NP Utrechtse Heuvelrug - Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vandaag rondje Amerongen/ Leersum en 2 x Rhenen gedaan. Was erg rustig en een lekker verkoelend buitje.
In Rhenen was er iemand foto's aan het maken bij een van de kommetjes, dacht hem het tweede rondje aan te spreken maar hij was toen al weg.
Iemand van hier? Zo ja ik heb interesse in de foto's.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

futura schreef:Vandaag rondje Amerongen/ Leersum en 2 x Rhenen gedaan. Was erg rustig en een lekker verkoelend buitje. In Rhenen was er iemand foto's aan het maken bij een van de kommetjes, dacht hem het tweede rondje aan te spreken maar hij was toen al weg. Iemand van hier? Zo ja ik heb interesse in de foto's.
zou onze hoffotograaf Klaast kunnen zijn.
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

futura schreef:Vandaag rondje Amerongen/ Leersum en 2 x Rhenen gedaan. Was erg rustig en een lekker verkoelend buitje.
In Rhenen was er iemand foto's aan het maken bij een van de kommetjes, dacht hem het tweede rondje aan te spreken maar hij was toen al weg.
Iemand van hier? Zo ja ik heb interesse in de foto's.
Ik was wat aan het filmen met een gopro bij de halfpipe, maar daar is niet echt iets bijzonders uitgekomen.
B.@.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 18 december 2011, 08:32
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 8.0CF

futura schreef: In Rhenen was er iemand foto's aan het maken bij een van de kommetjes, dacht hem het tweede rondje aan te spreken maar hij was toen al weg.
Iemand van hier? Zo ja ik heb interesse in de foto's.

Ik kwam hem ook tegen.
Was het niet de fotograaf die foto's aan het maken was voor de bergentocht?

http://www.bergentocht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

bert l. schreef: zou onze hoffotograaf Klaast kunnen zijn.
Ik was het nie...
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Gisteren ook een aantal rondjes Amerongen en Rhenen gedaan.
Het viel me wel op dat er, na de marathon, uitbundig gestrooid is met verpakkingen van gelletjes en energierepen.
Daar valt wellicht voor volgend jaar een opvoedkundig inhaalslagje te maken mijns inziens. Dit komt het imago van ons bikers niet ten goede ben ik bang.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

slapbandje schreef:Gisteren ook een aantal rondjes Amerongen en Rhenen gedaan.
Het viel me wel op dat er, na de marathon, uitbundig gestrooid is met verpakkingen van gelletjes en energierepen.
Daar valt wellicht voor volgend jaar een opvoedkundig inhaalslagje te maken mijns inziens. Dit komt het imago van ons bikers niet ten goede ben ik bang.
Na de cyclo/marathon van zaterdag of na de Bergentocht van zondag ?
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

We zaten zondagmiddag vanaf een uurtje of half 2 op de route Amerongen. Daar constateerden we op enkele stukken echt een indrukwekkend aantal lege verpakkingen.

(Ik wist niet eens van de Bergentocht dus kan ook niet zeggen binnen welk tijdvak die gereden is).
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Met de Cyclo / marathon zijn we alleen maar vanaf het Egelmeer op het 'oude pad' naar de voet van de lange klim naar de parkeerplaats op de Bergweg geweest en in de Marmottenbak. Toen we zaterdagmiddag de routemarkeringen hebben opgeruimd hebben we daarbij ook de lege verpakkingen meegenomen ..... ;)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb de cyclo zelf gereden, de 50km dan, maar op de hele route ben ik maar 1 verpakking van een energie reep tegengekomen gedurende de 3 rondes.

Vraag me dan af waar de rest vandaan komt.
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Gisteren, maandag dus lekker wezen rijden op Amerengen. Heerlijk.
Dat afval is van de Bergentocht, op het parcour kwam ik bordjes tegen.
En vervolgens hangt de hele regio nog vol met pijlen. Ja wat ben je dan
Voor een organisatie. MBC Cyclo is niets te verwijten.
fiftyfast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 708
Lid geworden op: za 24 december 2011, 14:32
Mijn mountainbike: trek gf superfly29 /cannondale scalpel

Maandag ook wat rondes gemaakt,lag er prima en schoon bij..Zag ind hier en daar wel wat vreemde pijlen hangen.
het enige wat mij wederom opviel...De Cyclo Zaterdag in precies het zelfde gebied is toch een "berg"zwaarder,die zanderige klimmen hakken er flink in.
Voor een doordeweekse Maandag is mij de vaste route zwaar zat.. :-?
geluk is een fijn fietsje en goede benen
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De Cyclo heeft een eigen parcours dat grotendeels buiten de vaste route loopt.
De Bergentocht ging met de mtb-ers uitsluitend over onze vaste route.

Zij hadden hun start/finish/doorkomst op het voetbalveld bij de parkeerplaats van de Groene Entree. Als er ineens heel veel rotzooi ligt, dan wijst het spoor wel uit wie de veroorzakers zijn geweest.

...........
De hele regio hangt inderdaad vol met borden. Ik ben even met ze gaan praten. Ze hebben geen idee waar ze aan begonnen zijn, wat de effecten zijn en hoe andere bosbewoners op grote hoeveelheden borden op hun eigendommen reageren.
De organisatie heeft een evenementenvergunning aangevraagd bij de gemeente. Die hebben ze gekregen. Niemand heeft ze daar verteld dat ze ook nog met NPUH, SBB, met de organisatie van de cyclo, met ons, met de ruiters, met andere terreineigenaren te schaften hebben. En dus lopen ze overal tegenaan.
Als je vertelt dat onze routepalen 15,- euro per stuk kosten en dat we ze uit eigen zak betalen, gaat er een hele wereld open.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik ben afgelopen woensdag (de 24e) geweest en toen kwam ik ook aardig wat zooi tegen. Om in herhaling te vallen quote ik mezelf maar even uit een ander topic :tong
vibemaker schreef:Van de week op de route Amerongen kwam ik erachter dat er blijkbaar mtb-ers zijn die dringende behoefte hebben onderweg naar isotone drankjes in kant en klare flesjes. Na het nuttigen van deze drankjes zijn deze flesjes blijkbaar zo zwaar en groot geworden dat ze spontaan niet meer in de rugzak passen (vol zijn ze blijkbaar een stuk kleiner en lichter) en dus klakkeloos naast de baan worden geflikkerd. Ik heb er onderweg 3 in m'n eigen rugzakje gepropt en toen was deze vol. De andere 3 die ik nog heb gezien helaas achter moeten laten.

Mocht deze schoen je passen en je toevallig dit bericht lezen: Je bent een hufter!
Om mezelf te nuanceren; het zouden natuurlijk ook andersoortige sporters geweest kunnen zijn die van de track gebruik hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

vibemaker schreef:Ik ben afgelopen woensdag (de 24e) geweest en toen kwam ik ook aardig wat zooi tegen. Om in herhaling te vallen quote ik mezelf maar even uit een ander topic :tong
vibemaker schreef:Van de week op de route Amerongen kwam ik erachter dat er blijkbaar mtb-ers zijn die dringende behoefte hebben onderweg naar isotone drankjes in kant en klare flesjes. Na het nuttigen van deze drankjes zijn deze flesjes blijkbaar zo zwaar en groot geworden dat ze spontaan niet meer in de rugzak passen (vol zijn ze blijkbaar een stuk kleiner en lichter) en dus klakkeloos naast de baan worden geflikkerd. Ik heb er onderweg 3 in m'n eigen rugzakje gepropt en toen was deze vol. De andere 3 die ik nog heb gezien helaas achter moeten laten.

Mocht deze schoen je passen en je toevallig dit bericht lezen: Je bent een hufter!
Om mezelf te nuanceren; het zouden natuurlijk ook andersoortige sporters geweest kunnen zijn die van de track gebruik hebben gemaakt.
Dan wordt het tijd om de ballentang weer eens in het vuur van de BBQ te leggen. Of een keer een Grote OpruimDag te organiseren. Kunnen we gelijk een keer wat Snoeiwerk doen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gesloten