NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Bahco schreef: do 4 oktober 2018, 11:59
Fred (mtb-sport) schreef: do 4 oktober 2018, 09:27 Grootste gedeelte over het bekende Let de Stichter pad en (helaas) stuk bredere weg, namelijk de Maarnse Grindweg. Maar dan kan je mooi je reepje op gemak eten of wat dan ook.
Hij is niet bewegwijzerd, maar kan bijna niet missen met de diverse GPS bestandjes die hier langs komen.
Het bekende Let de Stichter pad is wel "bewegwijzerd". 8)
Afbeelding
Deze stickers kunnen aan beide zijden van de weg zitten; meestal op ooghoogte maar soms op kniehoge paaltjes bij andere aanwijzingen.
Als je goed kijkt zitten er ook blosso is op paaltjes geplakt sssttttt.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 4 oktober 2018, 10:20 De Maarnse grindweg is zo gek nog niet hoor, er rijden voor een groot deel geen auto's over. Maar als je grind verwacht, kom je er bedrogen uit.
Weet het, maar als ik durf te zeggen dat ik dit stuk niet erg vindt krijg ik een stempel (iets met boswielrenner oid) opgedrukt. :winkie:
Iets met reputatieschade...............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fred (mtb-sport) schreef: do 4 oktober 2018, 14:14
Kapitein Iglo schreef: do 4 oktober 2018, 10:20 De Maarnse grindweg is zo gek nog niet hoor, er rijden voor een groot deel geen auto's over. Maar als je grind verwacht, kom je er bedrogen uit.
Weet het, maar als ik durf te zeggen dat ik dit stuk niet erg vindt krijg ik een stempel (iets met boswielrenner oid) opgedrukt. :winkie:
Iets met reputatieschade...............
Het is bijna andersom: we verbazen ons massaal dat je niet protesteert tegen nog meer singletrack :o


Alsof ze in het ziekenhuis ook in je bovenkamer hebben zitten rommelen :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: do 4 oktober 2018, 14:35 Het is bijna andersom: we verbazen ons massaal dat je niet protesteert tegen nog meer singletrack :o
Alsof ze in het ziekenhuis ook in je bovenkamer hebben zitten rommelen :winkie:
Waar haal je vandaan dat ik tegen singletracks ben? Vermaak me er meer dan prima op, geen zorgen. :-q
Wil ik brede paden (ook leuk) dan pak ik Apeldoorn, toertochtje vd winter of een gravelritje. Fredje 2.0 is van meerdere markten thuis, muv "enge" dingen. Iets met botjes, althans behoud er van :winkie:

Tja, wat er tijdens de narcose nog meer dan mijn been is gebeurt? Geen idee, ik lag heerlijk te slapen............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

rustige middag meegemaakt op beide routes vandaag. uiteraard was ik nieuwsgierig naar dat nieuwe stukje singletrack. Je kon het niet missen want de ondergrond werd meteen een paar tinten donkerder. Alles lag er prima bij.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2494
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Was aangenaam verrast door het nieuwe stukje trail op austerlitz noord :P
Goed werk van de trail crew :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
hubert002
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 11 september 2014, 21:17
Mijn mountainbike: Hybride blokje; Andorrees

+1 :-q
Mountains aren't just funny, these are hill areas!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Mooi dat het bevalt :-q

Moet hem zelf nog rijden :~
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou nog even wachten tot er een flinke regenbui overheen gegaan is... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

bouwpakket schreef: zo 7 oktober 2018, 17:20 Mooi dat het bevalt :-q

Moet hem zelf nog rijden :~
't Bevalt uitstekend! 'k Heb meer conditie en meer techniek nodig dan op de oude vlakke en rechte stukken, zeker nu het nog vers is. 'k Mis de interactie met de honden wel een beetje, maar 'k wil niet terug naar oude situatie. 8)
Met zo'n vers stuk trail is wel goed te zien hoeveel fietsen er over Austerlitz rijden.
Lars TB schreef: zo 7 oktober 2018, 17:56 Ik zou nog even wachten tot er een flinke regenbui overheen gegaan is... .
Heb je 'm zelf al gereden? :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bahco schreef: zo 7 oktober 2018, 18:24
Lars TB schreef: zo 7 oktober 2018, 17:56 Ik zou nog even wachten tot er een flinke regenbui overheen gegaan is... .
Heb je 'm zelf al gereden? :~
Ja. Donderdag en vandaag.

De kombochten bovenin te zacht, daardoor onbruikbaar. Ook te zachte ondergrond in meerdere bochten. Alleen de stukken waar je rechtdoor gaat zijn in het eerste gedeelte nu een beetje aangereden. In het 2e gedeelte zuigt de ondergrond nog teveel omdat deze nog zacht is. Daar haal je dus geen snelheid, waardoor de bochten ook geen 'technische' uitdaging zijn, net zo min als de 2 kuilen.


Ik weet niet welk stuk jij in gedachten had?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Lars TB schreef: zo 7 oktober 2018, 18:41
Bahco schreef: zo 7 oktober 2018, 18:24
Heb je 'm zelf al gereden? :~
Ja. Donderdag en vandaag.

De kombochten bovenin te zacht, daardoor onbruikbaar. Ook te zachte ondergrond in meerdere bochten. Alleen de stukken waar je rechtdoor gaat zijn in het eerste gedeelte nu een beetje aangereden. In het 2e gedeelte zuigt de ondergrond nog teveel omdat deze nog zacht is. Daar haal je dus geen snelheid, waardoor de bochten ook geen 'technische' uitdaging zijn, net zo min als de 2 kuilen.


Ik weet niet welk stuk jij in gedachten had?
Hetzelfde stuk, en jouw omschrijving is accuraat, maar voor mij is hier en nu het overeind blijven en vooruit komen al uitdaging genoeg. 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bahco schreef: zo 7 oktober 2018, 18:48 ..., maar voor mij is hier en nu het overeind blijven en vooruit komen al uitdaging genoeg. 8)
Het stukje heeft nu inderdaad een heel andere uitdaging dan de rest van de baan. Je moet je aandacht er bij houden om niet in het zachte gedeelte te belanden. Ik zelf zou dat nu niet meteen techniek noemen, maar het vergt wel concentratie.
En de komende weken zal het ook nog wel wat harder doortrappen blijven op dat stuk.

Het is grappig te zien/te beseffen hoe anders het beleeft wordt door de verschillende rijders! :-q

De potentie is er wel om weer een heel leuk stukje volgas slingeren er bij te hebben!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Gisterenochtend vroeg sinds een aantal weken weer eens naar Zeist gereden. Blijft wel een heerlijke route zeg..
Moet wel zeggen dat het tempo voor mij zoveel hoger ligt op Zeist als bv Hooge Vuursche dat ik mezelf in de 1e 10km helemaal kapot had getrapt hahaha. Moet weer even wennen aan het feit dat ik heir meer gedoseert moet rijden bij het begin.. (of meer training dat ik de hele route kan beuken hmmm)

Maar lag er strak bij en heerlijk gereden!!
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Gisteren voor het eerst gefietst. Toch gekozen om niet de verbinding vanuit Leersum te fietsen, maar in plaats daarvan 2x austerlitz en 1x zeist gefietst. Leuke routes! Heel anders dan Leersum , amerongen en Leersum, maar ook hier erg genoten!
Plaats reactie