NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Das een fiks rondje. Rheden en dan nog Amerongen. Hoe doe je dat op 1 dag :tong :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

hanjovdberg schreef: zo 5 januari 2020, 20:11 Das een fiks rondje. Rheden en dan nog Amerongen. Hoe doe je dat op 1 dag :tong :winkie:
Dikke vingers :P
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ben er vanmiddag met mijn zoon geweest en we hebben zowel Rhenen als Kwintelooijen gedaan. Kwintelooijen voor het eerst en dat smaakt naar meer. :-D
Routes lagen er prima bij. Complimenten voor de trailcrew. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Op de Groene Entree Burgwal (Amerongen) of de Groene Entree Prattenburg (Veenendaal) is vaak nog veel plaats
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

bert l. schreef: zo 5 januari 2020, 20:55 Op de Groene Entree Burgwal (Amerongen) of de Groene Entree Prattenburg (Veenendaal) is vaak nog veel plaats
Die laatste kende ik niet, thnx Bert :-q

Meestal kom ik toch pas `s tussen 12:00-13:00 en is er plek zat maar vandaag leek het gewoon drukker dan normaal. De P bij Leersumse veld, de P bij Leersum zelf, dat hele kleine plekkie bij Nassau Zuylestein (is dat uberhaupt wel een P?) en Bergweg onder en boven stonden helemaal vol toen ik aankwam. Tegen de tijds dat we terug waren (15:30) was het wel helemaal leeg.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vanaf de GE Prattenburg is de aanrijdroute door de kabouterbond met Bloso-stickers gemarkeerd, zeggen ze. Maar het is gewoon rechtdoor het bos in. Immer gerade aus.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bert l. schreef: zo 5 januari 2020, 21:58 Vanaf de GE Prattenburg is de aanrijdroute door de kabouterbond met Bloso-stickers gemarkeerd, zeggen ze. Maar het is gewoon rechtdoor het bos in. Immer gerade aus.
En daarna lekker lunchen bij de Drie Zussen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanmiddag ook nog Amerongen en Rhenen gedaan. Ik was een kwartiertje later op de Bergweg, maar het was inderdaad lekker druk. Had eigenlijk wel verwacht dat de meeste al weer bij schoonmoeders op de koffie zaten. Gelukkig trof ik het ook dat er nog net een plekje vrij was...

...de routes met die nattigheid van gister wel wat glibberig hier en daar, met name het eerste deel van Amerongen, maar Rhenen lag er wel goed bij. Is ook wel eens anders geweest. Gelukkig daar wel lekker rustig op de routes in tegenstelling tot Amerongen.

De Telkabouters van Bert niet gezien, maar die zullen wel kramp in de vingertjes hebben gekregen van het telapparaatje. :wink:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Joop! schreef: zo 5 januari 2020, 22:00 Vanmiddag ook nog Amerongen en Rhenen gedaan. Ik was een kwartiertje later op de Bergweg, maar het was inderdaad lekker druk. Had eigenlijk wel verwacht dat de meeste al weer bij schoonmoeders op de koffie zaten. Gelukkig trof ik het ook dat er nog net een plekje vrij was...

...de routes met die nattigheid van gister wel wat glibberig hier en daar, met name het eerste deel van Amerongen, maar Rhenen lag er wel goed bij. Is ook wel eens anders geweest. Gelukkig daar wel lekker rustig op de routes in tegenstelling tot Amerongen.

De Telkabouters van Bert niet gezien, maar die zullen wel kramp in de vingertjes hebben gekregen van het telapparaatje. :wink:
Extrapolatie van de Strava aantallen geeft iets meer dan 1.000 bikers
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mijn hemel... :o

En dan op Leersum, HG en Rhenen nog maar de helft gok ik.
Het lijkt wel of de meeste bwr's (vooral nu op de routes) kiezen voor Amerongen en Zeisterlitz.
Enig idee waarom?
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dezelfde reden waarom er op zondagochtend gefietst dient te worden. Veel mensen zijn kuddedieren.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: zo 5 januari 2020, 23:17 Mijn hemel... :o

En dan op Leersum, HG en Rhenen nog maar de helft gok ik.
Het lijkt wel of de meeste bwr's (vooral nu op de routes) kiezen voor Amerongen en Zeisterlitz.
Enig idee waarom?
Zeist vandaag bijna 800
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Joop! schreef: zo 5 januari 2020, 22:00 ...de routes met die nattigheid van gister wel wat glibberig hier en daar, met name het eerste deel van Amerongen,
Dude, je zou eens hier in het westen van het land moeten komen rijden. Of eigenlijk maar niet, want er valt niet erg veel te rijden momenteel zonder tot je assen in de bagger te zakken. Als je dit glibberig noemt ben je echt verwend. Wij zeiden tegen elkaar hoe goed het er bij lag.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

ak-77 schreef: ma 6 januari 2020, 00:09
Joop! schreef: zo 5 januari 2020, 22:00 ...de routes met die nattigheid van gister wel wat glibberig hier en daar, met name het eerste deel van Amerongen,
Dude, je zou eens hier in het westen van het land moeten komen rijden. Of eigenlijk maar niet, want er valt niet erg veel te rijden momenteel zonder tot je assen in de bagger te zakken. Als je dit glibberig noemt ben je echt verwend. Wij zeiden tegen elkaar hoe goed het er bij lag.
En ik zag alleen maar klussen :lol: Beetje een afwijking die meer scheppers hebben
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Mag je als compliment opnemen dan :-q
Mocht je nog een half miljard kuub zand over hebben ergens, zou je dat dan grofweg in de buurt van Delft willen droppen? Kunnen wij ook eens genieten van een ondergrond die water gewoon doorlaat in plaats van het vasthouden.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie