NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kim1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 22:02

Wel meteen de helm kapot gevallen die ik van een vriend had geleend. Maarja, beter dan mijn hoofd.

De fiets was nog heel gelukkig.

Het lijkt me wel heel leuk om weer te gaan. Als ik weer een beetje heel ben… Het doet best wel pijn.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Welkom. We zijn allemaal hard gevallen en soms heel hard. Join the club dus. Hopelijk herstel je snel ❤️‍🩹
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Maar niet gevallen tijdens het mountainbiken zelf :-q

Na 33 jaar op de racefiets en mountainbike, kan ik helaas een spannend boek schrijven over mijn valpartijen :-{ het kan dus de beste overkomen :wink: en helaas, het hoort er een beetje bij :o Maar daarom niet minder pijnlijk.

Austerlitz is wel een mooie route om het mountainbiken onder de knie te krijgen. Ik zeg, koop die nieuwe fiets maar, want het is errug verslavend.

Beterschap.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Kim1986 schreef: zo 16 januari 2022, 22:10 Vandaag ben ik voor de allereerste keer gaan mountainbiken, samen met een ervaren iemand. Fiets gehuurd bij tcs en de route Austerlitz gedaan. 2,5 uur gefietst en 20 km gedaan. Ik vond het erg leuk en ging best goed. Ik ben eigenlijk wel trots want had al maanden niet gesport…. Ik ben 2 maanden geleden bevallen.

Ik vond het erg leuk om te doen en kon het ook wel aardig voor een eerste keer. Alles ging goed en toen fietste ik terug over het bospad langs het fietspad. Er kwam een hardloper aan dus ik wilde op het fietspad gaan fietsen en toen bleef mijn wiel haken…. Dus gevallen op mijn hoofd…. Lekker dom. Geschaafde kin, ene been flink geschaafd en andere giga blauwe plek. Maar ok, dat mag de pret niet drukken.

Ik lig nu in bad want had wel spierpijn…. En nu bedenken of ik nog een paar x ga huren of dat ik een fiets ga kopen.
Waarschijnlijk ongelukkig toeval ;) Ik ben zelf in 5 jaar 2 keer gevallen en ga minimaal 3x per week ergens een trail af in NL, gelukkig terwijl ik langzaam reed. De sport is erg verslavend. Veel in de natuur, lekker in beweging en ook speelse actie. Kortom zeer gezond. Laat je door dit niet afwenden. Ik zeg, heel rustig en neem nog een paar keer een lekker warm bad. Koop die fiets en geniet, niemand anders gaat het voor je doen :)
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Kim1986 schreef: ma 17 januari 2022, 00:06 Wel meteen de helm kapot gevallen die ik van een vriend had geleend. Maarja, beter dan mijn hoofd.

De fiets was nog heel gelukkig.

Het lijkt me wel heel leuk om weer te gaan. Als ik weer een beetje heel ben… Het doet best wel pijn.
Dat wordt dan wel helaas een nieuwe helm (of 2 :P ) Maar als je weer een beetje opgelapt bent, ben je zeer welkom op de trails! Afgelopen weekend was het weer overgoten met mannen. Er zouden best wat meer vrouwen op de routes mogen verschijnen, beterschap!
Kim1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 22:02

Dank jullie wel allemaal. Ik denk dat de verslaving inderdaad al een beetje gaat beginnen. Ik zei vanmiddag nog dat ik nog een keer of een paar keer wil huren omdat ik na een keer een dure fiets kopen een beetje eng vind. Ik wil het dan wel echt gaan doen. Maar ik zie het me eigenlijk wel doen 😀.

Ik heb veel paardgereden buiten en vond dat altijd super. Dit heeft overeenkomsten maar kost minder tijd en geld, en je kan gaan wanneer je wil.

Ik vond het wel koud vandaag (ff wennen) maar ook heel leuk. Alleen aan rondkijken kwam ik weinig toe. Ik had genoeg aan op de route letten 😀. Wat meer rondkijken en van de natuur genieten komt later.

Ik woon wel goed denk ik voor veel routes (provincie Utrecht).
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Kim1986 schreef: ma 17 januari 2022, 00:52 Dank jullie wel allemaal. Ik denk dat de verslaving inderdaad al een beetje gaat beginnen. Ik zei vanmiddag nog dat ik nog een keer of een paar keer wil huren omdat ik na een keer een dure fiets kopen een beetje eng vind. Ik wil het dan wel echt gaan doen. Maar ik zie het me eigenlijk wel doen 😀.

Ik heb veel paardgereden buiten en vond dat altijd super. Dit heeft overeenkomsten maar kost minder tijd en geld, en je kan gaan wanneer je wil.

Ik vond het wel koud vandaag (ff wennen) maar ook heel leuk. Alleen aan rondkijken kwam ik weinig toe. Ik had genoeg aan op de route letten 😀. Wat meer rondkijken en van de natuur genieten komt later.

Ik woon wel goed denk ik voor veel routes (provincie Utrecht).
keep up! Goede instelling :) Utrecht woon je super, ik moet toch zeker 2x per week een uur met de auto om daar te komen en van al het moois te genieten. Daarnaast zijn er zeker nog meer dan 100 trails echt wel de moeite waard in NL om een stuk voor te rijden, maar Utrechtse heuvelrug kom ik toch altijd heel graag terug. :)
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Het hele leven is vallen en opstaan :kiss:

Maar mountainbiken is gewoon een geweldige manier om te blijven bewegen en je lijf in shape te houden ( naast wandelen )

en het mag best beetje gevaarlijk zijn :winkie: hier worden de meisjes van de vrouwen gescheiden :lol:

en .....er ligt een kinderroute in zeist/austerlitz dus over paar jaar kun je samen :tong
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Kim1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 22:02

Ik ben niet zo in shape en wil het wel worden. En dan is het fijn om dat te doen met een sport die ik echt leuk vindt. Het lijkt me echt leuk om later met de kinderen te doen ook 😀.

Als ik naar mijn werk ga kom ik langs de route in Maarn. Is die ook te doen als beginner?
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Met onze drie pubers wezen MTB'en in Zweden, s u p e r gaaf !

Maarn is zeker te doen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tip: doe een keer een (beginners)clinic. Naast dat je er veel leert is het ook gewoon gezellig!

Ik gok zomaar dat er een opstaand randje tussen het pad waar je reed en het fietspad was. Daar kan je voorwiel over wegschuiven met een slinger of zelfs val tot gevolg zoals je gemerkt hebt. Je kunt in zo'n situtatie ook het voorwiel ietsje omhoog wippen over het randje heen om dat te voorkomen. Iets wat bij elke ervaren biker zo ingebakken zit dat het een automatisme geworden is. Het voorwiel licht maken/optillen is iets dat je ontzettend vaak doet bij mtb-en.

Dat wil niet zeggen dat je na een clinic nooit meer valt, want met het verbeteren van je skills ga je waarschijnlijk ook wat harder fietsen en moeilijkere dingen opzoeken. En vaak vallen mensen niet op de lastigste stukken, maar juist op een makkelijk pad omdat dan de focus weg is. Dan gaan ze aan hun rugzak frunniken, omkijken, appje lezen, whatever... :roll: :D

Goed herstellen en dan weer lekker verder met deze gave hobby! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Die clinic kan je perfect bij The Cycling Expert doen, waar je je MTB gehuurd hebt. Doen het goed
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Kim1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 22:02

Ja, dat klopt. Het fietspad lag hoger. Dat had ik wel gezien maar dacht dat ik schuin genoeg fietste.

Ik kreeg al de tip voor een clinic van 4 x 3 uur bij start2bike. Deze begint in maart. Ik heb mijn mailadres ingevuld zodat ik me op kan geven zodra dat kan.

En over anderhalve week ga ik met een ervaren mtber naar de winkel om een mtb te kopen 😀. Een cube, daar heb ik zondag ook op gereden.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ook helm kopen he :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Kim1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 22:02

Hilco schreef: ma 17 januari 2022, 23:48 ook helm kopen he :-q
Ja, en oude weggooien. Ik moet maar niet te vaak vallen want dan kan ik het niet betalen 😀.
Plaats reactie