NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Rutger S schreef: ma 19 oktober 2020, 11:42
Snelle Buffer schreef: za 17 oktober 2020, 16:05

:-? serieus ?, je hebt eens respect voor een langzamere deelnemer van de trail's die ook lekker aan het genieten is ..... 8)
ja, want die kan je niet inhalen ofzo>? je kan alleen niet inhalen als mensen echt hun best doen je niet te laten inhalen. Das pas aso. want inhalen is in 3 sec gebeurd

Mischien moet je eens een keer mee fietsen voor je weer onzinnige dingen gaat roepen
Dit is niet onzinnig. Je moet drukte vermijden. Als er files ontstaan is het dus te druk en moet je van de track af. Wees blij dat je überhaupt nog mag fietsen. Dringt het nog steeds niet door dat zaken die wij normaal vonden dat nu niet meer zijn. Wedstrijden zijn afgelast, dus ook geen KOM-etjes of segment PRs.
Het is nu het moment om andere, veel rustigere, tracks dan de UHR te verkennen.
Op de UHR duurt het nooit lang voordat er weer een stukje double track is bij een passage of zo. Meer dan 5 minuten (ook in een slakkengang) is het zelden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bert l. schreef: za 17 oktober 2020, 14:40
Rutger S schreef: za 17 oktober 2020, 11:51 Wie bedenkt deze dingen?
Het RIVM. Zij adviseren de regering en benadrukken telkens de 1,5meter. Die regels gaan via Min VWS naar NOCNSF en de andere koepelorganisaties. Via NOCNSF gaan ze naar de sportbonden die ze vertalen naar de praktijk van hun sport. KNVB gelast bijv alle wedstrijden af. De NTFU geeft aan dat 1,5 ook op de fiets geldt.
Heb je verder nog vragen? Of volstaat dit als overtuigend antwoord?
Moet je toch beter luisteren. de 1.5m moet zoveel mogelijk gehandhaafd worden en is niet haalbaar bij de meeste sporten, Hierbij word een pragmatische benadering verwacht. (en volgens mij wordt er nog steeds gevoetbald) In deze is de pragmatische benadering dat je beter kan inhalen (paar seconden) dan opgehokt bij elkaar blijft rijden, zeker omdat het risico verlaag.Overigens zijn de meeste experts vh RIVM het erover van mening dat transmissie buiten Nihil is, wat het OMT daarvan vind weet ik niet zij zijn degeene die de regering adviseert.


ondertussen ga je er aanvoorbij dat niet inhalen totaal niet reeel is, maar ik denk dat iedereen er na dit weekend zelf ook wel inziet
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Willem Altes schreef: ma 19 oktober 2020, 11:53
Rutger S schreef: ma 19 oktober 2020, 11:42

ja, want die kan je niet inhalen ofzo>? je kan alleen niet inhalen als mensen echt hun best doen je niet te laten inhalen. Das pas aso. want inhalen is in 3 sec gebeurd

Mischien moet je eens een keer mee fietsen voor je weer onzinnige dingen gaat roepen
Dit is niet onzinnig. Je moet drukte vermijden. Als er files ontstaan is het dus te druk en moet je van de track af. Wees blij dat je überhaupt nog mag fietsen. Dringt het nog steeds niet door dat zaken die wij normaal vonden dat nu niet meer zijn. Wedstrijden zijn afgelast, dus ook geen KOM-etjes of segment PRs.
Het is nu het moment om andere, veel rustigere, tracks dan de UHR te verkennen.
Op de UHR duurt het nooit lang voordat er weer een stukje double track is bij een passage of zo. Meer dan 5 minuten (ook in een slakkengang) is het zelden.
Ik moet van de track af omdat er opeens honderden mensen die niet kunnen fietsen, in slakkegang over de track bewegen in hun spijkerbroek en gewone schoenen.? en er per persoon 5 minuten achter zou moeten blijven. Ik dacht het niet vriend!..

Ik kom er om te sporten, het is nu net een kermis. Dus als mensen zoals jij zich nou lekker thuis opsluiten is er weer 1 minder
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je zou je eigen commentaar een moeten lezen... :roll: :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Spreiden en rekening met elkaar houden is het enige wat we kunnen doen (of wegblijven).

Het was de drukste week ooit en het drukste weekend ooit. Goed om te horen van de wat snellere fietsers dat de langzamere fietsers ook rekening met ze hielden.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik ben altijd blij als ik lees wat mensen doen om zichzelf een deel van de oplossing te maken, zich aan passen aan de moeilijke omstandigheden waar niemand om gevraagd heeft, maar waar we het mee moeten doen. Beperkingen accepteren, alternatieven zoeken in tijd, in ruimte, zich in kunnen houden.
Reculer pour mieux sauter, zoals Asterix en Obelix al zeiden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

bert l. schreef: ma 19 oktober 2020, 12:32 Ik ben altijd blij als ik lees wat mensen doen om zichzelf een deel van de oplossing te maken, zich aan passen aan de moeilijke omstandigheden waar niemand om gevraagd heeft, maar waar we het mee moeten doen. Beperkingen accepteren, alternatieven zoeken in tijd, in ruimte, zich in kunnen houden.
Reculer pour mieux sauter, zoals Asterix en Obelix al zeiden.
https://translate.google.nl/#view=home& ... x%20sauter maakt hiervan "Ga terug om beter op te blazen", en dat lijkt me niet de bedoeling. 8)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4712
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nu waren Asterix en Obelix niet bepaald types die zich aanpasten :winkie: :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2494
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Rutger S schreef: ma 19 oktober 2020, 11:42
Mischien moet je eens een keer mee fietsen voor je weer onzinnige dingen gaat roepen
Bôh, :~ , meefietsen met jouw ?, neuh geen goed idee , ..... :)

Relax en geniet eens van de trail ipv te " vechten" tegen de " regels" en " besluiten" .....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: ma 19 oktober 2020, 12:32 Ik ben altijd blij als ik lees wat mensen doen om zichzelf een deel van de oplossing te maken, zich aan passen aan de moeilijke omstandigheden waar niemand om gevraagd heeft, maar waar we het mee moeten doen. Beperkingen accepteren, alternatieven zoeken in tijd, in ruimte, zich in kunnen houden.
Reculer pour mieux sauter, zoals Asterix en Obelix al zeiden.
Ik ben toch meer van de buurman & buurman generatie
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Afgelopen zaterdag was ik ook op het parcours te vinden,zeer veel (corona) bikers ingehaald
en toch zaten er aardig wat tussen die ineens defensief verder kropen als ik vroeg of ik er langs mocht.

Wie is er dan "aso" als je zelf niet aan "samen" denkt.....dacht ik bij mezelf :-D

Ben ook maar gestopt om mede bikers te groeten ,heb het bij de real bikers gehouden en degene die ruimte maakten
vriendelijk bedankt.

Denk dat een controle op uhr stickers veel zwart rijders aan het licht zou doen brengen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

VintigeBiker schreef: ma 19 oktober 2020, 22:44 Afgelopen zaterdag was ik ook op het parcours te vinden,zeer veel (corona) bikers ingehaald
en toch zaten er aardig wat tussen die ineens defensief verder kropen als ik vroeg of ik er langs mocht.

Wie is er dan "aso" als je zelf niet aan "samen" denkt.....dacht ik bij mezelf :-D

Ben ook maar gestopt om mede bikers te groeten ,heb het bij de real bikers gehouden en degene die ruimte maakten
vriendelijk bedankt.

Denk dat een controle op uhr stickers veel zwart rijders aan het licht zou doen brengen :winkie:
De controles die geweest zijn lieten zien dat het best meeviel
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

bouwpakket schreef: ma 19 oktober 2020, 22:46
VintigeBiker schreef: ma 19 oktober 2020, 22:44 Afgelopen zaterdag was ik ook op het parcours te vinden,zeer veel (corona) bikers ingehaald
en toch zaten er aardig wat tussen die ineens defensief verder kropen als ik vroeg of ik er langs mocht.

Wie is er dan "aso" als je zelf niet aan "samen" denkt.....dacht ik bij mezelf :-D

Ben ook maar gestopt om mede bikers te groeten ,heb het bij de real bikers gehouden en degene die ruimte maakten
vriendelijk bedankt.

Denk dat een controle op uhr stickers veel zwart rijders aan het licht zou doen brengen :winkie:
De controles die geweest zijn lieten zien dat het best meeviel
Fijn om dat te horen

Echter had ik geregeld tijd genoeg om een fiets voor me te bekijken en kon de stickers vaak niet vinden,gelukkig viel het dus mee :-D
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Niet iedereen plakt hem op de fiets en als ze dat wel doen op een zichtbare plek... ;-)

...hij zit bij mij bijvoorbeeld ook aan de onderzijde van mijn zadel.
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

VintigeBiker schreef: ma 19 oktober 2020, 22:51
bouwpakket schreef: ma 19 oktober 2020, 22:46
De controles die geweest zijn lieten zien dat het best meeviel
Fijn om dat te horen

Echter had ik geregeld tijd genoeg om een fiets voor me te bekijken en kon de stickers vaak niet vinden,gelukkig viel het dus mee :-D
Bij mij zit hij op de binnenkant van mijn helm. Zo kan ik hem niet vergeten en kan hij niet loslaten van mijn fiets.
Plaats reactie