NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Ik ga morgen weer eens die kant op !, kijken hoe alles erbij ligt ...., :-{ gaaap vreselijk een week niet fietsen :winkie:
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hugofietst schreef:
Giant-E schreef:Laat gaan.... Dat soort "autisten" blijf je toch altijd wel houden. Aan de planning wordt niéts veranderd.

Ik ga straks, in het kader van #trailrespect, deze 2 tracks rijden. Gisteren nog twijfels over Leersum & Amerongen, maar die hebben gewoon meer tijd nodig om op te drogen. De neerslagcijfers van de laatste dagen liegen er niet om.
Sommigen hebben vaste werktijden, gezinnen en andere hobby's en verpkichtingen. Zaterdag kinderen die sporten, zondagmiddag naar FC Utrecht, de familie, verjaardagen, het strand...

Blijft de zondagochtend over.
Kwestie van prioriteiten stellen. Utrecht speelt om de 2 weken uit, toch? Ik ging bijv, toen de kinderen nog sporten, vaak laat op de zaterdagmiddag. Ook lekker rustig. Zondagochtend uitgebreid ontbijten met gezin, ook belangrijk.
Maar als jij liever op de drukke zondagochtend gaat fietsen, vooral doen. Niemand houd je tegen. Het ging mij puur om die 24-uurs pauze na die moesson van gisteren.
En je merkt toch wel dat die regel nodig is. Ook op Zeist. Ik begon om 1 uur aan de beide tracks, en toch nog wel op veel plaatsen wat plassen en modder. Dat moet vanochtend vroeg veel erger zijn geweest.
Toch lekker kunnen doorrijden. Veel segment-pr's gereden, vooral op Austerlitz. Daar was ik laatst in juni en alle hobbels zijn zo goed als verdwenen. Kon nu goed door blijven trappen onder een heerlijk zonnetje.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Waar ik uitslag van krijg is het gebruiken van autist voor iets negatiefs. Kan daar mee gestopt worden? Kpmt best vaak voorbij hier namelijk.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Kan het ook positief opvatten. Mensen met een enorme focus. Op fietsen. Maar ik snap je punt...
rammen met die bak
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Huggiedug schreef:Kan het ook positief opvatten. Mensen met een enorme focus. Op fietsen. Maar ik snap je punt...
En nog genderneutraal gebruikt ook :-q
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42


Kwestie van prioriteiten stellen. Utrecht speelt om de 2 weken uit, toch? Ik ging bijv, toen de kinderen nog sporten, vaak laat op de zaterdagmiddag. Ook lekker rustig. Zondagochtend uitgebreid ontbijten met gezin, ook belangrijk.
Maar als jij liever op de drukke zondagochtend gaat fietsen, vooral doen. Niemand houd je tegen.
tjeee ,laat iedereen in zijn waarde , wat een gemuts over wanneer er gefietst gaat worden , stelletje wijven , en ja das nie gender neutraal :kiss:
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lees nou eens goed. Ik laat iedereen in zijn waarde hoor. Kleine discussie, niet héél raar op een "forum" toch?
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Giant-E schreef:Lees nou eens goed. Ik laat iedereen in zijn waarde hoor. Kleine discussie, niet héél raar op een "forum" toch?
volgens mij bepaalt iedereen zelf zijn invulling van tijd ...... :bier:
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hugofietst schreef:Laat iedereen dat lekker zelf bepalen.
Precies, 100% mee eens :-D
RubbereMTBRobbie schreef:Ik ga morgen weer eens die kant op !, kijken hoe alles erbij ligt ...., :-{ gaaap vreselijk een week niet fietsen :winkie:
Kan nog veel erger, ik sta al 14 dagen "droog". Enjoy :-q
RubbereMTBRobbie schreef:volgens mij bepaalt iedereen zelf zijn invulling van tijd ...... :bier:
Nou, volgens mij niet als ik lees "verplichtingen"......
nomad030 schreef:Waar ik uitslag van krijg is het gebruiken van autist voor iets negatiefs. Kan daar mee gestopt worden? Kpmt best vaak voorbij hier namelijk.
Daar heb je wel gelijk mee, want autisme is toch iets want dat is toch iets waar zo'n kleine 200.000 mensen in Nederland hebben.
Dat is toch iets anders dan "ik fiets elke zondagmorgen"
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

En die 200.000 hebben allemaal een vignet!
rammen met die bak
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vanmiddag om ca 16:00 rondje Zeist en 2x Austerlitz gereden. Het lag er echt super bij. Wat een plezier en verschil met 3-4 jaar geleden, toen kon je Amerongen 1.0 en Leersum 1.0 echt een week links laten liggen na deze regen. Vanmiddag was er ook nog iemand water aan het wegscheppen :-q

Overigens krijgt Austerlitz een steeds betere flow, wordt echt een leuk alternatief voor Zeist. Kortom, dit korte rondje maakt het hele weekend wel weer goed :-D
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Volgens mij waren de suggesties om wat flexibeler met beschikbare tijd om te gaan vooral goed bedoeld advies. De een heeft wat meer opties dan de ander maar met een beetje creativiteit is er in veel gevallen wel iets te bedenken. Niets mis mee toch?

Als je op zondag ook graag iets met het gezin wil doen kun je bijvoorbeeld ook een keer met elkaar uitgebreid ontbijten. Thuis of misschien leuk een keer buiten de deur. Koppel je daar nog een mooie boswandeling of zo aan vast of een vroeg bioscoop bezoek en ga je 's middags fietsen. Of een keer een paar uurtjes schuiven met je werk als dat mogelijk is bij je functie. Doordeweeks een keer fietsen en dan 's avonds of in het weekend je werk doen. Natuurlijk moet iedereen zelf weten wanneer 'ie op pad gaat maar flexibiliteit heeft zo zijn voordelen. Dat is alles. :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lefty29 schreef: Overigens krijgt Austerlitz een steeds betere flow, wordt echt een leuk alternatief voor Zeist. Kortom, dit korte rondje maakt het hele weekend wel weer goed :-D
De laatste keer (juni) was ik niet echt te speken over die zuidlus. Alleen maar gehobbel en gestuiter. Toen vond ik de noordlus nog aantrekkelijker. Ik miste op de zuidlus vooral de flow.
Die mening is na vanmiddag wel veranderd zeg. Dat Strava segment "Het klamme genot" is op tempo nu echt wel genieten. Vooral langs de N224 kan het gas er vol op, dat stuk heeft een prima flow.
Terwijl ondertussen de noordlus er nu helaas een stuk minder bij ligt. Toch nog aardig wat plasjes/modder, vooral op de brede lange wegen. Al was dat met Austerlitz 1.0 natuurlijk ook al zo.
Laatst gewijzigd door Giant-E op zo 17 september 2017, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

De lange brede wegen zijn gedenkstroken. Die zijn saai en nat ter nagedachtenis aan alle mountainbikers die daar vroeger zo geleden hebben
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Jammer dat het weer niet meewerkt vandaag :~ , naja morgen nieuwe poging op mijn favo-track :tong
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Plaats reactie