NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oké, thanks. Twijfelde nog over LV-HV maar het bwr-gehalte is daar nog hoger dan op Zeist vrees ik. :-{
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ga om een uur of twee - drie. Om half vijf wordt het al bijna te donker, maar je rijdt best wel rustig. Gisteren zelf om 15:00 gegaan, geen boswielrenner gezien.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Klamme genot was top vanochtend.

Een e-mtb is langzamer als je niet kan sturen, x3. Ik kwam net iets later dan de e-mtb’s op Bornia Noord dus had de hoop op een stel goede hazen (ftp test). Helaas, bij de eerste wortel was het duidelijk. Ik ga sneller zijn :winkie: Alwinator naar beneden was geen uitdaging, sturen is een kunst :wink: Goed voor het ego. De uitslag van de ftp test was dan weer pijnlijk duidelijk :-{ . Die meldde enkel, tijd voor een e-mtb :tong

8)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zeist was goed te doen ,lag er goed bij , jammer van die bwr 's :-?

Nog een oranje bosmier gespot :-q

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik zie zelden boswielrenners. Hoe herken je die dan? Wellicht zien jullie mij ook wel voor 1 van hen aan. :o
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

At1 schreef: za 23 november 2019, 17:38 Ik zie zelden boswielrenners. Hoe herken je die dan? Wellicht zien jullie mij ook wel voor 1 van hen aan. :o
Vanmiddag zag je er als een gewone fietser uit genietend van een oliebol
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Oef, betrapt :o :lol:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

At1 schreef: za 23 november 2019, 17:38 Ik zie zelden boswielrenners. Hoe herken je die dan? Wellicht zien jullie mij ook wel voor 1 van hen aan. :o
1- Verplicht in toerclubjersey, uiteraard gesponsord voor een habbekrats. Vaak te warm gekleed, let ook op de overschoenen.
2- Treintje van minimaal 3 man. Nietsontziend op jacht naar een hoog km/h, anders Stravahoon van medeleden.
3- Winterdier. In het wild te zien op zondagochtend, tussen zonsopkomst en einde ochtend. Pauzeren opvallend vaak naast, of óp de track.

Voldoet u aan deze 3 kenmerken? Dan is het antwoord “ja”.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

At1 schreef: za 23 november 2019, 17:38 Ik zie zelden boswielrenners. Hoe herken je die dan? Wellicht zien jullie mij ook wel voor 1 van hen aan. :o
Dat ligt er aan... . Als jij ook iedere wortel probeert te vermijden en sowieso voor iedere bocht je remmen minstens aan tikt, meestal gewoon hard af remt, dan val je aardig door de mand en krijg je het stempel 'BWR'.

(iets andere beoordeling dan van Giant-E, maar in principe is het gebrek aan techniek wat ze doet opvallen. Het is ook een kwestie van 'net niet', gewoon gebrek aan ervaring met moderne parcoursen en moeten sturen)

Vandaag ook zo een mogen plagen: kwam net iets sneller voorbij in de klim, maar halverwege de eerste afdaling al weer in zijn wiel, volgende klim zelfde verhaal, derde klim stopte hij bovenaan maar even. Klim daarna bleef hij er achter, daarna niet meer terug gezien :winkie: (goed, was op Amerongen)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Beter boswielrenner dan een vaszittende hokjesdenker.

Ik zie, zomer en winter, genoeg lui die zich mtber vinden en voor geen reet kunnen sturen in knetterlelijke pakjes rondrijden.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Oh oké,

Dan val ik er niet onder vermoed ik. Mijn remmen slijten niet zo hard.
En ach anders wel. Hokjes gedrag ben ik niet zo van. Leven en laten leven. Mensen die op de track pauzeren begrijp ik overigens nooit, dat zullen zij toch ook vervelend vinden van anderen?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: za 23 november 2019, 12:00 Morgen wil ik weer eens een rondje Zeisterlitz rijden. Hoe ligt ‘t erbij?
Hoelaat ga je?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

nomad030 schreef: za 23 november 2019, 18:48 Beter boswielrenner dan een vaszittende hokjesdenker.

Ik zie, zomer en winter, genoeg lui die zich mtber vinden en voor geen reet kunnen sturen in knetterlelijke pakjes rondrijden.
:P Twee trosjes gezien ....en lekker midden op de trail stil staan om op strava te koekeloeren voor hun stravaaaaa :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nomad030 schreef: za 23 november 2019, 18:48 Beter boswielrenner dan een vaszittende hokjesdenker.
Het probleem is meer dat er opeens 'anders denkenden' in het rond aan het rijden zijn. Die zich niet aanpassen aan de (ongeschreven) normen die zo een beetje gelden en die de zomerse gebruikers wel hanteren.

Ik gun iedereen zijn lol en laat iedereen een soort van in zijn eigenwaarde. Natuurlijk kan ik het niet laten om iemand die wil laten zien dat 'ie sneller is er ook nog zo iets is als sturen. Beetje geven en nemen :winkie:

Maar van die lui die niet willen toegeven dat mountainbiken een heel ander spelletje is, daar heb ik (en meerderen) wel problemen mee. Proberen te passeren op onmogelijke plekken. Niet aan de kant willen gaan na meerdere vriendelijke verzoeken. Als complete groep blijven rijden alsof je een rouwstoet/Turkse bruiloftstoet bent. En je vooral als laatstgenoemde gedragen als je er langs probeert te komen (of andersom!). Midden op de trail stil gaan staan als groep. Vreemd genoeg maak je dat de hele lente en zomer niet mee... :roll:

Ik geloof dat de hokjesdenkers in de zomer vooral op de racefiets zitten... .



(edit: typo)
Laatst gewijzigd door Lars TB op za 23 november 2019, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

RoySmit schreef: za 23 november 2019, 19:41
Giant-E schreef: za 23 november 2019, 12:00 Morgen wil ik weer eens een rondje Zeisterlitz rijden. Hoe ligt ‘t erbij?
Hoelaat ga je?
Eind ochtend, begin middag.
Plaats reactie