NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: di 21 januari 2020, 21:25
Horsthil schreef: di 21 januari 2020, 20:57

De laatste aangelegde trail op de UHR is HV. Op Amerongen (ander topic) is alleen groot onderhoud gedaan en een stukje omgelegd.
Gewoon de contouren van het terrein gevolgd inderdaad :D
Precies, gewoon afdalend :wink:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dus gewoon hard zoeken naar de contouren dan komen die slingers, kombochten en bultjes vanzelf :tong :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 21 januari 2020, 20:53 Bergweg?

Gaat dit nog over Zeist of Austerlitz?
Op Rhenen is modder verboden zegt JPF, de Chef Rhenen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: di 21 januari 2020, 21:37 Dus gewoon hard zoeken naar de contouren dan komen die slingers, kombochten en bultjes vanzelf :tong :winkie:
De nieuwe afdaling op Zeist volgt aandig de contouren van de heuvel. Alsof alleen de toplaag weg is. Je hebt alleen waterputten die nep zijn. Het zand gooi je in de buitenbocht, waardoor het landschap nog wat extra wordt geaccentueerd

Routebouw in een notendop
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik was redelijk op tijd vanuit het Westland richting Drenthe, rondje op Austerlitz en Zeist gedaan. Dikke :-q voor de bouwers/onderhouders. Bordje situatie gewijzigd tegengekomen, geen idee wat de oude was, maar de nieuwe is meer dan prima :D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Horsthil schreef: di 21 januari 2020, 22:04
De nieuwe afdaling op Zeist volgt aandig de contouren van de heuvel. Alsof alleen de toplaag weg is. Je hebt alleen waterputten die nep zijn. Het zand gooi je in de buitenbocht, waardoor het landschap nog wat extra wordt geaccentueerd

Routebouw in een notendop
Klopt herkenbaar :wink: hoewel sommige watergaten op bijvoorbeeld Rhenen niet echt meer van deze tijd zijn. Maar dat heet voortschrijdend inzicht :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: di 21 januari 2020, 23:03
Horsthil schreef: di 21 januari 2020, 22:04
De nieuwe afdaling op Zeist volgt aandig de contouren van de heuvel. Alsof alleen de toplaag weg is. Je hebt alleen waterputten die nep zijn. Het zand gooi je in de buitenbocht, waardoor het landschap nog wat extra wordt geaccentueerd

Routebouw in een notendop
Klopt herkenbaar :wink: hoewel sommige watergaten op bijvoorbeeld Rhenen niet echt meer van deze tijd zijn. Maar dat heet voortschrijdend inzicht :winkie:
Klopt misschien wel, maar JPF weet wat hij doet. Ze werken voor daar voldoende. Op Zeist zitten ook nog een paar oldschool putten
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik twijfel zeker niet aan de kunde en kennis qua onderhoud bij de UHR. Je ziet deze oude waterputten ook nog op routes als Rijssen en meer van die routes die er al wat langer liggen. Voldoen goed maar hebben het risico dat je er lelijk in zou kunnen rijden.
maar dan ben je ook niet een al te beste stuurman
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Heerlijk rondje Zeist gedaan vandaag. in me 2e rondje na 2 km werd ik ingehaald. ik had al pap benen dus geen probleem. Echter was diegene zo enthousiast dat hij bij het stuk met de korte klimmetjes en dalingen midden in een bocht iemand anders ging inhalen. Die ging bijna op ze plaat waarop ik met me grote mond schreeuwde dat het echt aso was wat die deed en dat dat echt niet kan. Er kon nog een kleine sorry vanaf richting die persoon. Dus ik vond het echt niet kunnen en wilde er wat van zeggen persoon gevolgd tot die stopte en hem toen op normale manier uitgelegd dat het echt niet normaal was wat die deed. Hij was bezig om een stuk snel te gaan vertelde die en wilde dat per se doen voor een pr... Ik vroeg hem dus ook of die normaal op de racert zit en dit vooral in de winter doet? En ja hoor dat was het geval. Of de boodschap aan is gekomen geen idee maar het was zo schofterig dat ik er echt iets van moest zeggen.
Ook nog 4 mensen zonder helm verteld dat dat ook niet zo handig is.

Track lag er trouwens fantastisch bij en het nieuwe stuk is echt erg leuk!!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

RoySmit schreef: zo 26 januari 2020, 19:10 Heerlijk rondje Zeist gedaan vandaag. in me 2e rondje na 2 km werd ik ingehaald. ik had al pap benen dus geen probleem. Echter was diegene zo enthousiast dat hij bij het stuk met de korte klimmetjes en dalingen midden in een bocht iemand anders ging inhalen. Die ging bijna op ze plaat waarop ik met me grote mond schreeuwde dat het echt aso was wat die deed en dat dat echt niet kan. Er kon nog een kleine sorry vanaf richting die persoon. Dus ik vond het echt niet kunnen en wilde er wat van zeggen persoon gevolgd tot die stopte en hem toen op normale manier uitgelegd dat het echt niet normaal was wat die deed. Hij was bezig om een stuk snel te gaan vertelde die en wilde dat per se doen voor een pr... Ik vroeg hem dus ook of die normaal op de racert zit en dit vooral in de winter doet? En ja hoor dat was het geval. Of de boodschap aan is gekomen geen idee maar het was zo schofterig dat ik er echt iets van moest zeggen.
Ook nog 4 mensen zonder helm verteld dat dat ook niet zo handig is.

Track lag er trouwens fantastisch bij en het nieuwe stuk is echt erg leuk!!
Mooi dat je diegene er even netjes op aangesproken hebt. Of het kwartje valt hangt ook af hoe groot die lege ruimte is
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Prima actie, Roy. :-q
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Heerlijk rustig op de route vanmorgen. Baantje lag er toppie bij.
De wind viel nog reuze mee.
Eerst doen, dan denken
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Is er vandaag nog iemand op Zeist en/of Austerlitz geweest? 'k Wil er morgenochtend heen, maar 'k ben benieuwd of dat de moeite waard is.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Niet geweest, maar van achter het glas werd ik niet vrolijk vh weer en zeikt nu weer lekker door. Zal morgenochtend zeker niet echt droog zijn.
Ligt er aan wat je de moeite waard vind.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Volledig verregend en er komt nog meer water bij. En in het weekend ook nog wind. Opties: wandelen/hardlopen, Zwiften/Takxen, overdekte wielerbaan, bij ons aan de tracks en de trails komen werken
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie