NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vanmiddag op Kwint in de eerste klim na het raster reed ik bijna tegen 2 reeën aan :o

Ik zat wat naar beneden te kijken en op het moment dat ik weer voor me keek zie ik ze echt op 1 meter voor mij op de single track staan. Ze sprongen vervolgens weg maar bleven op een paar meter afstand staan. Wist niet dat die daar liepen :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Heb er daar ook al eens 1 gezien. Reeën zitten bijna overal en doen het goed in NL.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Sinds vanochtend is de MTB route Rhenen een nieuw stuk trail rijker. Het tweede deel van de startklim van de route liep over een pad wat gedeeld werd met wandelaars. Hier liep zelfs een vaste wandelroute over. Op verzoek van de terreineigenaar hebben we een alternatief pad aangelegd voor de mountainbikers om de recreantenstromen te scheiden
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Zag jullie nog, goed bezig. Lag er top bij, heb expres niet geremd om de ondergrond te sparen
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nieuwe stuk liep vanmorgen nog wat zwaar, maar eenmaal ingereden zal dat echt wel een mooie aanwinst zijn :-q
Bedankt voor de inzet, begreep dat het stukje trail bijna twee jaar geduurd heeft :o
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

MacReal schreef: zo 19 december 2021, 18:27 Nieuwe stuk liep vanmorgen nog wat zwaar, maar eenmaal ingereden zal dat echt wel een mooie aanwinst zijn :-q
Bedankt voor de inzet, begreep dat het stukje trail bijna twee jaar geduurd heeft :o
Het uitvlaggen, snoeien en aanleggen was gewoon binnen twee maanden gefixt hoor :lol:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Leuk nieuw stukje! :-q

Ik was bij de begraafplaats begonnen en begon sterk te twijfelen aan mijn bandenspanning, maar het bleek de verse ondergrond te zijn :lol:
Petertje7
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 27 november 2021, 22:52

Mooi stukje nieuwe trail op Rhenen (vandaag een beetje modderig) maar ziet goed uit!

Zie vaak MTB'ers het bos in duiken recht tegenover Residence Rhenen (overkant van de weg), hier is toch geen vaste verbindingsroute of wel?
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Petertje7 schreef: wo 29 december 2021, 22:49 Mooi stukje nieuwe trail op Rhenen (vandaag een beetje modderig) maar ziet goed uit!

Zie vaak MTB'ers het bos in duiken recht tegenover Residence Rhenen (overkant van de weg), hier is toch geen vaste verbindingsroute of wel?
Daar is geen vaste verbindingsroute. Om vanaf de Defensieweg route Amerongen te bereiken moet je óf richting Veenendaal en daar langs de Groene Entree Prattenburg rijden óf richting Elst en via het Let de Stigterpad. Tussen die twee plaatsen in mag je alleen als wandelaar het bos in. Dat geldt overigens ook voor het bos aan de kant van Résidence Rhenen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Leuke toevoeging op Rhenen. Past ook goed in de route, niet te zwaar en de flow blijft aanwezig. :-q

Gisteren Am, Rh, en Kwint gereden. Die laatste al een tijd niet geweest en we vroegen ons af: Waarom eigenlijk niet?
Dit is toch wel mijn type route hoor. Komt natuurlijk ook omdat ie erg lijkt op thuistrack B’hoek, maar deze is nét effe wat zwaarder.
Zeker niet technischer, maar wel veel, veel meer “mtb-en” dan elders op de UHR. Zowel omhoog als omlaag elke seconde werken. Meer van dit graag!
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

Afgelopen maandag voor een eerste poging ronde-ridders de route Rhenen 7x onveilig gemaakt.... Het nieuwe stukje is erg leuk aangelegd, maar er is 1 bochtje in het 'afdalinkje' die vrij scherp is en waar overduidelijk al meerdere fietsers 'offroad' zijn gegaan. Het is een hele scherpe bocht terug naar links, nadat je net een paar andere kombochtjes hebt gehad. Mede omdat direct rechts van de bocht het wat schuiner naar beneden loopt, moet je daar even goed opletten.

Verder ook even een algemene opmerking over Rhenen dat het toch wel echt een heerlijke route blijft, zeker als de rest van UHR een stuk natter is, dan is Rhenen altijd nog heel goed te doen.

En met de stiekeme hoogtemeters die je nooit zo merkt, maar wel lekker meepakt, heb je zomaar een mooie rit met lekker wat hoogtemeters te pakken.

Verder ligt onderaan de afdaling door het maisveld wel een paar modderspoortjes die wat spannend aanvoelen als je met 40+ wat vaart moet minderen voor het klimmetje omhoog.

In combinatie met een paar rondjes Kwintelooijen een heerlijke rit met 75km en ruim 1200 HM gehad.
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

Carpenter schreef: wo 5 januari 2022, 16:47 Afgelopen maandag voor een eerste poging ronde-ridders de route Rhenen 7x onveilig gemaakt.... Het nieuwe stukje is erg leuk aangelegd, maar er is 1 bochtje in het 'afdalinkje' die vrij scherp is en waar overduidelijk al meerdere fietsers 'offroad' zijn gegaan. Het is een hele scherpe bocht terug naar links, nadat je net een paar andere kombochtjes hebt gehad. Mede omdat direct rechts van de bocht het wat schuiner naar beneden loopt, moet je daar even goed opletten.

Verder ook even een algemene opmerking over Rhenen dat het toch wel echt een heerlijke route blijft, zeker als de rest van UHR een stuk natter is, dan is Rhenen altijd nog heel goed te doen.

En met de stiekeme hoogtemeters die je nooit zo merkt, maar wel lekker meepakt, heb je zomaar een mooie rit met lekker wat hoogtemeters te pakken.

Verder ligt onderaan de afdaling door het maisveld wel een paar modderspoortjes die wat spannend aanvoelen als je met 40+ wat vaart moet minderen voor het klimmetje omhoog.

In combinatie met een paar rondjes Kwintelooijen een heerlijke rit met 75km en ruim 1200 HM gehad.

die 'rotbocht' is gisteren opgeknapt
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

g.fisher schreef: wo 5 januari 2022, 19:04
die 'rotbocht' is gisteren opgeknapt
:-q :-q
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nu snap ik waarom ‘t altijd zo rustig is op Kwintelooijen. Die zit namelijk vol met rotbochten.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Hahaha we zijn ook een stel prutsers. Wordt het wat ‘moeilijker’ en dan is het niet goed. Juist mooi om je techniek bij te schaven.
Plaats reactie