NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Zekers, daar kom je geen plas meer tegen dan hoor.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Dat klinkt overtuigend genoeg om een poging te wagen ;) Thanks!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik verwachtte dat Rhenen morgenochtend al weer ok zou zijn. Al vallen er nu nog wel hele flinke buien...
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Lefty29 schreef:Ik verwachtte dat Rhenen morgenochtend al weer ok zou zijn. Al vallen er nu nog wel hele flinke buien...
De bospompen staan nog volop aan (die verticale houten dingen met blaadjes aan de takken :winkie: )
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Klopt, lag er perfect bij! 10 rondjes gereden en de (letterlijk) twee plasjes die er lagen waren na drie rondjes verdwenen. Het was wel opvallend druk (voor Rhenense begrippen dan). Ik neem aan dat dit nog niet de wielrenners zijn die het bos intrekken met dit prachtige weer. Overigens nog wel 3/4 rondje samen opgereden met iemand (met Maratona shirtje) en volle bak gereden maar het lukte niet hem uit het wiel te rijden :D

Iemand van het forum..?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mocht iemand op Kwintelooijen oranje schoteltjes tegen komen, die ben ik vergeten :oops: (ik ben komende zaterdag weer op Kwintelooijen. Als ze er dan nog liggen :-q )
Apehaar
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 2 september 2018, 11:04

Ik ging voor het eerst echt MTB-en op een singletrack. Meestal ging ik offtrack MTB-en en in de uiterwaardes bij de waal. Maar ik wilde het wat serieuzer aanpakken. Hup dus ik vanmorgen de fiets op de fietsendrager en naar Kwintelooijen....... ik was kapot! Ik had al wel wat filmpjes gezien maar wat was het zwaar. De downhill ging prima, lekker uitdagend en krappe snelle bochten tussen bomen door, maar de klim valt vies tegen. 2 keer gestopt om even op adem te komen. Al met al een leuke ervaring en ik wil het zeker vaker gaan doen!.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Waarom beginnen op een 5 sterren track? Rhenen bijv was al beter geweest.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Apehaar schreef:Ik ging voor het eerst echt MTB-en op een singletrack. Meestal ging ik offtrack MTB-en en in de uiterwaardes bij de waal. Maar ik wilde het wat serieuzer aanpakken. Hup dus ik vanmorgen de fiets op de fietsendrager en naar Kwintelooijen....... ik was kapot! Ik had al wel wat filmpjes gezien maar wat was het zwaar. De downhill ging prima, lekker uitdagend en krappe snelle bochten tussen bomen door, maar de klim valt vies tegen. 2 keer gestopt om even op adem te komen. Al met al een leuke ervaring en ik wil het zeker vaker gaan doen!.
Kijk, dát is nog eens goed beginnen: gelijk de moeilijkste gepakt :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dan is de rest vd UHR een makkie. Maar hoeveel rondjes heb je (Apehaar) gedaan?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Apehaar
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 2 september 2018, 11:04

Fred (mtb-sport) schreef:Dan is de rest vd UHR een makkie. Maar hoeveel rondjes heb je (Apehaar) gedaan?
1 :-{

De volgende keer word inderdaad Rhenen. Maar ga zeker Kwintelooijen nog eens pakken.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Afgelopen week een weekje op de UHR vakantie gevierd. Nou ik heb me zeker vermaakt, wat een geweldige omgeving en mooie parcoursen liggen daar. Rhenen en Kwintelooijen gecombineerd met Amerongen en Leersum. Rhenen is mooi maar Kwintelooijen heeft mij echt verrast. korte maar hele steile klimmen en afdalingen. Als je in de buurt bent zeker rijden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kwintelooijen blijft de verborgen parel.

Dus snel iets schrijven over Rhenen, geweldige route en voor nu een 4de plek in de Dutch MTB Trail poll. Jij al gestemd?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kwint is typisch ook dé UH route waar nooit opmerkingen zijn over ...kuilen, zand enz.
De aard van die route sluit, van alle UH rondjes, blijkbaar het best aan bij zijn gebruikers.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Volgens de beheerder van de mtb routes Rhenen en Kwintelooijen (die sprak ik vanmiddag) wordt er nog veel buiten de routes gereden. Met name de doorsteek naar Kwintelooijen en Amerongen. Hij is onverbiddelijk en schrijft een proces-verbaal uit.
En het is heel simpel, volg de mtb verbindingsroutes.
Plaats reactie