NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als men snelle afdalingen zoekt dan kan men beter naar de Veluwe voor bijv. de Rheden track, snelheden tot 60km/u gegarandeerd :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

B100 schreef: di 21 januari 2020, 00:53Denk ook voor de beeldvorming naar buiten niet een goede zaak, op diverse andere social media / fora zie je dat door andere gebruikersgroepen daar ook al al op wordt ingehaakt, en vraagtekens bij worden geplaatst.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Wat wordt op welke social media en fora hierover gezegd dan?
B100 schreef: di 21 januari 2020, 00:35
bouwpakket schreef: di 21 januari 2020, 00:12 Ik heb met de reactie van B100 geen moeite. Die geeft gewoon aan dat hij sommige dingen niet zo leuk vindt. Prima toch?
:kiss: Moet kunnen toch?
Tuurlijk :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

bouwpakket schreef: di 21 januari 2020, 07:06
B100 schreef: di 21 januari 2020, 00:53Denk ook voor de beeldvorming naar buiten niet een goede zaak, op diverse andere social media / fora zie je dat door andere gebruikersgroepen daar ook al al op wordt ingehaakt, en vraagtekens bij worden geplaatst.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Wat wordt op welke social media en fora hierover gezegd dan?

Op FB kan je vaak behoorlijk snel meekrijgen over hoe er door andersdenkenden over "het pretpark in het bos" wordt gedacht. De (overigens niet zo heel handige) promo-posts van NM ("crossen in de bossen") zijn vaak een magneet voor de andere bosgebruikers (of mensen die vinden dat je helemaal niet in de natuur mag komen) om hun aversie tegen al dat mountainbiken te spuien. Zal wel eens een keertje wat mooie quotes verzamelen.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ja die marketing afdeling van NM loopt al jaren hiermee te stoeien (en te falen).

Ben benieuwd wat je allemaal kan verzamelen aan quotes :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Rayb81 schreef: di 21 januari 2020, 02:34 Als men snelle afdalingen zoekt dan kan men beter naar de Veluwe voor bijv. de Rheden track, snelheden tot 60km/u gegarandeerd :-q
Daarvan zijn de leukste inmiddels al uit de route verwijderd. :((
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

B100 schreef: di 21 januari 2020, 00:53
Snap niet waarom je dat lastig vindt, is toch niet zo raar dat iedereen verschillende opvattingen heeft? Als je je daaraan ergert moet je niet op een forum gaan zitten.
Daarom geef ik toch ook aan dat het een dingetje van mijzelf is :roll:

Dat ik dan niet op een forum moet gaan zitten is net zo goed (of meer een dooddoener ..)
Is ook wel een beetje jammer dat je dan gelijk met de dooddoener komt dat je dan maar vrijwilliger moet worden en zelf moet komen scheppen... Niet iedereen heeft het voorrecht op of nabij de UHR te wonen, en ook buiten de UHR zijn er personen al jaren actief als vrijwilliger actief op vaste routes (was toen het woord trailbuilding nog moest worden uitgevonden, en het op de UHR nog overal vrij rijden was). Dus denk nou niet dat iedereen die een wellicht wat andere mening is toegedaan "stuurlui aan wal zijn" en onkundig.....


Er staat niet dat je het moet .. maar dat meedenken en ook meekrijgen waarom bepaalde beslissingen genomen worden beter begrepen worden als je meehelpt. Best als je niet kan maar dan zul je ook vaker met iets geconfronteerd worden waar je mogelijk wat anders over denkt ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bouwpakket schreef: di 21 januari 2020, 08:54 Ja die marketing afdeling van NM loopt al jaren hiermee te stoeien (en te falen).

Ben benieuwd wat je allemaal kan verzamelen aan quotes :lol:
Ik denk dat je tot de conclusie gaat komen dat heel veel quotes afkomstig zijn van een heel klein groepje mensen (dat er alles aan gelegen is om MTB-en in een kwaad daglicht te stellen). Ik vraag me af (eigenlijk niet..) of het zinvol is om met deze mensen rekening te houden.

Verder hulde voor de discussie en met name de toelichtingen van bouwpakket. Persoonlijk vind ik de UHR juist heel erg veelzijdig: Mijn favoriete UHR uitje is het drieluik Leersum, Hoge Ginkel en Amerongen (hier een beetje off topic, sorry), en daar kom ik steeds lastiger/ruiger wordende klimmen tegen (Leersum), leuke, technischere afdalingen (Hoge Ginkel) en mooie flow-stukken (Amerongen), met als toetje een "ragbaan" om het laatste beetje energie er ook uit te persen (oude crossbaan). Het enige dat me minder kan bekoren zijn de saaie rechte klimmen (bijv. Mont Ventoux), maar wie weet gaan die er ook ooit nog eens uit (en anders is het een noodzakelijk kwaad voor de mooie afdalingen die volgen).
Wie weet dat er ooit nog echt moeilijke stukken in de routes kunnen komen (ik weet, snap en respecteer de verschillende redenen waarom die er nu -nog???- niet zijn), dan heb je volgens mij een routenetwerk in Nederland dat echt niet meer beter kán
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

hanjovdberg schreef: di 21 januari 2020, 00:31 ...
M.b.t. die andere veilige aanpassing zeker niet toevallig op Rhenen :)
Zeker de laatste bocht naar links in die kurkentrekker? :-D
Dat is al eens opgehoogd, maar ik zie geregeld sporen staan waarvan ik dan maar hoop dat er geen ambulance voor hoefde langs te komen. :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

awinkel schreef: di 21 januari 2020, 11:27
hanjovdberg schreef: di 21 januari 2020, 00:31 ...
M.b.t. die andere veilige aanpassing zeker niet toevallig op Rhenen :)
Zeker de laatste bocht naar links in die kurkentrekker? :-D
Dat is al eens opgehoogd, maar ik zie geregeld sporen staan waarvan ik dan maar hoop dat er geen ambulance voor hoefde langs te komen. :winkie:
Volgens mij bij de afdaling waar je aan het einde de parkeerplaats op komt voor je oversteekt over de weg.
Have fun!
Rinse.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Huh? Wat is daar mis dan? :~
Ik ben wel benieuwd. Rhenen is mijn favoriete rondje en vind het eigenlijk prima hoe dat erbij ligt.
Van mij hoeft er daar niks te veranderen. :-D
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

awinkel schreef: di 21 januari 2020, 11:45 Huh? Wat is daar mis dan? :~
Ik ben wel benieuwd. Rhenen is mijn favoriete rondje en vind het eigenlijk prima hoe dat erbij ligt.
Van mij hoeft er daar niks te veranderen. :-D
Op dat punt komen mountainbikers, ruiters en wandelaars bij elkaar. De mountainbiker komt op volle snelheid dat af en toe erg drukke punt op. Wellicht heb jij het nog nooit zo ervaren, maar de andere recreanten werden daar niet vrolijk van
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 21 januari 2020, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ah, zo had ik 'm nog niet bekeken.
Ik dacht aan een mogelijk gevaar op de route zelf.
Inderdaad wel handig om ervoor te zorgen dat op dat punt de snelheid wat lager ligt.
Zelf heb ik daar nog nooit issues gehad, maar dat kom waarschijnlijk omdat ik als ik kruisende paden opmerk vanzelf al snelheid minder.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

awinkel schreef: di 21 januari 2020, 11:45 Huh? Wat is daar mis dan? :~
Ik ben wel benieuwd. Rhenen is mijn favoriete rondje en vind het eigenlijk prima hoe dat erbij ligt.
Van mij hoeft er daar niks te veranderen. :-D
Die laatste afdaling voor de Defensieweg heeft gewoonweg de perfecte flow.
Misschien de laatste bocht(en) aanpassen maar laat het stuk ervoor vooral intact.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Volgens mij hoef je nergens bang voor te wezen. Zag wat vlaggetjes en een snoeier bezig zaterdag. Is maar een klein stukje volgens mij. Maar ben niet betrokken zoals bouwpakket dus die weet allicht meer. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: di 21 januari 2020, 12:57
awinkel schreef: di 21 januari 2020, 11:45 Huh? Wat is daar mis dan? :~
Ik ben wel benieuwd. Rhenen is mijn favoriete rondje en vind het eigenlijk prima hoe dat erbij ligt.
Van mij hoeft er daar niks te veranderen. :-D
Die laatste afdaling voor de Defensieweg heeft gewoonweg de perfecte flow.
Misschien de laatste bocht(en) aanpassen maar laat het stuk ervoor vooral intact.
Komt goed
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie