Als de voortekenen niet bedriegen, kunnen we dit jaar twee nieuwe routes aanleggen tussen Amerongen en Leersum. (*)
(*) Kleine lettertjes van toepassing, dit is geen garantie, we hebben geen glazen bol.
NP Utrechtse Heuvelrug - Amerongen - Leersum
- asphaltdude
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3364
- Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
- Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
- Contacteer:
Wohooooooooooooooo!
Everybody bought a new bike!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 630
- Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
- Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
- Contacteer:
Niet ook een 1 april grap?bert l. schreef:Als de voortekenen niet bedriegen, kunnen we dit jaar twee nieuwe routes aanleggen tussen Amerongen en Leersum. (*)
(*) Kleine lettertjes van toepassing, dit is geen garantie, we hebben geen glazen bol.
Hier staat niets.
- Jan Willem
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
- Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988
Kan me niet voorstellen, tussen Amerongen en Leersum kun je makkelijk 2 nieuwe routes kwijt
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 160
- Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
- Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan
markpatat schreef:Niet ook een 1 april grap?bert l. schreef:Als de voortekenen niet bedriegen, kunnen we dit jaar twee nieuwe routes aanleggen tussen Amerongen en Leersum. (*)
(*) Kleine lettertjes van toepassing, dit is geen garantie, we hebben geen glazen bol.
Ben bang van wel, net als die, weliswaar hele goeie, grap van dat technisch rijvaardigheidsbewijs
Ook daar is dhr Bert L. bij betrokken..
gr.
Jan
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 160
- Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
- Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan
Okay Bert, dan geloof ik je.bert l. schreef:Het is inderdaad verwarrend, maar nee het is geen 1 aprilgrap. Twee nieuwe routes onder voorbehoud van kleine lettertjes en niets is zeker.
Ben benieuwd of je / jullie plan door kan gaan.
Verras mij / ons maar.
Kun je alvast een tip(je) van de sluier oplichten? Zo heel groot is het gebeid tussen Amerongen en Leersum natuurlijk ook niet, en dat voor zelfs 2 routes?
gr.
Jan
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
kan ik mijn Vignet weer inleveren?
Toen ik die 1 april grap las was ik al bang dat dat stukje over "jumps weg" niet bij het onderdeel grap hoorde...
Nu lees ik hier dat dat mijn gevoel ook waarheid is
http://www.velozine.nl/2015/04/02/rijva ... maar-waar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist dit soort afdalingen maken het voor mij waard om naar Amerongen te komen, Wat is de reden dat ze weg gehaald zijn?
Er is heeeeeel duidelijk een chicken lijn en mocht je toch de andere lijn kiezen zijn de jumps rolbaar.
de eerste keer dat ik er reed miste ik ze zelfs omdat ze niet in de meest voor de hand liggende lijn liggen.
Om eerlijk te zijn vond ik wat er lag zelfs nog wel wat "mager" maar onder het mom beter iets dan niets heb ik de
afdaling paar keer achter elkaar gedaan.
Had gehoopt dat we in Nederland nou eindelijk een keer een stap voorwaarts zouden maken....blijkbaar dus niet.
Toen ik die 1 april grap las was ik al bang dat dat stukje over "jumps weg" niet bij het onderdeel grap hoorde...
Nu lees ik hier dat dat mijn gevoel ook waarheid is
http://www.velozine.nl/2015/04/02/rijva ... maar-waar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist dit soort afdalingen maken het voor mij waard om naar Amerongen te komen, Wat is de reden dat ze weg gehaald zijn?
Er is heeeeeel duidelijk een chicken lijn en mocht je toch de andere lijn kiezen zijn de jumps rolbaar.
de eerste keer dat ik er reed miste ik ze zelfs omdat ze niet in de meest voor de hand liggende lijn liggen.
Om eerlijk te zijn vond ik wat er lag zelfs nog wel wat "mager" maar onder het mom beter iets dan niets heb ik de
afdaling paar keer achter elkaar gedaan.
Had gehoopt dat we in Nederland nou eindelijk een keer een stap voorwaarts zouden maken....blijkbaar dus niet.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Extreme Biker
- Berichten: 823
- Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL
Ik denk dat de nieuwe tracks iets meer gemeengoed moeten worden. Zodra men (de minder technisch begaafde rijder) weet dat er jumps zijn en een chicken way, zal men hopelijk meer voor de laatste optie kiezen. Als je direct wat meer tricky jumps maakt, dan heb je nog genoeg rijders die dat eens willen proberen, te hoge snelheid hebben en dan boompjes gaan kussen of sleutelbeentjes pletten.
Ik zou ook meer jumps en ttf's willen, maar ben bang dat dat nu nog te veel crashes gaat opleveren....
Ik zou ook meer jumps en ttf's willen, maar ben bang dat dat nu nog te veel crashes gaat opleveren....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
drpaul schreef:Ik denk dat de nieuwe tracks iets meer gemeengoed moeten worden. Zodra men (de minder technisch begaafde rijder) weet dat er jumps zijn en een chicken way, zal men hopelijk meer voor de laatste optie kiezen. Als je direct wat meer tricky jumps maakt, dan heb je nog genoeg rijders die dat eens willen proberen, te hoge snelheid hebben en dan boompjes gaan kussen of sleutelbeentjes pletten.
Ik zou ook meer jumps en ttf's willen, maar ben bang dat dat nu nog te veel crashes gaat opleveren....
Tricky jumps? wat er nu lag was afmeting stoeprand .
En ja als mensen het willen proberen kiezen ze toch ook zelf voor het risico......
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10858
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Je hebt gewoon met de grootste gemene deler onder de rijders te maken. Er was al een paar keer iemand gesneuveld en de ambu moest er aan te pas komen. (Gelukkig hebben we tegenwoordig onze eigen mtb-begraafplaats aan de route van Rhenen, maar daar hebben we nog niemand naar toe hoeven brengen).
Je kunt twee dingen doen: hier nog pagina's volschrijven hoe het niet moet óf je handen uit je mouwen steken. Ik heb dr. Paul & Co al zeker drie keer verteld dat er mogelijkheden zijn om her en der een paar TTF's te bouwen. Voorwaarde is dat we weten wie je bent, dat je het zaakje zelf aanlegt, onderhoudt en ook weer afbreekt als je er geen gebruik meer van maakt. Plexat in de bosjes tusssen de lusjes van Kwintelooijen.
Een sprongtafel (bouwtekening beschikbaar) is goed voor uren speelplezier.
Je kunt twee dingen doen: hier nog pagina's volschrijven hoe het niet moet óf je handen uit je mouwen steken. Ik heb dr. Paul & Co al zeker drie keer verteld dat er mogelijkheden zijn om her en der een paar TTF's te bouwen. Voorwaarde is dat we weten wie je bent, dat je het zaakje zelf aanlegt, onderhoudt en ook weer afbreekt als je er geen gebruik meer van maakt. Plexat in de bosjes tusssen de lusjes van Kwintelooijen.
Een sprongtafel (bouwtekening beschikbaar) is goed voor uren speelplezier.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 799
- Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
- Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash
Huh die bultjes in de afdaling lagen er zaterdag toch nog. Met de MBC training hebben wel nl een blokje uitgezet zodat we die een paar keer achter elkaar konden doen. Toen we dit een paar weken geleden deden kwam er 1 van het groepje verkeerd uit (kende het nog niet) en had idd geen zachte landing en moest ff naar ziekenhuis. Maar weghalen is echt overdreven, de meeste kijken hier juist naar uit om volle bak de jumpjes te pakken. Ik meen dat er ook bordjes hingen, maar weet niet zekerfunride schreef:kan ik mijn Vignet weer inleveren?
Toen ik die 1 april grap las was ik al bang dat dat stukje over "jumps weg" niet bij het onderdeel grap hoorde...
Nu lees ik hier dat dat mijn gevoel ook waarheid is
http://www.velozine.nl/2015/04/02/rijva ... maar-waar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist dit soort afdalingen maken het voor mij waard om naar Amerongen te komen, Wat is de reden dat ze weg gehaald zijn?
Er is heeeeeel duidelijk een chicken lijn en mocht je toch de andere lijn kiezen zijn de jumps rolbaar.
de eerste keer dat ik er reed miste ik ze zelfs omdat ze niet in de meest voor de hand liggende lijn liggen.
Om eerlijk te zijn vond ik wat er lag zelfs nog wel wat "mager" maar onder het mom beter iets dan niets heb ik de
afdaling paar keer achter elkaar gedaan.
Had gehoopt dat we in Nederland nou eindelijk een keer een stap voorwaarts zouden maken....blijkbaar dus niet.
Even voor de goede orde: net na de aanleg van Amerongen waren de 2 jumps een stuk hoger dan momenteel, ze zijn er dus nog wel, maar zoals BertL aangeeft wat meer afgezwakt om crashes te voorkomen. Onze verbazing gaat vooral over de noodzaak van het makkelijker maken van dit soort obstakels.