NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Gisteren was vooral Zeist slecht. Veel plassen. Maar zullen vandaag neem ik aan weg zijn. Woudenberg ernaast top.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Hele route Austerlitz was één groot feestje :-q

Nergens mul, geen plas gezien.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

EDIT: Update. Het evenement zit inmiddels vol. Je kunt niet meer inschrijven. Als je hebt ingeschreven, dan krijg je binnen enkele dagen een mailbericht met details.

Op zondagochtend 9 oktober organiseren we de tweede MTB-kinderdag op en rond de Kids-route Austerlitz. In de afgelopen twee corona-jaren kregen we geen toestemming. We gaan proberen de schade in te halen.
Het evenement is bedoeld voor ouders en kinderen in de basisschool leeftijd. Doel is samen met andere ouders en kinderen plezier maken op de fiets in het bos.

Afbeelding


Start en finish zijn bij het Beauforthuis in Austerlitz. Voor de ouders is er na afloop koffie en voor de kleintjes zijn er frietjes en limo. Na inschrijving krijg je een mailbericht met alle details.
Deelname is gratis voor vignethouders. Er zijn 100 plaatsen. Vol=vol.
Valhelm is verplicht voor groot en klein. Geen helm: geen deelname.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Vandaag Zeist gereden. Het lag er prima bij en is prima bewegwijzerd. Geen plassen vandaag, geen modder en geen los zand. En een lekker zonnetje. Ik heb vorige week Hoge Vuursche gereden, maar vond Zeist route pittiger. Mijn bandenspanning za daar wellicht aan hebben bijgedragen. Ik voelde m'n achterband glijden als ik niet haaks over een wortel ging. Toen ik thuis kwam bleek er maar 0.59 bar in te zitten en voorin 0.96. Ik moet daar toch beter op letten voor ik vertrek thuis. Ik had wel een klein pompje bij me, maar dat geeft zo weinig lucht dat ik op de route het niet eens geprobeerd heb. De parkeerplaats stond behoorlijk vol, maar op de route merkte je daar weinig van. Misschien veel wandelaars?
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Gaaf dat er zo’n kinderdag georganiseerd wordt!!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

janvangastel schreef: vr 30 september 2022, 19:16 Vandaag Zeist gereden. Het lag er prima bij en is prima bewegwijzerd. Geen plassen vandaag, geen modder en geen los zand. En een lekker zonnetje. Ik heb vorige week Hoge Vuursche gereden, maar vond Zeist route pittiger. Mijn bandenspanning za daar wellicht aan hebben bijgedragen. Ik voelde m'n achterband glijden als ik niet haaks over een wortel ging. Toen ik thuis kwam bleek er maar 0.59 bar in te zitten en voorin 0.96. Ik moet daar toch beter op letten voor ik vertrek thuis. Ik had wel een klein pompje bij me, maar dat geeft zo weinig lucht dat ik op de route het niet eens geprobeerd heb. De parkeerplaats stond behoorlijk vol, maar op de route merkte je daar weinig van. Misschien veel wandelaars?
Bij het Beauforthuis kun je even extra lucht zetten. Die hebben daar de spullen voor.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Bij het Beauforthuis kun je even extra lucht zetten. Die hebben daar de spullen voor.
Bedankt, goed te weten voor een volgende keer.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: do 22 september 2022, 12:17 EDIT: Update. Het evenement zit inmiddels vol. Je kunt niet meer inschrijven. Als je hebt ingeschreven, dan krijg je binnen enkele dagen een mailbericht met details.

Op zondagochtend 9 oktober organiseren we de tweede MTB-kinderdag op en rond de Kids-route Austerlitz. In de afgelopen twee corona-jaren kregen we geen toestemming. We gaan proberen de schade in te halen.
Het evenement is bedoeld voor ouders en kinderen in de basisschool leeftijd. Doel is samen met andere ouders en kinderen plezier maken op de fiets in het bos.

Afbeelding


Start en finish zijn bij het Beauforthuis in Austerlitz. Voor de ouders is er na afloop koffie en voor de kleintjes zijn er frietjes en limo. Na inschrijving krijg je een mailbericht met alle details.
Deelname is gratis voor vignethouders. Er zijn 100 plaatsen. Vol=vol.
Valhelm is verplicht voor groot en klein. Geen helm: geen deelname.
Update van Facebook over dit evenement:

UPDATE Kinder MTB-dag zondagochtend 9 oktober.
We hebben vandaag alle uitnodigingen aan de ingeschreven ouders en kinderen verstuurd. Check je mail (of je spambox). We hebben meer inschrijvingen ontvangen dan plaatsen. Geen mail betekent dat je helaas niet mee kunt doen.
Deelnemers, graag tot zondag.


Dit evenementje vindt plaats op de zuidlus van Austerlitz en de Kidsroute - op Austerlitz Noord, dus ten noorden van de Woudenbergseweg, heb je hier geen last van. Ga je Zeist rijden, dan deel je wel een deel van de route.

Start van de inschrijvingen van mensen die zich hebben opgegeven en een uitnodiging hebben ontvangen, is om 09:00. Evenement duurt tot 12:30. De parcoursen worden overigens niet speciaal afgezet hiervoor. Hou daar als ouder(s) met kind dus rekening mee. Er zullen mensen zijn die erlangs willen, en dat mag, maar wel op een plek waar dat veilig kan.

Aan de anderen (want je kunt niet duidelijk genoeg zijn): je komt meer ouders met kinderen tegen dan je gewend bent. Je mag erlangs, maar op de kleine lus (de Kidsroute) hebben kinderen sowieso voorrang. En als je erlangs wil, doe dat op een plek waar dat veilig kan. Kinderen zijn onvoorspelbaar en zullen ook lang niet altijd aan de kant gaan op de plek waar jij verwacht of bedoelt.

En als je in de middag komt, is iedereen weer weg. Dat is dus ook een overweging, als je drukte wil vermijden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Dank aan de vrijwilligers van de kinderdag. Mijn kids hebben genoten en daardoor hun papa ook :-D
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bjlevi schreef: ma 10 oktober 2022, 09:28 Dank aan de vrijwilligers van de kinderdag. Mijn kids hebben genoten en daardoor hun papa ook :-D
Afbeelding

We vonden het zelf ook heel erg leuk en we denken dat het supergeslaagd was. Volgend jaar weer?

Mede mogelijk gemaakt door:
Gemeente Zeist, Staatsbosbeheer, Beauforthuis, Toyota Van Gent en de vrijwilligers van MTB Heuvelrug

Kinderen buiten in beweging samen met ouders en andere kinderen. Promotie voor de buitensport, promotie voor de mountainbikesport.

Afbeelding

Na afloop een medaille voor iedereen, want iedereen heeft gewonnen.

Afbeelding

En tot slot een zakje frieten van FranklinFriet

Afbeelding

Foto's door Bas de Meijer.
Financieel mogelijk gemaakt door de vignethouders van UHR. Door jullie dus.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Supergaaf! Goed bezig! :-q
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Heeft er iemand toevallig een steekas gevonden op de parkeerplaats bij het Jagershuis? Is waarschijnlijk vorige week woensdag gevallen tijdens het inladen van mijn fiets. We stonden op de 2e rij parkeervakken vanaf de Jagersingel.

Edit: gevonden op de parkeerplaats! :-D
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Mijn primeur vandaag. En wat voor 1... Voor het eerst Zeist en Austerlitz gereden. Omdat ik van verder weg kwam, heb ik ze beiden, inclusief verbindingsstukken dubbel gereden. Dik 65 kilometer gereden met grote glimlach :D .
Heerlijke flow, flink sturen, klimmetjes, lekker bezig, geen moment saai. Onderhoud is ook top! :-q .
Hier hoop ik nog eens terug te komen. Gestart vanaf ,,De Krakeling'', waar prima je prima kan parkeren.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Robertdj schreef: wo 19 oktober 2022, 18:14 Heeft er iemand toevallig een steekas gevonden op de parkeerplaats bij het Jagershuis? Is waarschijnlijk vorige week woensdag gevallen tijdens het inladen van mijn fiets. We stonden op de 2e rij parkeervakken vanaf de Jagersingel.

Edit: gevonden op de parkeerplaats! :-D
:-q :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

In mijn enthousiasme heb ik wat fietsmaten overgehaald om hier eens te gaan rijden. Wat ik mij afvraag is dit: zijn er nog opties om meer te rijden als deze 2 route's. Bijvoorbeeld verbinding ander parcours of gewoon extra leuke stukken? Gewoon nieuwsgierig. :roll:.
Plaats reactie