Den Haag - De Uithof

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Mario070 schreef: za 28 mei 2022, 11:29 Nee hoor alle gekheid op een stokkie :D als eerst was de route zoals op mtbroutes.nl dus zonder de slootkant bij de wielerbaan, de omstandigheden moeten (voor mij dan) wel mee zitten, zoals bv op het verbindingsstuk geen harde wind tegen (maar een goede wind mee) :D de ondergrond (repack) lekker aangestampt ipv net aangelegd en los :-{ geen blubber :roll:  en vooral niet onbelangrijk zondagochtend rond zessen :o  lekker rustig en geen kip met hond te vinden, zo ook wandelaars, ruiters, fietsers en honderden keren te rijden, enz, enz..... 
Zoals het rondje op mtbroutes.nl was in de 9min, en van startpunt tot startpunt (terug over het slinger fietspad) had ik 10min 50sec ruim vier jaar geleden  :-q
😁 9 minuten ga ik nooit halen. Ik ga nu voor onder de 10 minuten maar dat weet ik ook niet.
Ben nu overgegaan can 26 Inc naar 29 inch. Ik zie dat ik op sommige plekken wel sneller ben.
Mijn gewicht moet nog wel eerst terug naar pre corona 😂.
Maar ik vind het echt leuk dat zo her en der jumpjes verschijnen. Dit maakt de baan echt leuk om te rijden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

... klein beetje off-topic, maar wel in de buurt.

Achter de Ikea in Delft heb je een bos met aardige singletrack (wandel??) paden. Aan de oostkant hiervan waren leuke mtb tracks aangelegd (niet voor beginners...). Afgelopen week waren we hier en we zagen dat dit professioneel verwijderd is, niks meer van over.

iemand een idee wat hier gebeurt is en vooral waarom?
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Like2Bike schreef: ma 29 augustus 2022, 14:15 ... klein beetje off-topic, maar wel in de buurt.

Achter de Ikea in Delft heb je een bos met aardige singletrack (wandel??) paden. Aan de oostkant hiervan waren leuke mtb tracks aangelegd (niet voor beginners...). Afgelopen week waren we hier en we zagen dat dit professioneel verwijderd is, niks meer van over.

iemand een idee wat hier gebeurt is en vooral waarom?
Gemeente Delft was op de vingers getikt door provincie. Graven in vervuilde grond niet toegestaan. Daarnaast werd het ook steeds gekker en was niet alles even solide. Dus alles is door de gemeente weggehaald.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

thanks. yep zit wat in. Hoop dat ze nadenken over een alternatief :wink:


je vraagt je dan wel weer af hoe de provincie erachter komt dat er ergens een spa verkeerd de grond in is gestoken.... :~
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Like2Bike schreef: di 30 augustus 2022, 08:35 thanks. yep zit wat in. Hoop dat ze nadenken over een alternatief :wink:


je vraagt je dan wel weer af hoe de provincie erachter komt dat er ergens een spa verkeerd de grond in is gestoken.... :~
Das niet zo moeilijk, de provincie heeft de zorgplicht voor heel veel vuilstortlocaties (waaronder waarschijnlijk deze). En die inspecteren ze dus geregeld op de staat van de afdeklaag, drainagesystemen etc.
Downhill is geen grapje
royse
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 7 november 2022, 15:28
Mijn mountainbike: Cube Analog

Ben daar afgelopen weekend nog geweest, bos langs het Vrederustpad. Nog steeds wel leuk stukje om mee te pakken.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik was vandaag bij de Uithof en het viel me op dat er een kraan bezig was met wat verdacht veel leek op singletracks graven en shapen. Ik ken de huidige route niet dus zou niet weten of het onderhoud is of nieuwe aanleg…zijn hier plannen?
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Hoe laat was jij er? Ik was er toevallig ook van 11-12..... Die kraan die naast de wielerbaan stond? Ik heb dat stukje parcours even gefietst, denk dat het een veldrrit stuk wordt.

Overigens liggen er een paar leuke ahum 'zwarte' drops in de reguliere omloop bij (was er al even niet meer geweest), leuk baantje maar na 6 rondjes was ik het wel zat.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

surfroy01 schreef: vr 6 oktober 2023, 08:44 Hoe laat was jij er? Ik was er toevallig ook van 11-12..... Die kraan die naast de wielerbaan stond? Ik heb dat stukje parcours even gefietst, denk dat het een veldrrit stuk wordt.

Overigens liggen er een paar leuke ahum 'zwarte' drops in de reguliere omloop bij (was er al even niet meer geweest), leuk baantje maar na 6 rondjes was ik het wel zat.
ik was er de hele dag maar niet om te fietsen. Heb je de e-tech gespot aan de paal? :tong
Ik bedoelde de kraan links naast de hoofd ingang, daar loopt een singletrack langs het water en die was hij aan het shapen dacht ik te zien.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Nee niet de e-tech gezien, ik parkeer altijd meteen bij de tramhalte en ga daar het parcours op.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Weet iemand iets van een skill park?
Ik zag net een filmpje voorbij komen van HSK Trias over de opening van het skill park volgende maand.
Ik had verwacht wel iets meer info te vinden hierover maar helaas niets.
Plaats reactie