NP Utrechtse Heuvelrug - Zeist - Continental Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rutger S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 24 oktober 2019, 16:03

frank1977 schreef:
wo 23 oktober 2019, 12:47
Het is Austerlitz geworden. Kleinste begon bij Klein Zwitserland al over zijn beentjes :winkie: . Maar uiteindelijk toch de hele route gedaan 8) :-q

Volgende keer gaan we toch Zeist proberen.
je kan Zeist ook afkorten, na Heidestein ga je rechts het fietspad op (grensweg) ipv rechtdoor trail vervolgen (naar jagershuis), die kan je dan helemaal doorfietsen tot je weer aan de austerlitze weg uitkomt (bij beauforthuis)

dan is die wat korter en minder zwaar.
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

do 24 oktober 2019, 17:56

Afbeelding

De ZUIDlus van de route Austerlitz is zondagochtend tot ca. 12.30u niet beschikbaar voor gewoon gebruik. We organiseren onze eerste "Take A Kid Mountainbiking Day"
We verwachten 150 kinderen in de basisschoolleeftijd en samen met 100 ouders gaan die een of meer rondjes rijden op het parcours Austerlitz aan de zijde van het Beauforthuis. Wijk svp uit naar andere routes in de buurt zoals Zeist, LV of Leersum. De noordlus van Austerlitz aan de overzijde van het Beauforthuis is wel toegankelijk.

Het evenement is volgeboekt

Afbeelding
Snelle Buffer
Extreme Biker
Extreme Biker

do 24 oktober 2019, 18:40

Dus Zeist is dan geen optie , want de zuid lus Austerlitz loopt gedeelte te samen met Zeist ?, :roll:
your courage , your cheerfulness , your resolution , will bring victory
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

do 24 oktober 2019, 22:35

Snelle Buffer schreef:
do 24 oktober 2019, 18:40
Dus Zeist is dan geen optie , want de zuid lus Austerlitz loopt gedeelte te samen met Zeist ?, :roll:
Valt mee, reken er wel op dat op het ‘dubbele’ stuk tot 12.30 uur een hoop klein grut te vinden zal zijn met een grote grijns op hun koppies 😇
Bottecchia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 24 oktober 2019, 23:00

Nog een aantekening voor mensen die een alternatief zoeken: Bij de Vuursche zijn er nog altijd omleidingen. Bij Lage Vuursche betreft dat het beginstuk én het einde. Voor Hoge Vuursche alleen het gedeelte dat samenvalt met de Lage Vuursche route.

Voor routes zonder omleidingen kun je dus beter richting Leersum. Al is de Hoge Vuursche route dus grotendeels wel te rijden.
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 28 oktober 2019, 14:06

https://basdemeijer.photoshelter.com/ga ... 74jPDkOXTE

Prachtige dag met veel kinderen op de fiets op de mountainbikeroute in het bos. Fietsen en Frieten. Prima combinatie.
George
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

ma 28 oktober 2019, 15:14

Was top inderdaad :-q

Ik heb genoten van alle kids die lekker aan het trappen waren en heb zelf twee rondes gereden met mijn zonen (8 en 11). Er reden ook erg veel 'gewone' mtbers maar geen onvertogen woord, wel veel complimenten.

Mijn vrouw was onderweg met ons jongste talent (4) die uiteindelijk ook de hele route gereden heeft. Helaas hadden zij wel een minder leuke ervaring met een (kennelijk) wat gefrustreerde mtber. Ik was er zelf niet bij maar ze zijn met verve verdedigd door een van de UHR vrijwilligers die er toevallig wel bij in de buurt was en naar verluid de beste man in niet mis te verstane bewoordingen duidelijke heeft gemaakt wat dat trail etiquette wat anders inhoudt dan dat iedereen meteen aan de kant moet springen als jij eraan komt. Ik weet niet wie het was maar langs deze weg sowieso bedankt, mede namens mijn vrouw.

De lol was er hoe dan ook niet minder om en na het frietje vroeg de kleinste doodleuk of we nog een rondje gingen :lol:
Erik1974
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

ma 28 oktober 2019, 15:26

George schreef:

Mijn vrouw was onderweg met ons jongste talent (4) die uiteindelijk ook de hele route gereden heeft. Helaas hadden zij wel een minder leuke ervaring met een (kennelijk) wat gefrustreerde mtber. Ik was er zelf niet bij maar ze zijn met verve verdedigd door een van de UHR vrijwilligers die er toevallig wel bij in de buurt was en naar verluid de beste man in niet mis te verstane bewoordingen duidelijke heeft gemaakt wat dat trail etiquette wat anders inhoudt dan dat iedereen meteen aan de kant moet springen als jij eraan komt. Ik weet niet wie het was maar langs deze weg sowieso bedankt, mede namens mijn vrouw.
Dat was vast een Mountainzeiker, dat is een gelukkig wat zeldzame soort die binnenkort hopelijk met uitsterven bedreigd wordt :wink:
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 120

ma 28 oktober 2019, 15:46

Ik denk eerder Stravakruid, een nogal agressief en asociaal onkruid, wat in dit jaargetijde altijd weer razend snel opkomt. Gelukkig sterft ‘t kruid in ‘t voorjaar vanzelf weer uit. Ik kom ‘t wel eens tegen en moet me vaak inhouden om het niet plat te trappen.
“I’ll ride the wave, where it takes me”.
George
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

ma 28 oktober 2019, 16:25

:lol:

Niet teveel aandacht aan schenken, het was de uitzondering die de regel bevestigde, ik fiets vaker met mijn kinderen en vrijwel alle reacties zijn zeer positief :-q
Kapitein Iglo
Veelzwammert
Veelzwammert

ma 28 oktober 2019, 17:26

George schreef:
Was top inderdaad :-q

Ik heb genoten van alle kids die lekker aan het trappen waren en heb zelf twee rondes gereden met mijn zonen (8 en 11). Er reden ook erg veel 'gewone' mtbers maar geen onvertogen woord, wel veel complimenten.

De lol was er hoe dan ook niet minder om en na het frietje vroeg de kleinste doodleuk of we nog een rondje gingen :lol:
Dan neem ik aan dat jouw jongste een blauw jasje en handschoentjes met skeletprint aan had...? Die weet niet van opgeven, ondanks wat schuivertjes. Top! En graag gedaan, mede namens de andere vrijwilliger Eric. Dat waren wij. Die vent was niet helemaal wijs, en werd zelfs door zijn eigen bikemaatje uitgemaakt voor sukkel.
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Nukeproof Scout 290 Comp 2017 - retired
Trek Superfly 7 2016 - retired
Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ma 28 oktober 2019, 18:03

Kapitein Iglo schreef:
ma 28 oktober 2019, 17:26
... , en werd zelfs door zijn eigen bikemaatje uitgemaakt voor sukkel.
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
V8HP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

ma 28 oktober 2019, 22:07

Was echt een leuke dag. Die kleine van mij vond de clinic helemaal te gek. Vooral die wip :D
Nog bedankt Nils!
Nog maar eens een clinic met die kleine man doen!
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 29 oktober 2019, 11:43

George schreef:
ma 28 oktober 2019, 16:25

Niet teveel aandacht aan schenken, het was de uitzondering die de regel bevestigde, ik fiets vaker met mijn kinderen en vrijwel alle reacties zijn zeer positief :-q
Dus veelpratert Kapitein Iglo en moderateur George waren 1 handshake van elkaar verwijderd, maar die handshake is niet gemaakt?
Kapitein Iglo
Veelzwammert
Veelzwammert

di 29 oktober 2019, 12:34

Dat is correct en tevens juist :bier:
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Nukeproof Scout 290 Comp 2017 - retired
Trek Superfly 7 2016 - retired
Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired