NP Utrechtse Heuvelrug - Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als de voortekenen niet bedriegen, kunnen we dit jaar twee nieuwe routes aanleggen tussen Amerongen en Leersum. (*)

(*) Kleine lettertjes van toepassing, dit is geen garantie, we hebben geen glazen bol.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Wauw! Dat zou gaaf zijn!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Wohooooooooooooooo!
Everybody bought a new bike!
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

bert l. schreef:Als de voortekenen niet bedriegen, kunnen we dit jaar twee nieuwe routes aanleggen tussen Amerongen en Leersum. (*)

(*) Kleine lettertjes van toepassing, dit is geen garantie, we hebben geen glazen bol.
Niet ook een 1 april grap? :D
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kan me niet voorstellen, tussen Amerongen en Leersum kun je makkelijk 2 nieuwe routes kwijt :roll:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
JaBbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan

markpatat schreef:
bert l. schreef:Als de voortekenen niet bedriegen, kunnen we dit jaar twee nieuwe routes aanleggen tussen Amerongen en Leersum. (*)

(*) Kleine lettertjes van toepassing, dit is geen garantie, we hebben geen glazen bol.
Niet ook een 1 april grap? :D

Ben bang van wel, net als die, weliswaar hele goeie, grap van dat technisch rijvaardigheidsbewijs
Ook daar is dhr Bert L. bij betrokken..

gr.
Jan
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het is inderdaad verwarrend, maar nee het is geen 1 aprilgrap. Twee nieuwe routes onder voorbehoud van kleine lettertjes en niets is zeker.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
JaBbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan

bert l. schreef:Het is inderdaad verwarrend, maar nee het is geen 1 aprilgrap. Twee nieuwe routes onder voorbehoud van kleine lettertjes en niets is zeker.
Okay Bert, dan geloof ik je.
Ben benieuwd of je / jullie plan door kan gaan.
Verras mij / ons maar.

Kun je alvast een tip(je) van de sluier oplichten? Zo heel groot is het gebeid tussen Amerongen en Leersum natuurlijk ook niet, en dat voor zelfs 2 routes?

gr.
Jan
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor de 1 aprilgrap geldt trouwens: (c) Velozine
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

kan ik mijn Vignet weer inleveren?
Toen ik die 1 april grap las was ik al bang dat dat stukje over "jumps weg" niet bij het onderdeel grap hoorde...

Nu lees ik hier dat dat mijn gevoel ook waarheid is
http://www.velozine.nl/2015/04/02/rijva ... maar-waar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Juist dit soort afdalingen maken het voor mij waard om naar Amerongen te komen, Wat is de reden dat ze weg gehaald zijn?
Er is heeeeeel duidelijk een chicken lijn en mocht je toch de andere lijn kiezen zijn de jumps rolbaar.
de eerste keer dat ik er reed miste ik ze zelfs omdat ze niet in de meest voor de hand liggende lijn liggen.

Om eerlijk te zijn vond ik wat er lag zelfs nog wel wat "mager" maar onder het mom beter iets dan niets heb ik de
afdaling paar keer achter elkaar gedaan.

Had gehoopt dat we in Nederland nou eindelijk een keer een stap voorwaarts zouden maken....blijkbaar dus niet.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik denk dat de nieuwe tracks iets meer gemeengoed moeten worden. Zodra men (de minder technisch begaafde rijder) weet dat er jumps zijn en een chicken way, zal men hopelijk meer voor de laatste optie kiezen. Als je direct wat meer tricky jumps maakt, dan heb je nog genoeg rijders die dat eens willen proberen, te hoge snelheid hebben en dan boompjes gaan kussen of sleutelbeentjes pletten.
Ik zou ook meer jumps en ttf's willen, maar ben bang dat dat nu nog te veel crashes gaat opleveren....
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

drpaul schreef:Ik denk dat de nieuwe tracks iets meer gemeengoed moeten worden. Zodra men (de minder technisch begaafde rijder) weet dat er jumps zijn en een chicken way, zal men hopelijk meer voor de laatste optie kiezen. Als je direct wat meer tricky jumps maakt, dan heb je nog genoeg rijders die dat eens willen proberen, te hoge snelheid hebben en dan boompjes gaan kussen of sleutelbeentjes pletten.
Ik zou ook meer jumps en ttf's willen, maar ben bang dat dat nu nog te veel crashes gaat opleveren....

Tricky jumps? wat er nu lag was afmeting stoeprand .
En ja als mensen het willen proberen kiezen ze toch ook zelf voor het risico......
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Je hebt gewoon met de grootste gemene deler onder de rijders te maken. Er was al een paar keer iemand gesneuveld en de ambu moest er aan te pas komen. (Gelukkig hebben we tegenwoordig onze eigen mtb-begraafplaats aan de route van Rhenen, maar daar hebben we nog niemand naar toe hoeven brengen).

Je kunt twee dingen doen: hier nog pagina's volschrijven hoe het niet moet óf je handen uit je mouwen steken. Ik heb dr. Paul & Co al zeker drie keer verteld dat er mogelijkheden zijn om her en der een paar TTF's te bouwen. Voorwaarde is dat we weten wie je bent, dat je het zaakje zelf aanlegt, onderhoudt en ook weer afbreekt als je er geen gebruik meer van maakt. Plexat in de bosjes tusssen de lusjes van Kwintelooijen.
Een sprongtafel (bouwtekening beschikbaar) is goed voor uren speelplezier.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

funride schreef:kan ik mijn Vignet weer inleveren?
Toen ik die 1 april grap las was ik al bang dat dat stukje over "jumps weg" niet bij het onderdeel grap hoorde...

Nu lees ik hier dat dat mijn gevoel ook waarheid is
http://www.velozine.nl/2015/04/02/rijva ... maar-waar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Juist dit soort afdalingen maken het voor mij waard om naar Amerongen te komen, Wat is de reden dat ze weg gehaald zijn?
Er is heeeeeel duidelijk een chicken lijn en mocht je toch de andere lijn kiezen zijn de jumps rolbaar.
de eerste keer dat ik er reed miste ik ze zelfs omdat ze niet in de meest voor de hand liggende lijn liggen.

Om eerlijk te zijn vond ik wat er lag zelfs nog wel wat "mager" maar onder het mom beter iets dan niets heb ik de
afdaling paar keer achter elkaar gedaan.

Had gehoopt dat we in Nederland nou eindelijk een keer een stap voorwaarts zouden maken....blijkbaar dus niet.
Huh die bultjes in de afdaling lagen er zaterdag toch nog. Met de MBC training hebben wel nl een blokje uitgezet zodat we die een paar keer achter elkaar konden doen. Toen we dit een paar weken geleden deden kwam er 1 van het groepje verkeerd uit (kende het nog niet) en had idd geen zachte landing en moest ff naar ziekenhuis. Maar weghalen is echt overdreven, de meeste kijken hier juist naar uit om volle bak de jumpjes te pakken. Ik meen dat er ook bordjes hingen, maar weet niet zeker
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Even voor de goede orde: net na de aanleg van Amerongen waren de 2 jumps een stuk hoger dan momenteel, ze zijn er dus nog wel, maar zoals BertL aangeeft wat meer afgezwakt om crashes te voorkomen. Onze verbazing gaat vooral over de noodzaak van het makkelijker maken van dit soort obstakels.
Gesloten