MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Rollingforever schreef: vr 2 juli 2021, 19:50 Hoe is het eigenlijk met de eikenprocessierups op het drieluik? Zag ze 2 weken geleden wel zitten (einde bij Vrachelen bijvoorbeeld), maar had er toen niet heel veel last van. Hopelijk is dat nog steeds zo.
Vroeg met toevallig net hetzelfde af. morgen weer een rondje. hopelijk geen last.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Zelf ook maar even wezen kijken en drieluik gereden. Ik vind het erg meevallen tot nu toe met onze behaarde ‘vrienden’. Je ziet ze soms wel zitten, maar bij lange na niet zo erg als vorig jaar.

Parcours ligt er erg goed bij zeg! Bovenop de klimheuveltjes wordt het wel wat smal door het onkruid, maar verder 👌.
WzL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 21:41
Mijn mountainbike: Cube GTC 2016

CannondaleScalpelSI schreef: vr 2 juli 2021, 20:19
Rollingforever schreef: vr 2 juli 2021, 19:50 Hoe is het eigenlijk met de eikenprocessierups op het drieluik? Zag ze 2 weken geleden wel zitten (einde bij Vrachelen bijvoorbeeld), maar had er toen niet heel veel last van. Hopelijk is dat nog steeds zo.
Vroeg met toevallig net hetzelfde af. morgen weer een rondje. hopelijk geen last.
Nou ik heb gisteren morgen vroeg +/- 9h in de ochtend de drieluik gereden. Nergens stil gestaan, aan 1 stuk gereden. Voorlopig ga ik dat niet meer doen, ik heb mij toch een jeuk vandaag, niet leuk meer! Vooral onderarmen zijn rood en net boven de knieën. Uiteraard met korte mouwen en korte pijpjes gereden. Volgend weekend eens kijken of 013 hier minder last van heeft of zelfs bij Neetersel gaan kijken!
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

WzL schreef: zo 4 juli 2021, 19:38
CannondaleScalpelSI schreef: vr 2 juli 2021, 20:19

Vroeg met toevallig net hetzelfde af. morgen weer een rondje. hopelijk geen last.
Nou ik heb gisteren morgen vroeg +/- 9h in de ochtend de drieluik gereden. Nergens stil gestaan, aan 1 stuk gereden. Voorlopig ga ik dat niet meer doen, ik heb mij toch een jeuk vandaag, niet leuk meer! Vooral onderarmen zijn rood en net boven de knieën. Uiteraard met korte mouwen en korte pijpjes gereden. Volgend weekend eens kijken of 013 hier minder last van heeft of zelfs bij Neetersel gaan kijken!
Heb vandaag hetzelfde! :-{ Ook in 1x doorgereden, maar dat mag niet baten blijkbaar. Mijn vriendin heeft hetzelfde (bootcamp Dorst). Ben benieuwd of het een specifieke plek was of overal een beetje.
WzL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 21:41
Mijn mountainbike: Cube GTC 2016

Rollingforever schreef: zo 4 juli 2021, 20:05
WzL schreef: zo 4 juli 2021, 19:38

Nou ik heb gisteren morgen vroeg +/- 9h in de ochtend de drieluik gereden. Nergens stil gestaan, aan 1 stuk gereden. Voorlopig ga ik dat niet meer doen, ik heb mij toch een jeuk vandaag, niet leuk meer! Vooral onderarmen zijn rood en net boven de knieën. Uiteraard met korte mouwen en korte pijpjes gereden. Volgend weekend eens kijken of 013 hier minder last van heeft of zelfs bij Neetersel gaan kijken!
Heb vandaag hetzelfde! :-{ Ook in 1x doorgereden, maar dat mag niet baten blijkbaar. Mijn vriendin heeft hetzelfde (bootcamp Dorst). Ben benieuwd of het een specifieke plek was of overal een beetje.
Ik hoor graag van je of je erachter komt :-q :-q
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

WzL schreef: zo 4 juli 2021, 20:14
Ik hoor graag van je of je erachter komt :-q :-q
Doe ik! 🕵🏻‍♂️🧐👍🏻
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

de regen is je grootste vijand mbt de rupsen... alle haartjes blijven dan op de grond in plassen liggen (of plakken op de vochtige grond). En als je daar dan overheen rijdt.. dan lanceer je ze lekker omhoog tegen je benen en armen.

Gisterenochtend vroeg gestart voor een ritje over de weg.. mooi weer gehad, maar door de regen van de nacht ervoor waren de wegen ook niet 100% droog en nu zit ik -helemaal- onder.

Wat een beetje helpt is een hete fohn op de bultjes. Door de warmte breken de eiwitten af die de jeuk veroorzaken.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Prulleman schreef: ma 5 juli 2021, 09:08 de regen is je grootste vijand mbt de rupsen... alle haartjes blijven dan op de grond in plassen liggen (of plakken op de vochtige grond). En als je daar dan overheen rijdt.. dan lanceer je ze lekker omhoog tegen je benen en armen.

Gisterenochtend vroeg gestart voor een ritje over de weg.. mooi weer gehad, maar door de regen van de nacht ervoor waren de wegen ook niet 100% droog en nu zit ik -helemaal- onder.

Wat een beetje helpt is een hete fohn op de bultjes. Door de warmte breken de eiwitten af die de jeuk veroorzaken.
Ai, sterkte man! Bizar dat die haartjes zo opspatten, het parcours was helemaal droog, maar als ik kijk naar de plekken waar ik last heb klopt het wel wat je schrijft. Wel klote met de huidige vooruitzichten, heb echt geen zin om binnen op de tacx te gaan zitten. Wilde als alternatief de reetfiets pakken, maar dat is dus ook geen optie, tenzij 100% droog.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Rollingforever schreef: ma 5 juli 2021, 09:53
Prulleman schreef: ma 5 juli 2021, 09:08 de regen is je grootste vijand mbt de rupsen... alle haartjes blijven dan op de grond in plassen liggen (of plakken op de vochtige grond). En als je daar dan overheen rijdt.. dan lanceer je ze lekker omhoog tegen je benen en armen.

Gisterenochtend vroeg gestart voor een ritje over de weg.. mooi weer gehad, maar door de regen van de nacht ervoor waren de wegen ook niet 100% droog en nu zit ik -helemaal- onder.

Wat een beetje helpt is een hete fohn op de bultjes. Door de warmte breken de eiwitten af die de jeuk veroorzaken.
Ai, sterkte man! Bizar dat die haartjes zo opspatten, het parcours was helemaal droog, maar als ik kijk naar de plekken waar ik last heb klopt het wel wat je schrijft. Wel klote met de huidige vooruitzichten, heb echt geen zin om binnen op de tacx te gaan zitten. Wilde als alternatief de reetfiets pakken, maar dat is dus ook geen optie, tenzij 100% droog.
ook als het droog is krijg je ermee te maken, maar uit ervaring weet ik inmiddels dat het een stuk erger is als er spetters bij komen kijken. Ik heb nog niet echt verschil gemerkt tussen bos of op de weg, in beide gevallen hou ik er bulten aan over. Gisteren was het wel een vrij lange rit, dat helpt natuurlijk ook niet mee :)
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Ik weet sowieso dat er 1 nest zit bij de bankjes in Dorst (waar de kerstboom met kerst ook staat) bij het eerste bankje vanaf de route gezien is het feest. Die boom zit goed vol.
Verder heb ik gelukkig geen last. Even afkloppen. Maar dat het vervelende beeste zijn mogen wel duidelijk zijn.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

CannondaleScalpelSI schreef: ma 5 juli 2021, 18:53 Ik weet sowieso dat er 1 nest zit bij de bankjes in Dorst (waar de kerstboom met kerst ook staat) bij het eerste bankje vanaf de route gezien is het feest. Die boom zit goed vol.
Verder heb ik gelukkig geen last. Even afkloppen. Maar dat het vervelende beeste zijn mogen wel duidelijk zijn.
Afgelopen dinsdag zelfde rondje gedaan (drieluik) en nagenoeg geen last! 😃
Koen1976
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 april 2017, 16:50
Mijn mountainbike: cannondale trail

Gisteren Cadettenkamp en Vrachelen gereden, geen last van de rupsen. Als ik op het Cadettenkamp een hardlooprondje doe heb ik meer last. Wel hinder van 3 opgeschoten jongens die takken op het parcours Cadettenkamp aan het gooien waren, en zelfs een klein boompje omtrokken. Ze schrokken van me toen ik plots op ze af kwam rijden en liepen toen van het parcours weg.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Zaterdag 10x cadettenkamp gereden (pacing strategie bepalen voor 6 uur van 't zand) en zo goed als geen last van rupsen gehad. Lag er ook erg rap bij. gem zo'n 17 min per rondje. Nog een 16.34 eruit weten te persen :)
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Prulleman schreef: zo 11 juli 2021, 18:12 Zaterdag 10x cadettenkamp gereden (pacing strategie bepalen voor 6 uur van 't zand) en zo goed als geen last van rupsen gehad. Lag er ook erg rap bij. gem zo'n 17 min per rondje. Nog een 16.34 eruit weten te persen :)
Goed bezig prulleman! Op hoeveel km kom je dan? Rij zelf altijd CK als onderdeel van de 3-luik, zou niet weten hoe lang het rondje nu is.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Gisteren heb ik ook Cadettenkamp gereden en geen centje last van rupsen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie