MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ad58 schreef: wo 13 februari 2019, 20:05 Het ligt er inderdaad heerlijk bij. Ook ik blijf momenteel PR's rijden, voor wat het waard is....
Gaat om de progressie, toch? Ben van jouw generatie, ga (dus) nooit meer in de top 10 komen op Strava. Maar wel leuk om te zien dat ik nu harder fiets dan drie jaar geleden. Ben meer gaan fietsen en met intervaltraining in de winter begonnen. Dat werkt echt goed.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Sterker nog: ik share mijn Strava met niemand. Ik heb Strava louter en alleen om mijn eventuele eigen progressie te volgen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, maar zegt een snelle (persoonlijke) tijd niet meer over de staat van de route en de vorm van de dag als over je progressie? Soms voelt een ritje supergoed, terwijl ik twee weken later het gevoel heb met twee lekke banden rond te zwoegen en alles moeizaam voelt. En dan is mijn conditie echt niet ineens slechter geworden :)

Als je op basis van metingen je progressie wilt bijhouden moet je denk ik meer naar hartslag, herstel, vermogen en dat soort zaken kijken dan naar snelheden. Op een dag dat je niet lekker in je vel zit (in je kop dus) zul je geen snelle tijden halen, terwijl je fysieke conditie niet wezenlijk anders is als de week ervoor.

Zal Dorst maar mijden komend weekend, vooralsnog zit ik aan wat rondjes op de UHR routes te denken... :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Klopt wel natuurlijk, slechte dagen blijf je houden. Maar als je over 2 jaar terugkijkt, kun je toch wel een lijn ontdekken.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 11 februari 2019, 22:03 Aka “prut van Caron”. :wink:
Daar kun je goed merken wat het onderhoud doet met de route. Tegenwoordig is daar vrijwel altijd goed te rijden terwijl het stukje na de eerste aanleg zijn bijnaam echt wel serieus verdient heeft. :-q
Be nice :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb die prut nog nooit meegemaakt.... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Ik wel !!😾
Maar even een update over Dorst,de komende drie dagen is de route in zn geheel open behalve het Ringsstuk in de hoek bij de A 27 is dicht .
Schrik niet van die hoek daar is nu ,beetje, een zooitje.

Gr .
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

B@rry schreef: do 14 februari 2019, 16:25
Giant-E schreef: ma 11 februari 2019, 22:03 Aka “prut van Caron”. :wink:
Daar kun je goed merken wat het onderhoud doet met de route. Tegenwoordig is daar vrijwel altijd goed te rijden terwijl het stukje na de eerste aanleg zijn bijnaam echt wel serieus verdient heeft. :-q
Elke keer als ik daar rechtsaf het bos indraait denk ik weer terug aan de prut. Die eerste 50 meters was na een goede bui echt modderploegen. Daar zie je nu amper wat van terug.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

JoopO schreef: wo 13 februari 2019, 18:53 Vanmiddag stukje Dorst gedaan als inleiding op Cadettenkmap. Zoals aangekondigd waren er stukken van Dorst geblokkeerd en wordt er met omleidingsroutes gewerkt. Dit was de eerste keer goed aangegeven maar bij het laatste stukje bij de A16 kon ik opeens niet verder door een grote boomstam op de route. Hoorde iemand heel hard "Heeee" roepen en vervolgens kwam er 50 meter verderop een hele grote boom naar beneden. Die Heee kwam dus van de houthakkers. Aanloop naar dat stuk route was niet (of niet meer) geblokkeerd. Misschien toch maar beter Dorst voorlopig even helemaal te mijden.

Cadettenkamp ligt er perfect bij overigens, mijn PR met 10 seconden verbeterd. Doe er je voordeel mee!
Nou iets is er met die omleidingsbordjes goed misgegaan, als je bij de A16 uitkomt. :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bergbike schreef: za 16 februari 2019, 09:33
JoopO schreef: wo 13 februari 2019, 18:53 Vanmiddag stukje Dorst gedaan als inleiding op Cadettenkmap. Zoals aangekondigd waren er stukken van Dorst geblokkeerd en wordt er met omleidingsroutes gewerkt. Dit was de eerste keer goed aangegeven maar bij het laatste stukje bij de A16 kon ik opeens niet verder door een grote boomstam op de route. Hoorde iemand heel hard "Heeee" roepen en vervolgens kwam er 50 meter verderop een hele grote boom naar beneden. Die Heee kwam dus van de houthakkers. Aanloop naar dat stuk route was niet (of niet meer) geblokkeerd. Misschien toch maar beter Dorst voorlopig even helemaal te mijden.

Cadettenkamp ligt er perfect bij overigens, mijn PR met 10 seconden verbeterd. Doe er je voordeel mee!
Nou iets is er met die omleidingsbordjes goed misgegaan, als je bij de A16 uitkomt. :lol:
:lol: :lol: :lol:

Vanmiddag 2 rondjes Dorst/Cadettenkamp gedaan, idd 2 omleidingen gezien. De laatste had ik de eerste keer niet in de gaten, ik was een beetje te gefocust op de kombochtjes. Na een nood-manual over de 1e boom toch maar in de ankers voor die andere 10 :oops:
Het parcours lag er wel heel erg top bij :-q
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Iemand een idee of ze in Dongen nu ook een route aanleggen? Met alle werkzaamheden ontstaan er iig mooie tracks daar.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Denk het niet,maar snap wat je bedoeld! Maar dit is meestal het gevolg ! 😺😺
DorstigHert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 februari 2019, 10:12

eastwoodbiker schreef: wo 20 februari 2019, 19:53 Iemand een idee of ze in Dongen nu ook een route aanleggen? Met alle werkzaamheden ontstaan er iig mooie tracks daar.
Welke stukken bedoel je dan? Ik zie juist dat rondom de Duiventoren een paar leuke stukjes nu niet meer toegankelijk zijn na de kapwerkzaamheden vorig jaar (zoals langs de twee vennetjes tussen het kanaal en de Moerkensdreef en en het segment 'Bochtenwerk' op Strava).
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 755
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Even een update over Dorst alles is open op een klein stukje na !!
Was wel een bak met werk om het weer open te krijgen,pffff
Maar goed gelukt .
Wel is het morgenochtend zeer druk ivm een toertocht

Fijn weekend.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Onderhoudsman schreef: za 23 februari 2019, 23:29 Even een update over Dorst alles is open op een klein stukje na !!
Was wel een bak met werk om het weer open te krijgen,pffff
Maar goed gelukt .
Wel is het morgenochtend zeer druk ivm een toertocht

Fijn weekend.
Bedant voor de update ;) vanmiddag maar eens kijken of het rustiger is.

Gisteren ook al even geweest en de routes liggen er in ieder geval prima bij :-q
Plaats reactie