NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanmiddag om 3 uur gestart voor een rondje Zeisterlitz. Opvallend rustig op de tracks, waar ik toch alweer een jaar niet had gereden.
Blijft een geinige combo, alleen wel erg vaak glijden nu door de losse bovenlaag. En aardig wat mul, dat wordt nog wat de komende weken.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: zo 2 augustus 2020, 20:58 Vanmiddag om 3 uur gestart voor een rondje Zeisterlitz. Opvallend rustig op de tracks, waar ik toch alweer een jaar niet had gereden.
Blijft een geinige combo, alleen wel erg vaak glijden nu door de losse bovenlaag. En aardig wat mul, dat wordt nog wat de komende weken.
Wel grappig dat iedereen dat dan anders ervaart. ik heb vandaag alleen de zuidlus van Austerlitz gereden maar vond het helemaal niet slecht. en dat glijden vond ik ook wel meevallen. Wellicht had ik sneller moeten rijden voor dat gevoel :winkie:
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

RoySmit schreef: zo 2 augustus 2020, 21:25
Giant-E schreef: zo 2 augustus 2020, 20:58 Vanmiddag om 3 uur gestart voor een rondje Zeisterlitz. Opvallend rustig op de tracks, waar ik toch alweer een jaar niet had gereden.
Blijft een geinige combo, alleen wel erg vaak glijden nu door de losse bovenlaag. En aardig wat mul, dat wordt nog wat de komende weken.
Wel grappig dat iedereen dat dan anders ervaart. ik heb vandaag alleen de zuidlus van Austerlitz gereden maar vond het helemaal niet slecht. en dat glijden vond ik ook wel meevallen. Wellicht had ik sneller moeten rijden voor dat gevoel :winkie:
Inderdaad, iedereen ervaart het anders. 🙂 Eind van de middag tweemaal heel Austerlitz gereden; hier en daar wat opkomend mul; maar meer geschrokken van de dennenappels die "opeens" mijn grip zoek maakten.
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Giant-E schreef: zo 2 augustus 2020, 20:58 Vanmiddag om 3 uur gestart voor een rondje Zeisterlitz. Opvallend rustig op de tracks, waar ik toch alweer een jaar niet had gereden.
Blijft een geinige combo, alleen wel erg vaak glijden nu door de losse bovenlaag. En aardig wat mul, dat wordt nog wat de komende weken.
Gisteren beide routes gefietst maar herken je verhaal totaal niet eerlijk gezegd. Voorgane jaren was het vele malen erger dan nu is mijn bevinding. De laatste tijd rijd ik andere routes als den Treek en hoge Vuursche maar als je dan net als gisteren terugkomt op Zeist/Austerlitz, is het echt een racebaan.
Ik werd gisteren een beetje opgehouden door een groepje meiden op de mtb. Echt gaaf om te zien dat het niet een specifieke 'mannenhobby' is en dat meiden en gezinnen ook genieten van deze hobby :-q
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

Robin-S schreef: zo 2 augustus 2020, 22:42
Giant-E schreef: zo 2 augustus 2020, 20:58 Vanmiddag om 3 uur gestart voor een rondje Zeisterlitz. Opvallend rustig op de tracks, waar ik toch alweer een jaar niet had gereden.
Blijft een geinige combo, alleen wel erg vaak glijden nu door de losse bovenlaag. En aardig wat mul, dat wordt nog wat de komende weken.
Gisteren beide routes gefietst maar herken je verhaal totaal niet eerlijk gezegd. Voorgane jaren was het vele malen erger dan nu is mijn bevinding. De laatste tijd rijd ik andere routes als den Treek en hoge Vuursche maar als je dan net als gisteren terugkomt op Zeist/Austerlitz, is het echt een racebaan.
Ik werd gisteren een beetje opgehouden door een groepje meiden op de mtb. Echt gaaf om te zien dat het niet een specifieke 'mannenhobby' is en dat meiden en gezinnen ook genieten van deze hobby :-q
Nou inderdaad. Zeist zou nog kunnen maar dat viel heel heel erg mee. Austerlitz was echt een racebaan. Daar hebben we gewoon bijna voluit gereden gisteren. Wij hebben de verbinding vanaf leersum gedaan. Dus dat was weer een aardig rondje
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Robin-S schreef: zo 2 augustus 2020, 22:42 [
Ik werd gisteren een beetje opgehouden door een groepje meiden op de mtb. Echt gaaf om te zien dat het niet een specifieke 'mannenhobby' is en dat meiden en gezinnen ook genieten van deze hobby :-q
Natuuuuuurlijk! :-q
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

De baan was nou gewoon keihard. Soms even een mul strookje van hooguit 1 meter. De herstelwerkzaamheden van de eerste droogte periode hebben echt heel veel geholpen
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Horsthil schreef: zo 16 augustus 2020, 15:47 De baan was nou gewoon keihard. Soms even een mul strookje van hooguit 1 meter. De herstelwerkzaamheden van de eerste droogte periode hebben echt heel veel geholpen
Hier ben ik het absoluut mee eens! Gisteren heb ik beide routes weer gefietst en was echt blij verrast. Echt een zeer groot verschil met voorgaande jaren. Ondanks de warmte kon ik vrijwel overal volgas gaan. Echt puik werk van de vrijwilligers :-q. Ik heb sinds kort ook een vignet voor den Treek en heb deze nu een aantal keer gereden. Hopelijk gaan ze daar ook vrachtwagens vol leemhoudend zand laten komen :roll:
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1133
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Robin-S schreef: zo 16 augustus 2020, 22:30 Echt puik werk van de vrijwilligers :-q. Ik heb sinds kort ook een vignet voor den Treek en heb deze nu een aantal keer gereden. Hopelijk gaan ze daar ook vrachtwagens vol leemhoudend zand laten komen :roll:
Dat is al gebeurd, maar sommige stukken best snel weer mul geworden. Volgens mij is de samenstelling van het leem daar anders dan op Austerlitz
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

hanz schreef: ma 17 augustus 2020, 09:49
Robin-S schreef: zo 16 augustus 2020, 22:30 Echt puik werk van de vrijwilligers :-q. Ik heb sinds kort ook een vignet voor den Treek en heb deze nu een aantal keer gereden. Hopelijk gaan ze daar ook vrachtwagens vol leemhoudend zand laten komen :roll:
Dat is al gebeurd, maar sommige stukken best snel weer mul geworden. Volgens mij is de samenstelling van het leem daar anders dan op Austerlitz
Op de UHR heeft het ook even geduurd voor dat goed ging.. de afdaling op Zeist als je tegen de A12 aan rijdt was een paar jaar terug geasfalteerd met leem, maar werd met regen heel snel een glijbaan.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

hanz schreef: ma 17 augustus 2020, 09:49
Robin-S schreef: zo 16 augustus 2020, 22:30 Echt puik werk van de vrijwilligers :-q. Ik heb sinds kort ook een vignet voor den Treek en heb deze nu een aantal keer gereden. Hopelijk gaan ze daar ook vrachtwagens vol leemhoudend zand laten komen :roll:
Dat is al gebeurd, maar sommige stukken best snel weer mul geworden. Volgens mij is de samenstelling van het leem daar anders dan op Austerlitz
Er is inderdaad ander leemhoudend zand toegepast. We houden nauw contact over hoe het bij Den Treek houdt en bij UHR
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Het ligt er inderdaad heerlijk bij! Complimenten voor de onderhoudsploeg!

Overigens is het wel/niet glijden van zoveel factoren afhankelijk, bv. bandenspanning, snelheid in de bocht, bandenkeuze, slijtage profiel... Het is een beetje appels en peren vergelijken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Sjoerd001 schreef: ma 17 augustus 2020, 13:54 Overigens is het wel/niet glijden van zoveel factoren afhankelijk, bv. bandenspanning, snelheid in de bocht, bandenkeuze, slijtage profiel... Het is een beetje appels en peren vergelijken.
Op die leemhoudende grond ging je glijden. Punt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: ma 17 augustus 2020, 18:44
Sjoerd001 schreef: ma 17 augustus 2020, 13:54 Overigens is het wel/niet glijden van zoveel factoren afhankelijk, bv. bandenspanning, snelheid in de bocht, bandenkeuze, slijtage profiel... Het is een beetje appels en peren vergelijken.
Op die leemhoudende grond ging je glijden. Punt.
Helemaal correct. Hoef je ook niet verder te onderbouwen mocht iemand daar weer over gaan zeuren
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Voor wie de behoefte voelt veel PR's te rijden: dit is je kans. Een geasfalteerde route momenteel. :D
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Plaats reactie