NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De natuur is idd blij met deze regen.

Dat niet kunnen fietsen herken ik, ook ik werd er gek van. Dus ben ik gaan trailrunnen en kocht een gravelmtb waar, as we speak, spatborden op komen. Genoeg gravelritten, o.a. in Fred zijn archief, om uit te putten :bier:

En als het dan weer droog is met de gravelmtb Zeist op, de voorbereiding voor TNNZ vervolmaken.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

bert l. schreef: do 27 februari 2020, 21:32 #Trailrespect. Vanwege de meer dan overvloedige regenval in de afgelopen weken willen we jullie verzoeken dit weekend iets anders te gaan doen en de MTB-Routes op de Utrechtse Heuvelrug even met rust te laten, zodat het regenwater weg kan zakken. Onze afvoerputjes en bosrioleringen staan overvol.

Ga bijv. lekker naar de Bike MOTION (morgen tot en met zondag in de Jaarbeurs). Daar kun je gelijk je nieuwe fiets testen op het indoor testparcours. Er is een prachtig indoorbos aangeplant en er staat een Hans en Grietjehuis waar je doorheen mag fietsen. Gegarandeerd droog en korte broek is ook mogelijk. Laat het buiten maar regenen. We gaan gewoon binnen fietsen.

Koop hier online je tickets: http://bit.ly/mtb-utrechtse-heuvelrug
Jammer! Fiets en ik stonden klaar voor Zeist, maar wordt dan een rondje op de weg om het enige droge moment dit weekend te benutten.
Goed om dit helder op het forum te zetten :-q
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

@Kapitein Iglo: 'k Ben Hollander, dus ik klaag over 't weer. Iets met volksaard of zo. :winkie:

Het KNMI heeft het overzicht gepubliceerd van de winter die (volgens de weerkundigen) morgen afloopt. Een citaat eruit:
De winter als geheel was met landelijk gemiddeld 233 millimeter tegen 195 millimeter normaal aan de natte kant, hetgeen vooral voor rekening kwam van de zeer natte februari. In februari viel er gemiddeld over het land 124 millimeter neerslag, terwijl 55 millimeter het langjarig gemiddelde is, goed voor een derde plaats in de lijst natste februarimaanden. In delen van het midden en noordoosten viel er die maand plaatselijk meer dan 160 millimeter.
Volgens de sterrekundigen begint de lente op vrijdag 20 maart 2020. 8)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Kapitein Iglo schreef: do 27 februari 2020, 22:13
RoySmit schreef: do 27 februari 2020, 22:03

Ik heb geen cijfers maar hier in De Bilt is het zeik en zeik nat al dagen al een week.. het lijkt niet op te houden. na de extreme droogte vorig jaar is het nu wel echt heel nat de laatste tijd. Hopen op drogere tijden want het niet fietsen begint echt vervelend te worden.
Neerslagtekort is maar nèt voorbij en er moeten alweer drogere tijden komen. #hetisooknooitgoed :bier:
Ho ho.. Het is nooit goed als ik niet kan fietsen!
Dat het voor de natuur goed is is iets heel anders he :bier:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bahco schreef: vr 28 februari 2020, 12:03Volgens de sterrekundigen begint de lente op vrijdag 20 maart 2020. 8)
Sorry, maar de lente begint op 13 maart (Iets met Gran Canaria) :lol:
RoySmit schreef: vr 28 februari 2020, 13:30Ho ho.. Het is nooit goed als ik niet kan fietsen!
Wie zegt dat er niet gefietst kan worden? Heb ondanks de "ellende" toch nog een paar keer blokje om kunnen doen. (OK, geen UHR maar er is meer dan de UHR)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef: vr 28 februari 2020, 20:06
Bahco schreef: vr 28 februari 2020, 12:03Volgens de sterrekundigen begint de lente op vrijdag 20 maart 2020. 8)
Sorry, maar de lente begint op 13 maart (Iets met Gran Canaria) :lol:
RoySmit schreef: vr 28 februari 2020, 13:30Ho ho.. Het is nooit goed als ik niet kan fietsen!
Wie zegt dat er niet gefietst kan worden? Heb ondanks de "ellende" toch nog een paar keer blokje om kunnen doen. (OK, geen UHR maar er is meer dan de UHR)
Nou ik heb alleen een mtb Fred. en ja ik kan asfalt rondjes draaien zoals jij ook gedaan hebt echter vind ik dat oersaai en kan me er nog niet toe zetten.

Dus ja als je en gravel en race en mtb rijdt is er altijd wat. als je alleen op de mtb zit is dat minder.

En uiteraard bedoelde ik ermee dat ik niet het bos in kan om op de routes te fietsen en dat is ruk. maar goed vandaag de fiets maar eens helemaal schoonmaken alles afstellen nieuwe remmen monteren. zijn we ook weer lekker bezig
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bij jou heb je toch veel van die gravel fietspaden door het bos? Lekker juist voor een duurritje op de mtb.

Beter dan door de stad of polder fietsen, Roy. Veel beter!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Met de MTB kan je prima gravelrondjes rijden. Voor ik de CX/Gravelbike had reed ik op een oude MTB met semi slicks ook over dat soort paden.
Wat Giant-E al aangeeft: Bij ons in de buurt genoeg mogelijkheden om toch in het bos te fietsen zonder alleen maar asfalt. Rondjes genoeg in de “aanbieding” .......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik begin het gravel rijden ook wel een beetje te ontdekken in onze regio. En ik kom tot de conclusie dat je hier op de heuvelrug echt nog hele leuke tochten kan maken en dat een keertje niet kunnen rijden op de route helemaal geen probleem is.
Heb de afgelopen tijd een paar keer op een hele oude racefiets (meer dan 30 jaar oud) zitten touren en dan merk ik wel dat ik een MTBer ben. Dus ik zoek toch een beetje de grens op met de banden van die fiets en ga ook van de asfalt- en betonpaden af. In bosgebieden rijden vind ik wel het mooiste. Heb ook al allerlei GPX tracks verzameld (Fred, bedankt) en zelf uitgestippeld, maar sommigen daarvan moet ik toch op een MTB. Het wordt zelfs zo erg dat er al georiënteerd wordt naar een gravelfietsje.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Weet iemand of het hier nog gevalletje #trailrespect is nu? :roll:
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Nee geen trailrespect nodig.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Na vannacht en morgenochtend waarschijnlijk weer wel. Komt alweer een bak water aan.:-{
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bike-chica schreef: ma 9 maart 2020, 20:23Weet iemand of het hier nog gevalletje #trailrespect is nu? :roll:
Letterlijk gezien met "nu?". Gezien de tijd van je vraag was de zon al onder, dus is het helemaal "nogo" op de trails. :-D
Maar ben bang dat Giant-E wel eens gelijk kon hebben. :-{
We worden nog steeds gestraft voor het water tekort van vorige zomer(s).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Nu in de zin van morgenochtend :winkie:
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Buienverwachting zegt voor morgen 20mm water. Da's 20 liter per vierkante meter. Laten we eens optimistisch zijn en er de helft van maken. Dat wordt dan een halve emmer per vierkante meter. :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie