspad vanaf Otterlo naar Ede via mosselsepad ri de Mossel. Thv Europarcs ligt een track die uitkomt op een breed zandpad. Door het bos kom je dan op de koeweg. Vandaar ri Ede gefietst. Langs het fietspad zie je een singletrack liggen. Ik vraag me echter af hoe deze verbonden is met het eerste deel vanaf Area 51? Iemand al eens een gpx? Heb dat deel niet helder en niet aan meegeholpen.
Geen GPX, maar als je die track volgt ( Otterlo MTB ST 04 en 05 op strava) ga je aan het einde van deze track links af een breed zandpad op. De nieuwe route stopt daar dus vooralsnog. Brede zandpad volgen tot aan een klaphek. Hier kun je kiezen, rechtsaf een oude singletrack op, die brengt je naar het begin van Area 51. Ga je bij het klaphek rechtdoor dan kom je zo'n beetje halverwege de nieuwe singletrack Valenberg op richting Ede.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dus dat stuk langs het fietspad op de Koeweg is de retour route?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Biker67 schreef: do 19 december 2019, 20:17
hanjovdberg schreef: do 19 december 2019, 19:49 Ik fietste vandaag over het fietspad vanaf Otterlo naar Ede via mosselsepad ri de Mossel. Thv Europarcs ligt een track die uitkomt op een breed zandpad. Door het bos kom je dan op de koeweg. Vandaar ri Ede gefietst. Langs het fietspad zie je een singletrack liggen. Ik vraag me echter af hoe deze verbonden is met het eerste deel vanaf Area 51? Iemand al eens een gpx? Heb dat deel niet helder en niet aan meegeholpen.
Geen GPX, maar als je die track volgt ( Otterlo MTB ST 04 en 05 op strava) ga je aan het einde van deze track links af een breed zandpad op. De nieuwe route stopt daar dus vooralsnog. Brede zandpad volgen tot aan een klaphek. Hier kun je kiezen, rechtsaf een oude singletrack op, die brengt je naar het begin van Area 51. Ga je bij het klaphek rechtdoor dan kom je zo'n beetje halverwege de nieuwe singletrack Valenberg op richting Ede.
En als je dan links aanhoudt en over het bruggetje gaat kom je op het volgende stukje Otterlo
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

hanjovdberg schreef: do 19 december 2019, 22:02 Dus dat stuk langs het fietspad op de Koeweg is de retour route?
Ja klopt, de heen route begint zeg maar in het verlengde van het houten bruggetje en steekt even verder de Koeweg over.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja dat stuk ken ik want daar heb ik zelf aan meegeholpen. De koeweg over is ook een gaaf stukje nog maar dan houdt het dus op. Terugweg zag ik vandaag liggen toen ik lekker beetje aan het toeren was op mijn gravel achtige bike over paden en zo
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Vandaag was de Trailrun van Otterlo over een heel groot deel van de route, dat was een onaangename verassing en had ook wel effect op de route. In Area 51 kruiste de trailrun op een paar snelle plekken zonder bordjes de route, dat ging 1x bijna fout, die had ik echt niet gezien.


Verder liggen de paar stukjes die af zijn er echt top bij! :-q :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat van die trailrun merkte ik aan de bordjes maar in de middag was er geen runner meer te bekennen. Zal wel afgestemd zijn met de trailcrew van Otterlo denk ik zo. Als ze het nu maar niet normaal gaan vinden om over de trails te rennen. Wel opvallend dat ze over Area 51 niet heen liepen. Dus blijkbaar bewust daar niet en op de trails van Otterlo wel.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

hanjovdberg schreef: za 11 januari 2020, 19:48 Dat van die trailrun merkte ik aan de bordjes maar in de middag was er geen runner meer te bekennen. Zal wel afgestemd zijn met de trailcrew van Otterlo denk ik zo. Als ze het nu maar niet normaal gaan vinden om over de trails te rennen. Wel opvallend dat ze over Area 51 niet heen liepen. Dus blijkbaar bewust daar niet en op de trails van Otterlo wel.
De trailrun kuiste Area51 een paar keer zonder waarschuwing op stukjes waar je nog best hard gaat. Ik vond het allemaal maar een matig plan.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Miob schreef: zo 12 januari 2020, 12:12
hanjovdberg schreef: za 11 januari 2020, 19:48 Dat van die trailrun merkte ik aan de bordjes maar in de middag was er geen runner meer te bekennen. Zal wel afgestemd zijn met de trailcrew van Otterlo denk ik zo. Als ze het nu maar niet normaal gaan vinden om over de trails te rennen. Wel opvallend dat ze over Area 51 niet heen liepen. Dus blijkbaar bewust daar niet en op de trails van Otterlo wel.
De trailrun kuiste Area51 een paar keer zonder waarschuwing op stukjes waar je nog best hard gaat. Ik vond het allemaal maar een matig plan.
Het zijn gewoon wandelpaden die je kruist. Daar kunnen mensen wandelen en oversteken. Gewoon altijd met beleid rijden, of er nou een trailrun is of gewoon een gezinnetje met kids loopt.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Het kan nog..... Tot en met 12 februari kan je nog stemmen !!!!!!

🎉 Wij maken kans op een donatie van € 5000!

Stichting MTB Zuid Veluwe is een van de vijf initiatieven die geselecteerd is voor de stemronde van ‘Help Nederland vooruit’. Maar dan hebben wij wel de meeste stemmen nodig!

Wij staan in de tussenstand op nr 1️⃣! Maar die positie moeten we nog een een paar dagen zien te behouden. Dus.... nog ff stemmen als je dat nog niet gedaan hebt (met alle mailadressen die je hebt 😉)

Zou toch mooi zijn die donatie van € 5000?!

▪️Stemmen kan via deze link: https://www.helpnederlandvooruit.nl/doe ... uid-veluwe
▪️De uitslag wordt 21 maart bekendgemaakt.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Gezien ik nieuw in Otterlo woon, maar eens hier kijken vanmiddag. Het gaat op de bonnefooi rijden worden en zien wat ik tegenkom. Ik begrijp dat er nog geen bewegwijzering is?

Indien iemand even aan kan geven waar ik t beste de route op kan pakken zou dat fijn zijn. Ik woon nu aan de Arnhemseweg

Tnx
Plaats reactie