NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

vasquez schreef:Komt er aan de Woudenbergseweg een extra lus van de route te liggen?

Als ik met de auto naar mijn werk rijd valt mij daar sinds een tijdje een heel stuk singletrack op tussen de bomen.
Deze track moeten we nog aansluiten op een ander deel. Daar zijn we nog een maandje mee zoet. Vandaar dat we het nog niet openbaar maken. Je mag de track overigens al rijden. Hou dan wel de rijrichting aan richting beauforthuis. :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Ah, kijk!

Bewust nog niet opgezocht, geen idee of het was toegestaan en/of gewenst.
Leek mij ook lastig geheimhouden, hij is vanaf de openbare weg gewoon zichtbaar.

Vraagje : krijgt de route (wellicht in de toekomst....) nog iets meer hoogteverschil of is dat niet "mogelijk"?
Hij is i.t.t. Amerongen, Leersum en Rhenen overal zo vlak, of is dat een bewuste keuze om onderscheidend te blijven?!
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Wij zijn als vrijwilligers behoorlijk fanatiek, maar vinden het toch net teveel werk om heuvels aan te leggen met onze scheppen en spades. Anders gezegd: er zijn gewoonweg minder hoogteverschillen als in de regio Amerongen/Leersum/Rhenen. Wat er is maken we gebruik van. Als het op meters ligt waar we toestemming hebben, ook dat is beperkt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

vasquez schreef:Vraagje : krijgt de route (wellicht in de toekomst....) nog iets meer hoogteverschil of is dat niet "mogelijk"?
Hij is i.t.t. Amerongen, Leersum en Rhenen overal zo vlak, of is dat een bewuste keuze om onderscheidend te blijven?!
http://www.ahn.nl/index.html
We gebruiken de bestaande hoogteverschillen en we zoeken ze op aan de hand van AHN (Actueel Hoogtebestand Nederland). Daar moeten we het mee doen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vasquez schreef: Vraagje : krijgt de route (wellicht in de toekomst....) nog iets meer hoogteverschil of is dat niet "mogelijk"?
Hij is i.t.t. Amerongen, Leersum en Rhenen overal zo vlak, of is dat een bewuste keuze om onderscheidend te blijven?!
Als we nu gaan samenwerken met een wakeboard forum en zij weten een mooi weiland waar ze een grote plas willen hebben, dan halen wij de berg uit het weiland weg en dumpen die in Austerlitz! Iedereen blij!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef:
vasquez schreef: Vraagje : krijgt de route (wellicht in de toekomst....) nog iets meer hoogteverschil of is dat niet "mogelijk"?
Hij is i.t.t. Amerongen, Leersum en Rhenen overal zo vlak, of is dat een bewuste keuze om onderscheidend te blijven?!
Als we nu gaan samenwerken met een wakeboard forum en zij weten een mooi weiland waar ze een grote plas willen hebben, dan halen wij de berg uit het weiland weg en dumpen die in Austerlitz! Iedereen blij!
Anders "Die berg komt er" (http://berg.wdmc.eu/) weer van stal halen?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

All i needed to know :-q
bert l. schreef:
vasquez schreef:Vraagje : krijgt de route (wellicht in de toekomst....) nog iets meer hoogteverschil of is dat niet "mogelijk"?
Hij is i.t.t. Amerongen, Leersum en Rhenen overal zo vlak, of is dat een bewuste keuze om onderscheidend te blijven?!
http://www.ahn.nl/index.html
We gebruiken de bestaande hoogteverschillen en we zoeken ze op aan de hand van AHN (Actueel Hoogtebestand Nederland). Daar moeten we het mee doen.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

vasquez schreef:Vraagje : krijgt de route (wellicht in de toekomst....) nog iets meer hoogteverschil of is dat niet "mogelijk"?
Het is nog even wachten op de eerste echte remkuilen :winkie:

Ik zag al de eerste tekenen van het naderende voorjaar: fietsen in korte broek en t-shirt :-q
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Lars TB schreef:
vasquez schreef: Vraagje : krijgt de route (wellicht in de toekomst....) nog iets meer hoogteverschil of is dat niet "mogelijk"?
Hij is i.t.t. Amerongen, Leersum en Rhenen overal zo vlak, of is dat een bewuste keuze om onderscheidend te blijven?!
Als we nu gaan samenwerken met een wakeboard forum en zij weten een mooi weiland waar ze een grote plas willen hebben, dan halen wij de berg uit het weiland weg en dumpen die in Austerlitz! Iedereen blij!
Misschien ook nog een duikforum erbij betrekken: dan moet die plas wat dieper zodat we meer zand hebben voor een hogere berg... :P
Een gek alleen is zo gek nog niet
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik weet wel iemand die dat onderwater op de foto kan zetten
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Vandaag (maar) 2 rondjes gereden. Was zwaar, delen heel modderig. Gisterochtend Leersum-Amerongen-Hoge Ginkel gereden, dat was toen supersnel. Vandaag in zeist "werkijs", zelfs een keer moeten klunen. Het nieuwe stuk was volledig bagger en werd helaas volledig kapot gereden. 2de rondje dat deel ook overgeslagen. Ik had dat zo niet ingeschat. Voor de route beter naar de sportschool kunnen gaan (sorry onderhoudsploeg). Maar modder rijden heeft ook wel weer iets. De heren elite veldrijders in luxemburg waren er vandaag ook blij mee.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik was er in de ochtend en inderdaad een aantal slechte stukken. Ben, toen ik er de tweede keer langs kwam, maar parallel op het fietspad gaan rijden. Had er nog nooit gereden, mooie routes!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Was wel te verwachten , was behoorlijk wat regen gevallen, in combi met de dooi in de grond geeft dat modder , later heeft de UHR organisatie ook aangeven : :velden afgekeurd!" ,maar dat is iet wat te laat aangeven , ik heb zelf het nieuwe stukje afgelopen vrijdag gereden , en was toen al zacht !.
Niet te min, was het wel een mooi stukje trail :Rembo&Rembo en New2017 ,super werk weer door de trail crew :-q
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

gertjanzelf schreef:Vandaag (maar) 2 rondjes gereden. Was zwaar, delen heel modderig. Gisterochtend Leersum-Amerongen-Hoge Ginkel gereden, dat was toen supersnel. Vandaag in zeist "werkijs", zelfs een keer moeten klunen. Het nieuwe stuk was volledig bagger en werd helaas volledig kapot gereden. 2de rondje dat deel ook overgeslagen. Ik had dat zo niet ingeschat. Voor de route beter naar de sportschool kunnen gaan (sorry onderhoudsploeg). Maar modder rijden heeft ook wel weer iets. De heren elite veldrijders in luxemburg waren er vandaag ook blij mee.
Maar toch een 2e rondje doen :lol:
"Sorry onderhoudsploeg" :kiss:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En dat van die regen vind ik ook wat maf - heb de avond ervoor buienradar gecheckt op de 24h forecast... dat leek niks om het lijf te hebben. Enfin, het zal wel weer even duren voordat ik er weer ben. Paar maandjes, dan woon ik er.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie