NP Utrechtse Heuvelrug - Zeist - Continental Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

do 27 september 2018, 14:08

Ai, nu twijfel ik toch weer... moeten we dan toch Zeist gaan fietsen? We zijn dit weekend naar omstandigheden in de buurt (Bussum ipv Groningen) en hebben LV/HV op het program staan. Maar als ik bovenstaande lees is Zeist misschien beter geschikt voor mijn vrouw, die niet dol is op drops, wortels en technische capriolen.
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Cross Check, Propel
Contacteer:

do 27 september 2018, 14:13

Zeist blijft toch mijn persoonlijke favoriet.
Wake up, Specialized already invented a hole in the frame to bring the picknick!
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V1 & V4, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

do 27 september 2018, 14:30

asphaltdude schreef:Potdikkie, had nog bijna een PR op BorniA12 terwijl ik nowhere near volle bak ging.
Een jaar op trainingskamp, dan krijg je dat :-q
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

do 27 september 2018, 15:11

Bokmaaa schreef:Ai, nu twijfel ik toch weer... moeten we dan toch Zeist gaan fietsen? We zijn dit weekend naar omstandigheden in de buurt (Bussum ipv Groningen) en hebben LV/HV op het program staan. Maar als ik bovenstaande lees is Zeist misschien beter geschikt voor mijn vrouw, die niet dol is op drops, wortels en technische capriolen.
Ik zou voor HV/LV gaan. Dichterbij bij Bussum, imo mooiere omgeving (geen snelweg langs de route) en qua routes net wat afwisselender als je switcht tussen LV en HV. Qua moeilijkheid ligt het dicht bij elkaar. Misschien is Austerlitz voor je vrouw het leukst.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

do 27 september 2018, 15:23

bouwpakket schreef:
asphaltdude schreef:Potdikkie, had nog bijna een PR op BorniA12 terwijl ik nowhere near volle bak ging.
Een jaar op trainingskamp, dan krijg je dat :-q
En t parcours lag er beter bij dan 3,5 jaar geleden (zo oud was mijn pr daar al)
Wake up, Specialized already invented a hole in the frame to bring the picknick!
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker

do 27 september 2018, 15:28

BM'09 schreef:
Bokmaaa schreef:Ai, nu twijfel ik toch weer... moeten we dan toch Zeist gaan fietsen? We zijn dit weekend naar omstandigheden in de buurt (Bussum ipv Groningen) en hebben LV/HV op het program staan. Maar als ik bovenstaande lees is Zeist misschien beter geschikt voor mijn vrouw, die niet dol is op drops, wortels en technische capriolen.
Ik zou voor HV/LV gaan. Dichterbij bij Bussum, imo mooiere omgeving (geen snelweg langs de route) en qua routes net wat afwisselender als je switcht tussen LV en HV. Qua moeilijkheid ligt het dicht bij elkaar. Misschien is Austerlitz voor je vrouw het leukst.
Dank voor de input! Het hoeft zeker niet vlak en saai hoor, maar ik las her en der dingen (vooral over HV) dat het de pittigste route van de UHR zou moeten zijn. Nu heb ik Rijssen, Leersum en Amerongen gefietst, met die routes in het achterhoofd weet ik niet of ze blij wordt van moeilijker.

Maar wat de doorslag geeft: een restaurantje op de splitsing, wat wel eens goed kan uitkomen na een korte nacht :lol:
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

do 27 september 2018, 15:32

Dan zou ik toch inderdaad voor een combi Zeist en Austerlitz gaan.
Mijn vriendin vindt deze ook leuker om te rijden omdat haar techniek ook niet zo verfijnd is.
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

do 27 september 2018, 15:43

Bokmaaa schreef: ik las her en der dingen (vooral over HV) dat het de pittigste route van de UHR zou moeten zijn
Dat is Kwintelooijen hoor!

Ik zou HV en LV echt niet moeilijker of zwaarder inschalen dan Amerongen.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

do 27 september 2018, 16:13

Inderdaad maar met Austerlitz en daarna koffie blijft het voor je vrouw leuk. Kun je daarna nog een rondje Zeist doen :)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

do 27 september 2018, 16:38

HV is toch wel hard werken. En ook de korte, steile klimmetjes EN afdalinkjes op LV zijn nu niet ieders ding. Het is iets extremer dan Rijssen in ieder geval.

Zeist en Austerlitz zou in het geval van twijfel dan ook mijn advies zijn!
Vrij naar Void: waarschijnlijk de beste op het forum :roll:

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

do 27 september 2018, 17:31

Op de fiets vanaf Bussum naar LV over de Westerheide over de Oude Postweg (onverhard) langs St-Janskerkhof en Theehuis Bluk. Vanaf daar naar de routes LV en HV. Je hoeft ze niet volledig te doen als je daar geen trek in hebt. De heen- en terugweg is al mooi genoeg.
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker

vr 28 september 2018, 08:47

Zeist en Austerlitz bewaren we voor een andere keer. Austerlitz noord staat sowieso op het programma om nog een keer met m'n zoontje te fietsen. Zondag doen we beide Vuursche's, na het zien van de video op de UHR site van HV zijn we vol vertrouwen dat het een mooi rondje gaat worden.
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

vr 28 september 2018, 08:54

Geweldig die mogelijkheid om te kunnen kiezen uit een pallet routes met verschillende moeilijkheidsgraad en karakter.
Voor elk wat wils, en dat allemaal binnen een jaar of vijf.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm te kort.
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker

vr 28 september 2018, 10:11

Als Groninger is het hoogteverschil alleen al reden genoeg voor jaloezie hoor ;)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

vr 28 september 2018, 10:22

Dat hoogteverschil is er binnenkort in Groningen ook wel. ;-)
Kunnen we daar in de grotten gaan rijden. :-D
Plaats reactie