NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

ZEIST deels afgesloten vanwege droogte (vanaf 21 april)

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat het extreem droog is geweest afgelopen weken. De delen van de routes over stuifduinen worden elke dag slechter. We zijn genoodzaakt om het zuidelijk deel van de route Zeist af te sluiten. Waar mogelijk (ivm de Corona maatregelen) zullen we in overleg met de terreineigenaar stukken herstellen tijdens deze afsluiting.

Het noordelijke deel van de route Zeist en de route Austerlitz blijven vooralsnog open. Maar ook daar zullen we op dagelijkse basis beoordelen of dit verantwoord is. Dit geldt overigens ook voor de andere routes op de Utrechtse Heuvelrug.

De (delen van) routes die open zijn slijten door de droogte erg hard. Wij willen jullie vragen om de routes aankomende weken met rust te laten en elders die frisse neus te zoeken. Vanzelfsprekend houden we jullie op de hoogte van de ontwikkelingen

Afbeelding
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Ik snap dat de route wordt afgesloten vanwege de droogte.
Wilde vanmiddag rondje Austerlitz doen en ging de route op bij De Krakeling.
Heb het er nog nooit zo mul gezien. Ben na een paar kilometer het fietspad op gedraaid en weer terug naar huis gegaan.
Komende tijd maar even de route ontzien. Ik hou niet van zand tussen m’n tenen :~
Rondje op de racer of crosser dan maar.

Ik weet niet hoe de zuidkant er nu bij ligt, maar wat mij betreft mag de noordkant (rode route) ook tijdelijk gesloten worden.
Eerst doen, dan denken
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik denk dat we met zijn allen richting Limburg moeten!


(Misschien kan Aurelius een onderzoek onder mountainbikers opzetten, hoe besmet die zijn geweest. De ervaring is dat 30% niet op komt dagen bij een ride, dus van de pakweg 50.000 forumleden zal maar een goede 30.000 op komen draven. Hanteerbaar zou ik zeggen :bier: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Helaas valt niet uit te sluiten dat er meer dicht zal moeten dan dit, dus dat zou alsnog zomaar kunnen gaan gebeuren. Maar we doen de regendans...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef: ma 20 april 2020, 18:37 Ik denk dat we met zijn allen richting Limburg moeten!


(Misschien kan Aurelius een onderzoek onder mountainbikers opzetten, hoe besmet die zijn geweest. De ervaring is dat 30% niet op komt dagen bij een ride, dus van de pakweg 50.000 forumleden zal maar een goede 30.000 op komen draven. Hanteerbaar zou ik zeggen :bier: )
Het Heuvelland blijft tot 28 april op slot voor gasten van buiten, de grens met Blg is dicht, we zitten dus opgesloten in ons ‘Mekka’, sorry :wink: (voor ons wel lekker veilig een luchtje scheppen, zo!).

Ps: ons ‘Mekka’ telt wel de meeste ziekenhuisopnames/100.000 inwoners, da’s wel een dingetje :(( ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aurelius schreef: ma 20 april 2020, 19:48 Ps: ons ‘Mekka’ telt wel de meeste ziekenhuisopnames/100.000 inwoners, da’s wel een dingetje :(( ...
Het coronamekka, welke bedevaart hoort daar bij?

Terug naar Zeist, een deel is afgesloten en het andere deel wordt ontraden :(( Klimaatverandering zet in alle hevigheid door.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://www.meertens.knaw.nl/bedevaart/bol/plaats/733

Naar Tegelen, want dat ligt in Limburg
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: ma 20 april 2020, 20:35
aurelius schreef: ma 20 april 2020, 19:48 Ps: ons ‘Mekka’ telt wel de meeste ziekenhuisopnames/100.000 inwoners, da’s wel een dingetje :(( ...
Terug naar Zeist, een deel is afgesloten en het andere deel wordt ontraden :(( Klimaatverandering zet in alle hevigheid door.
Je kan het ook gewoon een vervelende oostenwind noemen
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

aurelius schreef: ma 20 april 2020, 19:48
Lars TB schreef: ma 20 april 2020, 18:37 Ik denk dat we met zijn allen richting Limburg moeten!


(Misschien kan Aurelius een onderzoek onder mountainbikers opzetten, hoe besmet die zijn geweest. De ervaring is dat 30% niet op komt dagen bij een ride, dus van de pakweg 50.000 forumleden zal maar een goede 30.000 op komen draven. Hanteerbaar zou ik zeggen :bier: )
Het Heuvelland blijft tot 28 april op slot voor gasten van buiten, de grens met Blg is dicht, we zitten dus opgesloten in ons ‘Mekka’, sorry :wink: (voor ons wel lekker veilig een luchtje scheppen, zo!).

Ps: ons ‘Mekka’ telt wel de meeste ziekenhuisopnames/100.000 inwoners, da’s wel een dingetje :(( ...
Ik ben kind aan huis in Eysden. Dus...
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voor jou is het bestemmingsverkeer, dan mag het wel ! Gewoon zeggen dat je geadopteerd bent door BOE :winkie: !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Horsthil schreef: ma 20 april 2020, 21:14
Jurriaan schreef: ma 20 april 2020, 20:35
Terug naar Zeist, een deel is afgesloten en het andere deel wordt ontraden :(( Klimaatverandering zet in alle hevigheid door.
Je kan het ook gewoon een vervelende oostenwind noemen
... die wordt veroorzaakt door klimaatverandering.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: ma 20 april 2020, 21:56
Horsthil schreef: ma 20 april 2020, 21:14

Je kan het ook gewoon een vervelende oostenwind noemen
... die wordt veroorzaakt door klimaatverandering.
Dan gaat het hard, want volgende week verandert het klimaat zo erg, dat de wind uit het westen komt. Het leven is vlug en blijkbaar verandert alles van dag tot dag.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Begrijpelijk dat het stuk langs de A12 dicht gaat, maar wel heel jammer. Vind het een erg mooi stuk en niet heel veel slechter dan het stuk bij de camping. Zelf vond ik het vorige week nog we te doen, maar beter zal het niet zijn geworden. Route bij Leersum en dan met name het stuk bij Hoge Ginkel naar de Leersumse plassen vond ik bij de zandduinen nog slechter dan Zeist. Zal wellicht niet lang duren voordat daar dan ook een stuk dicht gaat.

Hoe slecht het ook voor de route is, stiekem vind ik het ook wel mooi om bij die "duinen" dan wel boven te komen zonder te lopen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

balboa schreef: ma 20 april 2020, 23:49 Begrijpelijk dat het stuk langs de A12 dicht gaat, maar wel heel jammer. Vind het een erg mooi stuk en niet heel veel slechter dan het stuk bij de camping. Zelf vond ik het vorige week nog we te doen, maar beter zal het niet zijn geworden. Route bij Leersum en dan met name het stuk bij Hoge Ginkel naar de Leersumse plassen vond ik bij de zandduinen nog slechter dan Zeist. Zal wellicht niet lang duren voordat daar dan ook een stuk dicht gaat.

Hoe slecht het ook voor de route is, stiekem vind ik het ook wel mooi om bij die "duinen" dan wel boven te komen zonder te lopen.
Je ziet het elke dag minder worden. De paden "breken" op plekken waar ik het nog nooit gezien heb. Bij Leersum bedoel je het Ginkelduin deel. Daar kan je nog op mul zand oefenen. Ook bij lage vuursche trouwens
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Horsthil schreef: ma 20 april 2020, 22:55
Lars TB schreef: ma 20 april 2020, 21:56

... die wordt veroorzaakt door klimaatverandering.
Dan gaat het hard, want volgende week verandert het klimaat zo erg, dat de wind uit het westen komt. Het leven is vlug en blijkbaar verandert alles van dag tot dag.
Ach klimaatverandering... Voor wat wij er als mens aan kunnen doen he. Iedereen heeft daar ook vast wel 30 pagina's lang een mening over.
Miss toch minder veeteelt dat scheelt zoveel uitstoot. Maar ja.....
Plaats reactie