NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Net terug van twee rondjes heel Austerlitz, en het lag er verrassend goed bij. Hier en daar een spoortje mul, maar je hoeft nergens te klunen. :-D Alleen de hellingen tussen ZE4 en ZE5 vragen iets meer beleid en respect dan gebruikelijk.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanochtend deze combo gereden met Reinoud87. Lag er toch wel goed bij, paar mulle stukjes maar de regen heeft de tracks goed gedaan.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Gisteravond de "thuisroute" weer gereden. Lag er erg goed bij! Zelfs langs de A12 was het nagenoeg allemaal perfect. Geen klagen heerlijk genoten en 1 iemand tegengekomen.. De zondag avond is toch wel een goeie avond om er rustig te kunnen fietsen.. :-q :D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zeist Lag er goed bij vanochtend , viel niet tegen na de regenval van de afgelopen tijd . Heerlijk kunnen biken ..
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Snelle Buffer schreef: wo 14 augustus 2019, 12:28 Zeist Lag er goed bij vanochtend , viel niet tegen na de regenval van de afgelopen tijd . Heerlijk kunnen biken ..
Het is dan ook dankzij de regen van de afgelopen tijd... :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Snelle Buffer schreef: wo 14 augustus 2019, 12:28 Zeist Lag er goed bij vanochtend , viel niet tegen na de regenval van de afgelopen tijd . Heerlijk kunnen biken ..
Dat klinkt goed vanavond of morgen wil ik of Zeist doen of toch HV en LV pakken. Maar over het algemeen ligt Zeist en Austerlitz er beter bij met wat droogte.. Van de week was het al een genot op Zeist kan alleen maar beter zijn nu!
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Gisteravond twee rondjes Austerlitz gedaan en onder de bagger thuisgekomen. Maar dat kwam vooral door het stuk ten noorden van de Austerlitzseweg en de Oude Postweg; dat was goed nat. Ten zuiden daarvan was alles veel droger.

Bij het tweede rondje waren de plassen wel al zichtbaar kleiner dan bij het eerste; de bodem is dus nog droog genoeg.

Allang blij dat ik weer eens het bos in kon; de vorige keer was al een hele week geleden. :P
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Kapitein Iglo schreef: wo 14 augustus 2019, 12:37
Snelle Buffer schreef: wo 14 augustus 2019, 12:28 Zeist Lag er goed bij vanochtend , viel niet tegen na de regenval van de afgelopen tijd . Heerlijk kunnen biken ..
Het is dan ook dankzij de regen van de afgelopen tijd... :bier:
Daar ga ik niet tegenin :x :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bahco schreef: wo 14 augustus 2019, 12:50 Gisteravond twee rondjes Austerlitz gedaan en onder de bagger thuisgekomen. Maar dat kwam vooral door het stuk ten noorden van de Austerlitzseweg en de Oude Postweg; dat was goed nat. Ten zuiden daarvan was alles veel droger.

Bij het tweede rondje waren de plassen wel al zichtbaar kleiner dan bij het eerste; de bodem is dus nog droog genoeg.

Allang blij dat ik weer eens het bos in kon; de vorige keer was al een hele week geleden. :P
Bedoel je dan het stuk nog ten zuiden van de Woudenbergseweg? Dus de gedeelten tussen Oude Postweg en de Woudenbergseweg?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Kapitein Iglo schreef: wo 14 augustus 2019, 13:01
Bahco schreef: wo 14 augustus 2019, 12:50 Gisteravond twee rondjes Austerlitz gedaan en onder de bagger thuisgekomen. Maar dat kwam vooral door het stuk ten noorden van de Austerlitzseweg en de Oude Postweg; dat was goed nat. Ten zuiden daarvan was alles veel droger.

Bij het tweede rondje waren de plassen wel al zichtbaar kleiner dan bij het eerste; de bodem is dus nog droog genoeg.

Allang blij dat ik weer eens het bos in kon; de vorige keer was al een hele week geleden. :P
Bedoel je dan het stuk nog ten zuiden van de Woudenbergseweg? Dus de gedeelten tussen Oude Postweg en de Woudenbergseweg?
Wat ik probeerde te zeggen is dat er een scherpe grens leek te lopen over de Austerlitzseweg en de Oude Postweg. Ten noorden daarvan lagen overal meer plassen dan ten zuiden ervan.

Het stuk tussen Oude Postweg en de Woudenbergseweg (vanaf paal AU3) had (net zoals de rest van Austerlitz Noord) plassen, maar niets byzonders. Behalve in het stukje pumptrack: daar stond genoeg water om het idee te krijgen dat m'n ketting onderdook.

Waar de nattigheid wel hinderlijk was, als in water en modder over de hele breedte, was tussen palen AU27 en AU28. Dit is een oud (wandel)pad dat bij de recente herinrichting onderdeel van de trail geworden is. Een vergelijkbaar waterballet lag bij paal AU32, waar de trail overgaat in een karrespoor.

Maar zoals gezegd was ik allang blij dat ik weer het bos in kon.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ben bang dat het niet veel beter zal zijn op Austerlitz , dankzij het weer ... :(
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het is ook nooit goed... :lol: :lol: :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Kapitein Iglo schreef: do 15 augustus 2019, 07:56 Het is ook nooit goed... :lol: :lol: :lol:
Hollander hé :D , komt nooit goed :lol: :lol:

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En het houdt nog even aan tot na het weekend ook volgens mij...

En ook nog even dit:

Afbeelding
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Kapitein Iglo schreef: do 15 augustus 2019, 08:11 En het houdt nog even aan tot na het weekend ook volgens mij...

En ook nog even dit:

Afbeelding
Dat zeg ik. 8)
Bahco schreef: wo 14 augustus 2019, 12:50 Bij het tweede rondje waren de plassen wel al zichtbaar kleiner dan bij het eerste; de bodem is dus nog droog genoeg.
Ander plaatje, zelfde boodschap:

Afbeelding

Nu eens kijken of ik vanavond weer het bos in kan. :P
Plaats reactie