Misschien een goed idee om de route te scheiden in een apart draadje.
Herpenduin is de +\- 15 km lange route.
Met rode bordjes

Moderator: shiverer
Er zijn daar geen nieuwe paden aangelegd.mud mate schreef:Oh zijn alle nieuwe paden nu al aangelegd. Ben er namelijk al een poosje niet meer geweest. Stop meestal bij Rosmalen om daar routeloos te fietsen, maar die paar km verder is misschien ook wel weer eens leuk.
Als het zo is dat het merendeel daar met dichtgeknepen remmen afgaat dan is dat vooral een teken dat zo'n strook er beter helemaal uit gaat.Lancer schreef:De route ligt er inmiddels wel weer een stuk beter bij dan een paar weken geleden. Ter hoogte van "De kriekeput" is zelfs een nieuwe singletrack aangelegd, waardoor je minder door het drukke wandelgebied langs het fietspad komt. Er wordt dus nog aan gewerkt!
Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang de afdaling halverwege de zandvlakte zich houdt. Die afdaling zorgt bij te veel mensen voor dichtgeknepen remmen waardoor die elke week verder afslijt.
Het doel van de vaste routes Maashorst en Herperduin is niet om er voor de mountainbikers iets moois van te maken maar om de natuur in de kern van de gebieden te ontlasten. Ze gaan daarom allemaal zoveel aan de buitenkant van de natuurgebieden.deefdeef schreef:De route Herperduin is inderdaad een route van gemiste kansjes. Er is zoveel mooiers te maken daar.
Er mag daar nog wel buiten de vaste route gereden.
Maar wat ik aan signalen hoor zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat er alleen nog maar op de uitgepijlde routes gereden mag worden.
Ik ken die plek niet, maar zal hem in mijn gps noteren als een no-go-area. Bedankt voor de tip.
Dat is het stukje bos tussen de Zevenbergseweg en de Weg van de Toekomst. Dat is al vele decennia als zodanig ''algemeen'' bekend.Herman de Biker schreef: Iets voorbij het kart/crosscircuit stuitte ik op een ''mannen ontmoetings plek'' ik weet niet of dit bekend is bij mensen hier? Houdt er dus rekening mee als je er gaat fietsen(bijv. met kleine kinderen) Ik heb nu iig een rim-sessie op m'n netvlies gebrand staan, (en nee, dat ging niet over velgen)
Precies wat ik dacht, ook waar de route nu loopt zag ik soms net er naast bijv. leukere mogelijkheden(bijv. afdalingen)liggen, al kan dat natuurlijk net in het gebied liggen waar men liever geen fietsers heeft.. maar ik kraak het niet af, het is alsnog een mooie routedeefdeef schreef:De route Herperduin is inderdaad een route van gemiste kansjes. Er is zoveel mooiers te maken daar.
Ja denk het, het is vlak voor de brug over de snelweg bij hotel Naaldhof, in mijn geval het laatste stuk van de route.Tsjibiti schreef: Dat is het stukje bos tussen de Zevenbergseweg en de Weg van de Toekomst. Dat is al vele decennia als zodanig ''algemeen'' bekend.