NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Gisteren avond even een lekker rondje op Zeist en lusje van Austerlitz gereden.
Het lag er beter bij dan ik verwacht had.
Niet overal heel hard maar ook zeker niet veel mul zand dus ik was erg blij ermee.
De temp was ook heerlijk niet te warm.

Nou moet ik over de amerfsfoortse weg naar Zeist en daar staan volgens mij 10000 bomen met processierupsen erin maar gelukkig geen last van jeuk of iets! :D :D :D
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Daar staat inderdaad een processie van eikenprocessierups-eiken. 8)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bahco schreef: vr 28 juni 2019, 10:22 Daar staat inderdaad een processie van eikenprocessierups-eiken. 8)
Ja dat is echt niet normaal gewoon hoeveel er daar inzitten. Maar nogmaals nog steeds geen jeuk en last dus daar ben ik erg blij mee!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

RoySmit schreef: vr 28 juni 2019, 10:03 Gisteren avond even een lekker rondje op Zeist en lusje van Austerlitz gereden.
Het lag er beter bij dan ik verwacht had.
Niet overal heel hard maar ook zeker niet veel mul zand dus ik was erg blij ermee.
De temp was ook heerlijk niet te warm.

Nou moet ik over de amerfsfoortse weg naar Zeist en daar staan volgens mij 10000 bomen met processierupsen erin maar gelukkig geen last van jeuk of iets! :D :D :D
Zoals ik het lees , is er weinig overlast van de processierupsen op de trail’s zeist en austerlitz ?, wil morgen weer rondje stumpen ben beetje terughoudend door de rupsen .. :(( :P
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Prima te doen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Kapitein Iglo schreef: vr 28 juni 2019, 19:23 Prima te doen :-q
Eens! Heb op de route niks gezien eigenlijk.. Maar goed ben ook te druk met voorruit kijken hahahaha
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:D vandaag ook de blik op “ oneindig “ en vooruit , geen processierups gezien , wel wat mulle stukjes op zeist en austerlitz , maar mag de pret niet drukken ,weer genoten :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Snelle Buffer schreef: za 29 juni 2019, 20:45 :D vandaag ook de blik op “ oneindig “ en vooruit , geen processierups gezien , wel wat mulle stukjes op zeist en austerlitz , maar mag de pret niet drukken ,weer genoten :-q
Lekker hoor!! En fijn dat je ook geen rups gezien hebt kan ik morgen ook weer met een gerust hart gaan haha... En de mulle stukjes waren niet heftig toch? Had ik donderdag in ieder geval niet maar t kan snel gaan
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik ga einde middag wanneer de zondagsdrukte minder is misschien ook die kant op, ben er al te lang niet geweest.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

RoySmit schreef: za 29 juni 2019, 22:18

Lekker hoor!! En fijn dat je ook geen rups gezien hebt kan ik morgen ook weer met een gerust hart gaan haha... En de mulle stukjes waren niet heftig toch? Had ik donderdag in ieder geval niet maar t kan snel gaan
Zijn veelal kleine stukjes verspreidt over de trail meeste stuk langs de A12 , op austerlitz noord kleine stukjes , maar gaat met de droogte idd snel . Enjoy :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Snelle Buffer schreef: zo 30 juni 2019, 10:26
RoySmit schreef: za 29 juni 2019, 22:18

Lekker hoor!! En fijn dat je ook geen rups gezien hebt kan ik morgen ook weer met een gerust hart gaan haha... En de mulle stukjes waren niet heftig toch? Had ik donderdag in ieder geval niet maar t kan snel gaan
Zijn veelal kleine stukjes verspreidt over de trail meeste stuk langs de A12 , op austerlitz noord kleine stukjes , maar gaat met de droogte idd snel . Enjoy :-q
Ik ben voor een rondje austerlitz gegaan. wilde ook zeist doen maar had toch teveel gegeven al en geen zin om me helemaal kapot te rijden.. indd noordlus wat stukjes mul maar wat mij betreft mag dat nog geen naam hebben. lag er verder gewoon goed bij. Wel stoffig uiteraard maar zeker niet slecht.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Vrijdag voor het eerst de route Zeist gedaan. Geen last van rupsen gehad. Deze route heeft een lagere score dan de twee Vuursche routes, maar ik vond hem zeker zo leuk, met volgens mij meer drop(jes)(s). Door de droogte wel wat los zand, maar dat heeft wel wat, ook al kwam ik er niet overal helemaal fietsend doorheen. Verder prima te doen voor mij, waardoor ik me ook kan voorstellen dat sommigen hem vrij makkelijk vinden. Ook een video gemaakt. Er staan zoals van de meeste routes al aardig wat video's van op youtube, maar mocht iemand zin hebben in nog een: https://www.youtube.com/watch?v=qJVlAWqfKEA. Binnenkort ook Austerlitz eens rijden (wat een nog lagere score heeft).
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

die scores op mtb routes zeggen mij nooit zoveel.. maar zeist is absoluut een leuke ronde om te rijden en Austerlitz idem dito. het is heel anders als LV en HV maar zeker geen saai rondje.. vind ik dan 😀
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Die scores zijn behoorlijk subjectief, dus lekker negeren.
Voor je het weet mis je een leuke route omdat deze een lagere score heeft.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

De route sterren waardering zegt wel iets. Als je zoals ik regelmatig naar andere routes rijdt wil je wel even weten of het de moeite waard is!.
Maar plekje 10 of 20 zegt idd niet zoveel.


Zeist was de eerste 2.0 route op de UHR en wordt als DE standaard gezien. Momenteel staat Zeist 41 op MtbRoutes.nl maar qua bezoekers aantallen op de 4 de plek .

Ik denk dat iedereen gewend(verveeld :~ ) is aan de route.

Code: Selecteer alles

Sinds 2018-07-07
Rank	Route				Aantal
1	Amerongen	 		33808 
2	Schoorl	 			33412 
3	Drunen	 			29099 
4	Zeist	 			24394 
5	Hoge Vuursche	 		23459 
6	Leersum	 			22308 
8	Hellendoorn	 		21481 
9	Teteringen	 		20866 
10	Dorst	 			20073
#OpaRijdtEenIZZO
Plaats reactie