NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: ma 21 oktober 2019, 10:36

https://www.strava.com/segments/16273343

start beauforthuis
ik heb 39 min, staan en mn vriendin 41 Min

snelste is 36 min
Kom er door het segmet achter, dat Annemiek van Vleuten ook wel eens de UHR rijdt. Zeer recent nog en ze pakt ook een paar keer de qom van je vriendin af, met slechts een paar seconden. Ik denk een groot compliment.
En nu ik toch zit te nieuwsgierigen, zie ik het volgende Nederlandse MTB talent al opkomen. Ze nog jong, maar werkt zich wel tot hoog in alle strava lijstjes. De opvolging van Annemiek van Vleuten komt er dus al aan.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Horsthil schreef: ma 21 oktober 2019, 11:27
Rutger S schreef: ma 21 oktober 2019, 10:36

https://www.strava.com/segments/16273343

start beauforthuis
ik heb 39 min, staan en mn vriendin 41 Min

snelste is 36 min
Kom er door het segmet achter, dat Annemiek van Vleuten ook wel eens de UHR rijdt. Zeer recent nog en ze pakt ook een paar keer de qom van je vriendin af, met slechts een paar seconden. Ik denk een groot compliment.
En nu ik toch zit te nieuwsgierigen, zie ik het volgende Nederlandse MTB talent al opkomen. Ze nog jong, maar werkt zich wel tot hoog in alle strava lijstjes. De opvolging van Annemiek van Vleuten komt er dus al aan.
Die qoms op Austerlitz pakt ze wel weer terug zei ze al, maar de ambitie om Elite/prof te worden heeft ze niet, ze zit maar 4000 km per jaar op de fiets en heeft zelfs pas sindsr 4 maanden een eigen MTB.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: ma 21 oktober 2019, 11:50 Die qoms op Austerlitz pakt ze wel weer terug zei ze al, maar de ambitie om Elite/prof te worden heeft ze niet, ze zit maar 4000 km per jaar op de fiets en heeft zelfs pas sindsr 4 maanden een eigen MTB.
MTBen moet ook leuk blijven. Ik vind sport ook leuk totdat het competitief wordt. Wil toch ook op de vrijdag en zaterdagavond kunnen genieten. Met badminton heb ik al geleerd dat wedstrijden niks voor mij zijn, maar dat had ook met andere factoren te maken.

Overigens doelde ik nog op een ander talent die opkomt en volgens mij in haar leeftijdsklasse Nederlands kampioen xc is en Europees ook al wat doet
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Horsthil schreef: ma 21 oktober 2019, 12:07
Rutger S schreef: ma 21 oktober 2019, 11:50 Die qoms op Austerlitz pakt ze wel weer terug zei ze al, maar de ambitie om Elite/prof te worden heeft ze niet, ze zit maar 4000 km per jaar op de fiets en heeft zelfs pas sindsr 4 maanden een eigen MTB.
MTBen moet ook leuk blijven. Ik vind sport ook leuk totdat het competitief wordt. Wil toch ook op de vrijdag en zaterdagavond kunnen genieten. Met badminton heb ik al geleerd dat wedstrijden niks voor mij zijn, maar dat had ook met andere factoren te maken.

Overigens doelde ik nog op een ander talent die opkomt en volgens mij in haar leeftijdsklasse Nederlands kampioen xc is en Europees ook al wat doet
Puck pieterse?
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Rutger S schreef: ma 21 oktober 2019, 10:36
Streamz schreef: zo 20 oktober 2019, 15:35 Gisterochtend Austerlitz ronde gedaan. Om 9:30 geen kip op de baan. Ronde in 48:52 gedaan, zonder te stoppen. Nu wil ik wel eens weten welke tijden hier nu eigenlijk gereden worden. Waar kan ik dit vinden?
https://www.strava.com/segments/16273343

start beauforthuis
ik heb 39 min, staan en mn vriendin 41 Min

snelste is 36 min
Perfect, dank!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rutger S schreef: ma 21 oktober 2019, 12:32
Horsthil schreef: ma 21 oktober 2019, 12:07

MTBen moet ook leuk blijven. Ik vind sport ook leuk totdat het competitief wordt. Wil toch ook op de vrijdag en zaterdagavond kunnen genieten. Met badminton heb ik al geleerd dat wedstrijden niks voor mij zijn, maar dat had ook met andere factoren te maken.

Overigens doelde ik nog op een ander talent die opkomt en volgens mij in haar leeftijdsklasse Nederlands kampioen xc is en Europees ook al wat doet
Puck pieterse?
Ja
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Haha en Puck is de enige die met het veldrijden over de balken springt ipv afstapt, wat een topper :-q
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Gisteren ook weer met de kleine jongens Austerlitz gedaan. Ze vinden het top. We zitten nog paar dagen in de buurt dus ze willen nog een keer biken. Nu twijfel ik om Zeist te doen, kleinste (net 7) was van Austerlitz al aardig moe (met aanrijden en weer terug 21km totaal) dus denk dat Zeist net een brug te ver is. Wat is jullie idee?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat denk ik eerlijk gezegd ook, maar je weet het pas als je het probeert :lol:

Hou er rekening mee dat komende zondag van 09:00 tot 12:30 er een “take your kids mountain biking day” evenement is. Die start bij het Beauforthuis, en gaat over de volledige zuidlus van Austerlitz. Er zijn 150 inschrijvingen en die nemen allemaal mama en/of papa mee, dus het gaat wat druk worden. We sluiten de route verder niet af maar vragen iedereen wel om, als dat tot de mogelijkheden behoort, een andere route te overwegen, en snelheid en mogelijk gedrag aan te passen (hoewel dat laatste niet nodig zou moeten zijn). Het is voor MTB Utrechtse Heuvelrug ook een test, dus we hopen op eenieders begrip.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

frank1977 schreef: di 22 oktober 2019, 23:23 Gisteren ook weer met de kleine jongens Austerlitz gedaan. Ze vinden het top. We zitten nog paar dagen in de buurt dus ze willen nog een keer biken. Nu twijfel ik om Zeist te doen, kleinste (net 7) was van Austerlitz al aardig moe (met aanrijden en weer terug 21km totaal) dus denk dat Zeist net een brug te ver is. Wat is jullie idee?
Hangt een beetje van de kleine af. Die van mij is 6 en die rijdt Zeist en een halve Austerlitz achter elkaar (wel met start aan het parkoers). Zeist vindt hij leuker dan Austerlitz, wat "speelser" namelijk.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Ze biken eigenlijk relatief weinig, thuis geen track in de buurt en de zaterdagen vol met voetbal. Hun conditie is wel goed maar fietsen is toch wat anders dan rennen 😅.

Ik vraag straks wel hoe hun benen zijn en dan zien we het. De zuidlus van Austerlitz vinden ze het leukste, dus Zeist past dan ook wel in hun straatje;)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zeist is prima te doen. Ik denk ook dat ze die route leuker zullen vinden dan Austerlitz.
Zeist was de eerste UHR route die ik met mijn zoons deed en toen was de jongste 6.
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Het is Austerlitz geworden. Kleinste begon bij Klein Zwitserland al over zijn beentjes :winkie: . Maar uiteindelijk toch de hele route gedaan 8) :-q

Volgende keer gaan we toch Zeist proberen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Die heeft een Fristi verdiend! Goed gedaan van de kleine shredder!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

frank1977 schreef: wo 23 oktober 2019, 12:47 Het is Austerlitz geworden. Kleinste begon bij Klein Zwitserland al over zijn beentjes :winkie: . Maar uiteindelijk toch de hele route gedaan 8) :-q

Volgende keer gaan we toch Zeist proberen.
je kan Zeist ook afkorten, na Heidestein ga je rechts het fietspad op (grensweg) ipv rechtdoor trail vervolgen (naar jagershuis), die kan je dan helemaal doorfietsen tot je weer aan de austerlitze weg uitkomt (bij beauforthuis)

dan is die wat korter en minder zwaar.
Plaats reactie