NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Klinkt als een winnaar. :D
◼︎ Go round the outside.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Tijgerhaai schreef: do 26 december 2019, 22:38 Klinkt als een winnaar. :D
Yep, gaan.
Ik was gister op Rhenen en Kwintelooijen en toen al prima, geen modder of grote plassen gezien. Na de droge dag van vandaag hoef je morgen helemaal geen zorgen te maken over een smerige fiets.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mooi, want ze zijn net weer schoon. :-D Met mijn neefje kom ik morgen dus even langs om een paar rondjes te rijden.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Toch een paar spatten op de fiets. :D Maar dat kon de pret niet drukken. Eerst een rondje Kwintelooijen, daarna twee rondjes Rhenen. Eerste rondje kon ik mijn neefje nog bijhouden. Tweede rondje was ik 'm rap kwijt. Mijn batterijtje was leeg, maar hij had nieuwe gevonden denk ik. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: vr 27 december 2019, 22:24Mijn batterijtje was leeg, maar hij had nieuwe gevonden denk ik. :winkie:
ETAP...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Vandaag 11x Kwintelooijen gedaan. Op 1 nat plekje na, net na de eerste klim, lag het er verder perfect bij. Volgens mij is er vrij recent ook nog onderhoud gedaan. Ik zag ook wat nieuwe bewegwijzering paaltjes, nu kan je de route echt niet meer verkeerd rijden lijkt me :-q

Was lekker rustig ik had de track zo goed als voor mijzelf alleen. Ik werd 1 keer achterop gezeten door iemand die duidelijk sneller kon klimmen dan ik, maar ik had het voordeel dat ik in mijn 7e rondje zat en dus al aardig handig was geworden in het naar beneden kletteren op de afdalingen, kon ik er toch nog voor blijven :winkie:

Waren best veel wandelaars, maar die liepen allemaal op hun eigen paden, dus dat was super. 1 keer een paar verdwaalde tieners tegengekomen op de route, maar die gingen netjes aan de kant.
Laatst gewijzigd door Linc op ma 30 december 2019, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Linc schreef: ma 30 december 2019, 18:33 Vandaag 11x Kwintelooijen gedaan. Op 1 nat plekje net na de eerste klim lag het er verder perfect bij, volgens mij is er vrij recent ook nog onderhoud gedaan. Ik zag ook wat nieuwe bewegwijzering paaltjes, nu kan je de route echt niet meer verkeerd rijden lijkt me :-q

Was lekker rustig ik had de track zo goed als voor mijzelf alleen. Ik werd 1 keer achterop gezeten door iemand die duidelijk sneller kon klimmen dan ik, maar ik had het voordeel dat ik in mijn 7e rondje zat en dus al aardig handig was geworden in het naar beneden kletteren op de afdalingen, kon ik er toch nog voor blijven :winkie:

Waren best veel wandelaars, maar die liepen allemaal op hun eigen paden, dus dat was super. 1 keer een paar verdwaalde tieners tegengekomen op de route, maar die gingen netjes aan de kant.
Lekker bezig aan een opmars :-q

https://www.kluitech.nl/n/ronderidders.php
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Linc schreef: ma 30 december 2019, 18:33 Vandaag 11x Kwintelooijen gedaan. Op 1 nat plekje net na de eerste klim lag het er verder perfect bij, volgens mij is er vrij recent ook nog onderhoud gedaan. Ik zag ook wat nieuwe bewegwijzering paaltjes, nu kan je de route echt niet meer verkeerd rijden lijkt me :-q

Was lekker rustig ik had de track zo goed als voor mijzelf alleen. Ik werd 1 keer achterop gezeten door iemand die duidelijk sneller kon klimmen dan ik, maar ik had het voordeel dat ik in mijn 7e rondje zat en dus al aardig handig was geworden in het naar beneden kletteren op de afdalingen, kon ik er toch nog voor blijven :winkie:

Waren best veel wandelaars, maar die liepen allemaal op hun eigen paden, dus dat was super. 1 keer een paar verdwaalde tieners tegengekomen op de route, maar die gingen netjes aan de kant.
Nog 21 keer extra en je hebt het record verbroken
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

bouwpakket schreef: ma 30 december 2019, 18:35
Lekker bezig aan een opmars :-q

https://www.kluitech.nl/n/ronderidders.php
Haha, ja. Alleen Amerongen nog dan heb ik alles groen gekleurd :D

Horsthil schreef: ma 30 december 2019, 18:37
Nog 21 keer extra en je hebt het record verbroken
Dat is nog iets teveel voor mij :oops: En dan zal er ook wat meer daglicht nodig zijn denk ik. Maar ja voordeel is nu wel dat het lekker koel is. In de zomer ga je helemaal kapot volgens mij.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

11* goedemorgen na één keer een rondje meepakken vind ik het wel weer genoeg.

Afgelopen vrijdag wel iemand van de trail crew waargenomen. (Was net spullen uit de auto aan het pakken) Die is dus lekker bezig geweest.
◼︎ Go round the outside.
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

Tijgerhaai schreef: ma 30 december 2019, 19:09 11* goedemorgen na één keer een rondje meepakken vind ik het wel weer genoeg.

Afgelopen vrijdag wel iemand van de trail crew waargenomen. (Was net spullen uit de auto aan het pakken) Die is dus lekker bezig geweest.
zeker ,heb wat aan die plassen na de eerste klim gedaan , daar is een nieuwe laag zand aangebracht wat nog moet worden aangereden.
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

g.fisher schreef: ma 30 december 2019, 19:58
Tijgerhaai schreef: ma 30 december 2019, 19:09 11* goedemorgen na één keer een rondje meepakken vind ik het wel weer genoeg.

Afgelopen vrijdag wel iemand van de trail crew waargenomen. (Was net spullen uit de auto aan het pakken) Die is dus lekker bezig geweest.
zeker ,heb wat aan die plassen na de eerste klim gedaan , daar is een nieuwe laag zand aangebracht wat nog moet worden aangereden.
Gaan we regelen :-q
Sneeuwmonster
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Tegen 4 uur nog even snel Rhenen meegepakt. Lag er goed bij! Helaas wel wat vuurwerk hier en daar, ook de bosbewoners krijgen weinig rust deze dagen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vandaag voor de 1e keer Kwintelooijen en Rhenen gedaan. Kregen al na 100 meter controle van de boswachter op het bezit van het stickertje. Nog niet eerder mee gemaakt op de UHR.

3 rondjes ieder gedaan. 2 totaal verschillende rondjes waarbij Rhenen veel meer flow heeft en Kwintelooijen een prima training lijkt voor als je de bergen in wil.
Rondjes lagen er mooi bij, wel bijna een Pyreneese Berghond voor de wielen op het pad door het maisland. Lambert had z,n nieuwe ketting door de midden maar verder geen problemen gehad. Super rondjes weer. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kan niet meer schreef: do 2 januari 2020, 22:07 en Kwintelooijen een prima training lijkt voor als je de bergen in wil.
Vandaag Rhenen, Amerongen en ook de vuurdoop gehad op Kwint, da`s idd een heel mooi rondje om je bergspieren te trainen.
Kwint lag er trouwens het beste van de 3 bij, daar waren sommige stukken echt helemaal droog.

De Bergweg was trouwens fokkin` druk, om 12:00 had ik het laatste plekkie. Einde vakantie icm goed fietsweer, denk ik?
Laatst gewijzigd door TenZNL op zo 5 januari 2020, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie