NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Hilco schreef: ma 5 oktober 2020, 13:05 voor zover ik weet is het niet strafbaar om op een mountainbike route te lopen ......???
Niet strafbaar, maar wel "Gevaarlijk"of "niet helemaal de bedoeling"

Vraag mij alleen wel af hoe je met dit bericht bij het Zeist topic uitkomt?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Helaas kunnen we wandelaars niet weren. Ze hebben overal toegang. Wel zijn we op plaatsen waar veel wandelaars de verkeerde afslag nemen nieuwe bordjes aan het plaatsen. Hopelijk helpt het.
Gisteren was het extreem druk. De gemeente Baarn en de gemeente UH hebben een aantal parkeerplaatsen afgesloten vanwege te grote drukte.
Daarover iets op FB posten is uiteraard een garantie om een bak ellende over je af te roepen.

Resteert de vraag wat je er zelf aan kunt doen. Uiteindelijk heb je op éen persoon echte invloed: jezelf.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zouden ze op paardenpaden hier ook zo'n last van hebben?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Een snelle google actie levert al direct dit artikel op, dus ja.
Het valt mij erg op dat het vaak hondenbezitters zijn die denken dat de wereld van hun is en de honden niet onder controle hebben.
Aan de andere kant werd ik afgelopen zaterdag op de route in Nijmegen op een gedeeld pad de berm ingedrukt door 2 ruiters die mij tegemoet kwamen en naast elkaar bleven rijden... :roll:
Even achter elkaar gaan rijden, zodat tegemoetkomende mensen er ook langs kunnen was blijkbaar teveel gevraagd van ze...
En dat terwijl ze zagen dat ik al afgeremd was en mijn benen stil hield als teken dat ik rekening met ze hield.
Ik ga er maar vanuit dat dit de 2 rotte appel onder de ruiters waren. :-D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Aan de zuidoostkant van de route Austerlitz gaat de route overigens door een hondenlosloopgebied. Dat u er even rekening mee houdt :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

awinkel schreef: ma 5 oktober 2020, 14:15 Aan de andere kant werd ik afgelopen zaterdag op de route in Nijmegen op een gedeeld pad de berm ingedrukt door 2 ruiters die mij tegemoet kwamen en naast elkaar bleven rijden... :roll:
Even achter elkaar gaan rijden, zodat tegemoetkomende mensen er ook langs kunnen was blijkbaar teveel gevraagd van ze...
En dat terwijl ze zagen dat ik al afgeremd was en mijn benen stil hield als teken dat ik rekening met ze hield.
Ik ga er maar vanuit dat dit de 2 rotte appel onder de ruiters waren. :-D
Twee dames toevallig? Kwam eerder vorige week ook al zoiets tegenin Nijmegen - even achter elkaar rijden was teveel gevraagd blijkbaar. En vorig jaar (of het jaar daarvoor) nog meegemaakt dat bij die steile klim op groen twee ruiters (wederom twee jonge meiden) me in draf omhoog voorbijstoven. Ik vind paarden erg mooie dieren en heb het grootste respect voor ruiters, maar deze rotte appels verpestten dat op dat moment toch wel even. :-{
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

1 van de 2 ruiters was inderdaad een wat jonge meid.
De ander kon ik niet goed zien, maar was in ieder geval niet lang.
Ik zat even meer op te letten hoe dit veilig ging aflopen, dan om te kijken of er nog een mooie meid op het paard zat. :D
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

awinkel schreef: ma 5 oktober 2020, 14:42 1 van de 2 ruiters was inderdaad een wat jonge meid.
De ander kon ik niet goed zien, maar was in ieder geval niet lang.
Ik zat even meer op te letten hoe dit veilig ging aflopen, dan om te kijken of er nog een mooie meid op het paard zat. :D
Jij hebt je prioriteiten duidelijk verkeerd
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Normaal gesproken ben ik het helemaal met je eens, maar een paard op krap 1m moeten passeren veranderde toch de prioriteit ietsje. ;-)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

awinkel schreef: ma 5 oktober 2020, 15:44 Normaal gesproken ben ik het helemaal met je eens, maar een paard op krap 1m moeten passeren veranderde toch de prioriteit ietsje. ;-)
Horse Runs Over Mountain Biker
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vandaar dat ik meer op het paard aan het letten was dan wat erop reed. ;-)
Bij de marathon in Apeldoorn was er ook een rijder net iets voor mij aangereden door een paard en dat zag er niet lekker uit... :(
Helaas gedroegen daar de ruiters zich ook erg asociaal...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

awinkel schreef: ma 5 oktober 2020, 17:16 Vandaar dat ik meer op het paard aan het letten was dan wat erop reed. ;-)
Bij de marathon in Apeldoorn was er ook een rijder net iets voor mij aangereden door een paard en dat zag er niet lekker uit... :(
Helaas gedroegen daar de ruiters zich ook erg asociaal...
Gelukkig gaat het hier op de UHR goed. We hebben heel erg goed contact met ze, doen samen onderhoud en lossen knelpunten op. In de andere gebieden kan het best zijn dat de ruiters een beetje moeten wennen. Ze moeten nog ontdekken dat die mountainbikers eigenlijk best leuke mensen zijn
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt. Op de uhr nog nooit probleem gehad en ik rij er toch geregeld.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Horsthil schreef: ma 5 oktober 2020, 13:57

Vraag mij alleen wel af hoe je met dit bericht bij het Zeist topic uitkomt?
Daan had het in de facebookgroup "Zeist" gepost en aangezien ik sinds 2 maanden inwoner ben van zeist kwam ik het tegen
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: ma 5 oktober 2020, 13:59 Helaas kunnen we wandelaars niet weren. Ze hebben overal toegang. Wel zijn we op plaatsen waar veel wandelaars de verkeerde afslag nemen nieuwe bordjes aan het plaatsen. Hopelijk helpt het.
Gisteren was het extreem druk. De gemeente Baarn en de gemeente UH hebben een aantal parkeerplaatsen afgesloten vanwege te grote drukte.
Daarover iets op FB posten is uiteraard een garantie om een bak ellende over je af te roepen.

Resteert de vraag wat je er zelf aan kunt doen. Uiteindelijk heb je op éen persoon echte invloed: jezelf.
+1 Bert. Ik heb het al vaker aangegeven : Ook of juist op MTB routes anticiperen op wat er letterlijk/figuurlijk op je pad komt. (dat kan van alles zijn van ontsnapte olifant, argeloze wandelaar, overstekende boom of collega MTB'er die bodemonderzoek verricht).
Zal weer weer als een ouwe zak klinken, maar nooit harder rijden dan je kan overzien. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie