NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

pietervl schreef:De lange brede wegen zijn gedenkstroken. Die zijn saai en nat ter nagedachtenis aan alle mountainbikers die daar vroeger zo geleden hebben
Dat waren stroken voor de 44'er voor en rammen maar. Was soms leuk rondje als je zin had om te bosracen, maar pas na 2 weken zonder neerslag....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Fred (mtb-sport) schreef:
pietervl schreef:De lange brede wegen zijn gedenkstroken. Die zijn saai en nat ter nagedachtenis aan alle mountainbikers die daar vroeger zo geleden hebben
Dat waren stroken voor de 44'er voor en rammen maar. Was soms leuk rondje als je zin had om te bosracen, maar pas na 2 weken zonder neerslag....
bos wielrennen idd, leersum oud, 14 rondjes 101 km met 25 km/h gem. dat waren nog eens tijden, 12 bochten, zat geen single track in.
best zwaar, maar had niks met mtb te maken.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rundfunk rudi schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Dat waren stroken voor de 44'er voor en rammen maar. Was soms leuk rondje als je zin had om te bosracen, maar pas na 2 weken zonder neerslag....
bos wielrennen idd, leersum oud, 14 rondjes 101 km met 25 km/h gem. dat waren nog eens tijden, 12 bochten, zat geen single track in.
best zwaar, maar had niks met mtb te maken.
Salzkammer 200 km / 7.000 hm heeft minder bochten dan 1 ronde Zeist, maar heeft echt wel iets met mountainbiken te maken. MTB'en is niet alleen bochtjes. :winkie: (dit is absoluut geen kritiek op de trails, waarvan akte)
Toch hadden sommige stoemprondjes ook wel iets, vooral het oude Leersum (als het droog was) was destijds wel een beetje mijn rondje. Maar tijdens veranderen, marathons worden korter en routes meer bochtjes. Sorry voor beetje OT gehalte.
Zoals Austerlitz nu is met leuke trails en paar stoempstukken prima toch?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Beetje hetzelfde als de Cyclo van dit jaar.

In het begin had ik er mijn bedenkingen over met zoveel singletracks in het rondje.
Tijdens het fietsen bleek de verhouding singletracks en brede stukken precies te kloppen.

Het rondje van de cyclo had van mij wel het vaste rondje mogen zijn, mooie lange klimmen en hele snelle afdalingen erin.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

rondje lag er op een paar plasjes na goed bij vandaag. Is die dip nou het stukje als je langs a12 opdraait waar je vroeger kuiltje in dook om daar sprongetje te pakken en er zo weer uit te gaan. Ik dook er nu zoals altijd vol in en stuitte zowaar op een hogere helling kort erop, ging nog wel goed. Volgens mij kan je die kuil nu overjumpen met vaart of heb ik dit verkeerd gezien.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

NelizRijn schreef:Volgens mij kan je die kuil nu overjumpen met vaart of heb ik dit verkeerd gezien.
Zolang je maar een camera mee neemt als je dit gaat proberen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef:
NelizRijn schreef:Volgens mij kan je die kuil nu overjumpen met vaart of heb ik dit verkeerd gezien.
Zolang je maar een camera mee neemt als je dit gaat proberen!
Ik zet wel een paar stoelen neer. En bier en chips!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef:Ik zet wel een paar stoelen neer. En bier en chips!
Wanneer is dat feest? Klinkt me als muziek in de oren :bier:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef:
NelizRijn schreef:Volgens mij kan je die kuil nu overjumpen met vaart of heb ik dit verkeerd gezien.

Ik zet wel een paar stoelen neer. En bier en chips!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Relaxt... ik kom ook. Echter, dan heb ik helaas geen tijd om er zelf overheen te bunnyhoppen...

Jammer maar het is dan niet anders. :bier:
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Hugofietst schreef:Relaxt... ik kom ook. Echter, dan heb ik helaas geen tijd om er zelf overheen te bunnyhoppen...

Jammer maar het is dan niet anders. :bier:
[applausmodus]Goed gespeeld! :-q :tong [/applausmodus]
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

haha, apekoppen
rammen met die bak
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

bouwpakket schreef:
Lars TB schreef: Zolang je maar een camera mee neemt als je dit gaat proberen!
Ik zet wel een paar stoelen neer. En bier en chips!
Moeten we de hulpdiensten ook alvast inseinen? Lijkt me een kleine moeite als we toch al bezig zijn? :roll:
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Lars TB schreef:
NelizRijn schreef:Volgens mij kan je die kuil nu overjumpen met vaart of heb ik dit verkeerd gezien.
Zolang je maar een camera mee neemt als je dit gaat proberen!
Ik zet wel een paar stoelen neer. En bier en chips![/quote]

Hahaha Niels je weet zelf G!
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Haha ik ben geen stuntman Mike of evil kenievel he, het was maar een vraag of mensen het doen. Ik zal daar volgende keer maar eens bekijken wat er mogelijk is, gister was t meer geluk dan gericht eruit. Maar toen die opnieuw is aangelegd is t vast wel ff getest neem ik aan. Rollen zal vast sneller zijn maar funfactor is ook wel eens leuk. Ik bedoel dus over het afzetschansje in midden kuil overheen landen.
Plaats reactie