NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Aan wortels wordt alleen wat gedaan als ze een veiligheidsrisico geven. Dat is de onderhoudspolicy. Routes zijn pas echt leuk met een beetje variatie. Op het stuk na het jagershuis is route Zeist bewust, smaller, bochtiger en worteliger. Daar moet je je voor de volle 100% concentreren en je vingers op je remhendels paraat houden.

Niet flowy, maar volgens de theorie kun je er wel door in een flow komen. Door de concentratie die je daar met wat vaart nodig kun je de bewustzijnsvernauwing naar het hier en nu krijgen die flow kenmerkt. Als het even kan probeer ikde fietsers op het fietspad aan de overkant van de Woudenbergse weg op de track bij te houden. Blijkt een aardig recept om in de flow te komen, al werkt het zeker niet altijd. Er speelt meer. Zo ja, dan houd ik dat lekker vast in de rollercoasterbochten op de rest van de route en heb ik een toprit.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Wat een gezever... Laat die boomwortels er lekker in zitten, het moet niet te makkelijk worden.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heeft alles te maken met het claimcultuurtje hier. Daar kunnen we verdrietig van worden of niet, de UH routes zijn voor ons platte claimcultuurlandje al bijzonder grensverleggend.
Hier een foto van wat ze in Frankrijk onder XC biking verstaan, dat gaat hier never nooit gebeuren;
Afbeelding
Over risico gesproken.
Weet zeker dat de topmannen achter MTB Heuvelrug het ook graag anders zouden willen zien maar zij zijn helaas aan de algemeen geldende claim ontwijkende NL spelregels gebonden.
En toch ervaar ik het niet als een straf om op de UH te mogen fietsen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

20.000 vignetten... Als al die lui nu eens van de zomer een weekje daar in Frankrijk gaan fietsen. En dan hun Camelbak met 5 kg steen volstoppen. En dat op de UHR dumpen (natuurlijk op aanwijzing van).

Dan hebben we in ieder geval een begin gemaakt met iets wat op de foto hierboven lijkt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:lol: :lol: :lol:
Vrees dat er van die 20.000 maar 5.000 weer terugkomen...
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

sinterklaas schreef:O is dat de reden dat elke keer als ik daar een rondje rij. Ik tot mij verbazing zie dat er weer wat wortels zijn weggezaagd, weg gemoffeld etc.
Het wegmoffelen gebeurd ook om de wortels te beschermen, bv door een dood stuk hout voor de wortel in te graven zodat die de meeste impact opneemt. Boomwortels die helemaal kapotgereden worden kunnen ertoe leiden dat de boom afsterft of zoveel verslechterd dat deze een gevaar vormt en omgezaagd moet worden. Zonder die bomen kort langs de route zou voor mij de charme er behoorlijk vanaf gaan en zullen bochten nog meer afgesneden worden. Wortels wegzagen gebeurt zo min mogelijk, zeker geen wortels die ervoor moeten zorgen dat de boom bij een zuchtje wind overeind blijft staan. Stobbes waar je tegenaan kunt rijden worden wel verwijderd.
Voor de liefhebbers ligt er meteen bij de start bij Het Jagershuis een mooi boven het maaiveld uitstekend putdeksel ter compensatie van het ontbreken van blootliggende boomwortels.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

deer_hunter schreef:
sinterklaas schreef:O is dat de reden dat elke keer als ik daar een rondje rij. Ik tot mij verbazing zie dat er weer wat wortels zijn weggezaagd, weg gemoffeld etc.
Het wegmoffelen gebeurd ook om de wortels te beschermen, bv door een dood stuk hout voor de wortel in te graven zodat die de meeste impact opneemt. Boomwortels die helemaal kapotgereden worden kunnen ertoe leiden dat de boom afsterft of zoveel verslechterd dat deze een gevaar vormt en omgezaagd moet worden. Zonder die bomen kort langs de route zou voor mij de charme er behoorlijk vanaf gaan en zullen bochten nog meer afgesneden worden. Wortels wegzagen gebeurt zo min mogelijk, zeker geen wortels die ervoor moeten zorgen dat de boom bij een zuchtje wind overeind blijft staan. Stobbes waar je tegenaan kunt rijden worden wel verwijderd.
Voor de liefhebbers ligt er meteen bij de start bij Het Jagershuis een mooi boven het maaiveld uitstekend putdeksel ter compensatie van het ontbreken van blootliggende boomwortels.
Moet die putdeksel ook worden weggehakt?
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

naze1975 schreef:
Moet die putdeksel ook worden weggehakt?
Opblazen. Met TNT. En dan een fijn Discovery Channelprogramma ervan maken.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Anyway, hoe ligt het er nu bij?
Downhill is geen grapje
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

B100 schreef:Anyway, hoe ligt het er nu bij?
Vol kraters, geen grapje.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

alma1165 schreef:
B100 schreef:Anyway, hoe ligt het er nu bij?
Vol kraters, geen grapje.
Natte of droge kraters :D ?
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

nog steeds ijsplaten. Je gelooft het niet, maar het is nog steeds zo.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Effe vraagje,
Ik reed vanmiddag met de auto over de N224 Woudenberg naar Zeist en zag net voor het Beauforthuis een nieuw stuk single trek in de berm, is dat een nieuw stuk van route Austerlitz of hoort het nog bii Zeist?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jefro98 schreef:Effe vraagje,
Ik reed vanmiddag met de auto over de N224 Woudenberg naar Zeist en zag net voor het Beauforthuis een nieuw stuk single trek in de berm, is dat een nieuw stuk van route Austerlitz of hoort het nog bii Zeist?
Dat wordt onderdeel van de nieuwe austerlitz route. Over een paar weken hopen we dat we de aansluiting klaar hebben en hoor je meer.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bouwpakket schreef: Dat wordt onderdeel van de nieuwe austerlitz route. Over een paar weken hopen we dat we de aansluiting klaar hebben en hoor je meer.
O.K. thx.
Zag er goed uit. :-q
Plaats reactie