NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Tsjibiti schreef:
bert l. schreef:In 3 uur 58km weggetrapt. Dubbele handschoenen doen het bij mij goed. Wintersokken en winterschoenen gaat lang goed, maar niet eeuwig
Tip: af en toe de fiets "schouderen" en een stukje lopen; is de beste manier om koude voeten tegen te gaan.
Liever koude voeten dan veldrijder :evil:
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Setje goed winterschoenen (zelf Northwave Artic) met voldoende ruimte voor (goedkope Wibra) "vatte sokken" van 2 euro en lekker in beweging blijven.
Deze winter toch aantal ritjes van zo'n 5 uur onder het vriespunt gereden en nergens last van. OK, niet direct na thuiskomst onder de douche stappen, dat vinden de voeten dan weer iets te veel van het goede :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

B100 schreef:
Tsjibiti schreef: Tip: af en toe de fiets "schouderen" en een stukje lopen; is de beste manier om koude voeten tegen te gaan.
Liever koude voeten dan veldrijder :evil:
Het onverhard fietsen wat bijna iedereen hier mountainbiken noemt is gewoon een vorm van veldrijden. In NL zijn immers geen bergen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: ma 19 november 2007, 20:51
Berichten: 1933
B100 schreef:
Tsjibiti schreef:
Tip: af en toe de fiets "schouderen" en een stukje lopen; is de beste manier om koude voeten tegen te gaan.

Liever koude voeten dan veldrijder :evil:

Het onverhard fietsen wat bijna iedereen hier mountainbiken noemt is gewoon een vorm van veldrijden. In NL zijn immers geen bergen.

In houffalize vinden elk jaar wereldbeker wedstrijden mountainbike plaats. En daar heb je ook geen bergen !!
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

Er vinden al jaren geen worldcups xc meer plaats in Houffalize. Niet zomaar wat roepen.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

sinterklaas schreef:Er vinden al jaren geen worldcups xc meer plaats in Houffalize. Niet zomaar wat roepen.
Maar ze vonden er dus wel plaats!
U begrijpt mijn punt mogelijk wel. Meneer tsibiti heeft waarschijnlijk een keer een voor hem spannende alpenrit gemaakt, en wil daardoor alles wat wij in nederland aan mtb-beleving ervaren tot gegrabbel in de marge diskwalificeren. Zijn reactie komt op mij over als een pathetic poging om zichzelf te kietelen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Morgen een sompig Zeist? Dus niet rijden?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef:Morgen een sompig Zeist? Dus niet rijden?
Misschien de wekker zetten, om even over 8 uur beginnen en om 10 uur het bos uit. Nu (23:00u) valt er sneeuw, dus misschien optie om even stukje te snowbiken voor het begint te dooien en er echt niets aan is.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

gertjanzelf schreef:
sinterklaas schreef:Er vinden al jaren geen worldcups xc meer plaats in Houffalize. Niet zomaar wat roepen.
Maar ze vonden er dus wel plaats!
U begrijpt mijn punt mogelijk wel. Meneer tsibiti heeft waarschijnlijk een keer een voor hem spannende alpenrit gemaakt, en wil daardoor alles wat wij in nederland aan mtb-beleving ervaren tot gegrabbel in de marge diskwalificeren. Zijn reactie komt op mij over als een pathetic poging om zichzelf te kietelen.
+1 Tsibiti moet echt continu in een deuk liggen door zijn eigen gekietel :-D
wwtan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 november 2016, 10:59

Wat aluminiumfolie om je sokken wil ook nog wel helpen voor de hele koude ritten, geeft wel een zooitje als je je schoenen uittrekt.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Vanochtend lekker vroeg het bos in, eerst het stukkie paars dat al open is, lag er prima bij. Een paar boompjes die door de sneeuw wat overhingen. De nieuwe trail wordt al goed gebruikt: muis, konijn, vos & ree hadden de eerste sporen al in de sneeuw gezet. Ook nog één van de trailcrew gespot die nu niet eens aan het scheppen was maar een sneeuwpop aan het bouwen (en fietsen).

Daarna route Austerlitz geopend. Wegwijzers waren ondergesneeuwd dus het spoor was meteen nuttig voor diegenen die de nieuwe stukken in de groene route nog niet kennen, anders rijd je er zo voorbij.
Afbeelding

Afbeelding

Ik rijdt nooit op zondagochtend omdat ik altijd verhalen hoor van filerijden. Niks van gemerkt, 10:30 stuk Beauforthuis tot aan oversteek bij Traay geen één andere rijder gezien.

Afbeelding
Schapen achter De Krakeling geven niks om een beetje kou, net als de twee fietsers die de nacht in het bos op de paalcamping hebben doorgebracht om de volgende ochtend de routes te rijden. Dat is nog eens lekker wakker worden met een laagje sneeuw om je tent :-q
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Speciaal voor Fredje

Vanochtend vroeg de deur uit om een rondje Zeist te doen, lekker door het bos

Afbeelding

Om 8 uur het nieuwe stuk langs de Woudenbergseweg opgedraaid

Afbeelding

Maar dan wel als eerste

Afbeelding

Kreeg halverwege een appie van de directrice dat ze toch ook mee wilde, ja dan moet je even wachten en wat moet je dan

Afbeelding

Als ze is gearriveerd gaan we samen van al het witte genieten

Afbeelding

onderweg nog een vreemde eend in de bijt gefotografeerd, en iedereen had een glimlach op zijne bakkes

Afbeelding

om vervolgens via de pyramide van Austerlitz terug te fietsen

Afbeelding
Afbeelding

Al met al een ritje van rond de 37 km waar de snelheid niet heel hoog lag en er daardoor ruim 4 uur over gedaan hebt, inclusief natuurlijk de modificatie naast het parcours :winkie:.
Thuisgekomen nog even een laatste fotootje van de fiets.

Afbeelding

Al met al een geslaagde zondag ochtend waar een ieder volgens mij van genoten heeft.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

deer_hunter schreef:Vanochtend lekker vroeg het bos in, eerst het stukkie paars dat al open is, lag er prima bij. Een paar boompjes die door de sneeuw wat overhingen. De nieuwe trail wordt al goed gebruikt: muis, konijn, vos & ree hadden de eerste sporen al in de sneeuw gezet. Ook nog één van de trailcrew gespot die nu niet eens aan het scheppen was maar een sneeuwpop aan het bouwen (en fietsen).

Daarna route Austerlitz geopend. Wegwijzers waren ondergesneeuwd dus het spoor was meteen nuttig voor diegenen die de nieuwe stukken in de groene route nog niet kennen, anders rijd je er zo voorbij.
Afbeelding

Afbeelding

Ik rijdt nooit op zondagochtend omdat ik altijd verhalen hoor van filerijden. Niks van gemerkt, 10:30 stuk Beauforthuis tot aan oversteek bij Traay geen één andere rijder gezien.

Afbeelding
Schapen achter De Krakeling geven niks om een beetje kou, net als de twee fietsers die de nacht in het bos op de paalcamping hebben doorgebracht om de volgende ochtend de routes te rijden. Dat is nog eens lekker wakker worden met een laagje sneeuw om je tent :-q
Was jij een van die twee m/v die in het bos geslapen heeft? Wel een leuk idee met dit weer.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Nee, ze komen van elders, en waren niet de enigen die daar hebben overnacht. Is voor mij ook iets te dichtbij, zal dan eerder voor die aan De Kaapweg kiezen, kan je zo de route Leersum op.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

naze1975 schreef:Speciaal voor Fredje

Vanochtend vroeg de deur uit om een rondje Zeist te doen, lekker door het bos
Al met al een geslaagde zondag ochtend waar een ieder volgens mij van genoten heeft.
Niet in dit topic...... Geintje, super toch om 's morgens in zulke omstandigheden te kunnen biken. Leuke foto's :-q
Ben zelf ook "onverwacht" en "tegen afspraken in" op de Scale wezen trappen, alleen bossen bij Lage Vuursche. Was super met de verse sneeuw, alleen vanaf 12:00u te merken dat het aardig dooide.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie