MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Ik kom zelden op drukke momenten op de route. Het weekend mijd ik zoveel mogelijk. Die enkele keer dat ik op zaterdagochtend het drieluik doe valt het me echt op hoe weinig er gegroet wordt. Zelfs bij de bankjes. Generaliserend; de twintigers en dertigers negeren een groet volkomen. Veertigers lijken af en toe enig maatschappelijk besef te hebben. Degenen die Abraham gezien hebben groeten vrijwel altijd hartelijk.

Mijn vader, die ook regelmatig een rondje rijdt, heeft deze ervaring juist niet. Het zal wel aan mijn hoofd liggen, of mijn kleding of mijn fiets.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Condal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 27 februari 2013, 00:16

Zelfreflecterend weet ik dat groeten er niet altijd in zit als je gecentreerd bezig bent. Dit heeft niets te maken met gebrek aan fatsoen of respect, maar met concentratie en inspanning.
Maar goed, als het gebrek aan groeten het enige is waar over te klagen valt................. :bier:


Bij deze iedereen gegroet :winkie:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

@Condal, klopt, maar dit was een breed uitrijstuk. Had niet het idee dat hij mij op het tandvlees inhaalde. Maar een individueel geval zegt natuurlijk weinig. Van mij zou het groetgehalte hoger mogen in ieder geval. En ik ben 30er. Geboren (nabij) en getogen in Almere notabene.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zittend op het bankje aan het eind van de route wordt er in de meeste gevallen ook niet gegroet, en daar rolt iedereen rustig uit. En ik maar denken dat het in Brabant altijd zo gezellig was. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Het zullen mountainbikers uit de randstad zijn. :roll: :winkie:
Condal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 27 februari 2013, 00:16

Misschien moet je een campagne beginnen ;)

Over bankjes gesproken, bij de splitsing richting Cadettenkamp (tussen Dorst en Cadetten kamp) mis ik toch wel een bankje. Zie het als een begroetingsplaats :P
Condal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 27 februari 2013, 00:16

Maar goed, ik mis ook een GOED café OP de route, zoals de Rustende Jager en de Roestelberg.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Campagne? Ehhhh ach was zomaar een constatering. Was niet mijn intentie een cultuurverschuivende discussie te starten. Als ik dat wil sluit ik mij wel aan bij DENK.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

http://hethoutsemeer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Niet óp de route, maar toch wel heel vlakbij. Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of je je fiets in de buurt van het terras kan zetten. Zag nu alleen maar een fietsstalling achter een hoge schutting. (dus uit het zicht van het terras) Als dat de enige mogelijkheid is lijkt me dat nogal een gemiste kans....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

En deze natuurlijk, ook niet er op, maar wel vlakbij.

http://www.pannenkoekenhuis-restaurant- ... broeck.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar als je de mtbers echt voorbij ziet fietsen, geeft dat toch een ander gevoel tijdens je appelflap.

Daarom is het bij LDD altijd gemütlich. :roll:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Als je langs de Houtse meer ff doorfietst over het asfalt kom je bij dit pannekoekenhuis. Kun je je fiets in het zicht stallen van een groot terras....en je kids vermaken (als dat zo uitkomt :wink: ) . Kan wel es erg druk zijn. Wel aardig halverwege vanuit start Dorst.
http://m.koeckers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik groet zelden...maar kom op mijn voorkeurstijden ook zelden iemand tegen :winkie:
Groeten is best gevaarlijk trouwens op deze route......voordat je t weet rijd je jezelf dood op een van de vele "remmende poortjes" die er intussen liggen :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

suravida schreef:http://hethoutsemeer.nl/ Niet óp de route, maar toch wel heel vlakbij. Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of je je fiets in de buurt van het terras kan zetten. Zag nu alleen maar een fietsstalling achter een hoge schutting. (dus uit het zicht van het terras) Als dat de enige mogelijkheid is lijkt me dat nogal een gemiste kans....
Vanuit Rotterdam de ideale startplaats. Afslag Made en dan door Den Hout rijden. Je bent er zo. Scheelt ook een half uur (2x een kwartier) met starten vanaf de P bankjes.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Een jaar of 4 geleden met de aanleg oriëntatie van de route van Horst voor het eerst een vaste route/Dorst gereden. Dit om wat tekst en uitleg te krijgen over de aanleg en het onderhoud. Komende zaterdag eindelijk weer eens naar Dorst (eo.) om het rondje te fietsen kijken hoe nu 4 jaar later de beleving is.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Hier in Vrachelen vandaag 40 mm afgetapt !!Was vanmiddag rond 5 uur in Dorst maar nagenoeg droog!!
Ben verder al maar gaan snoeien,groeit wel erg hard.
Daarna op de terugweg ff snel in het Caronbosje wezen kijken.....ook droog.....dik tevreden.

Gr robke.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Ik voelde nattigheid, maar Dorst en Cadettenkamp waren vanavond helemaal droog. Geen plas te bekennen, behalve op een paar oversteekjes op Cadettenkamp. Petje af!
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Plaats reactie