MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vandaag Dorst voor de eerste keer gefietst. Leuke route. Lag er prima bij. Pittiger dan Stadsbos013 voor de (conditie) amateur. :-{ :D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, op Dorst kan je goed dood gaan. Die track is veel te leuk om rustig te rijden 8)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dorst lijkt er inderdaad voor gemaakt om op de limiet te rijden. Wat je vanzelf ook doet, ik heb hier geloof ik nooit rustig gereden.
Vrachelen en Cadettenkamp wel, maar die zie ik al opwarmrondjes voor ‘t echte werk. :bier:
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Het drieluik ligt er momenteel zeer goed bij inderdaad :-q Vandaag nog een rondje gedaan en toch weer wat PR's gereden, helaas daarbij wel mijn ketting gebroken :-{

Dit gebeurde op ongeveer 2/3 van Vrachelen, waar je een splitsing hebt met links een redelijk steil klimmetje met worstels. Dacht dat het prima ging, totdat de ketting knapte :P
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag 3 rondjes Dorst, lag er idd heel goed bij. Voor mij geen PR`s, dat lieten Hans en Marie niet toe :winkie:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

S.R. schreef: za 23 november 2019, 16:55 Dit gebeurde op ongeveer 2/3 van Vrachelen, waar je een splitsing hebt met links een redelijk steil klimmetje met worstels.
Zal een sluipschutter van defensie geweest zijn om je te straffen dat je niet rechts ging.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Bergbike schreef: za 23 november 2019, 21:41
S.R. schreef: za 23 november 2019, 16:55 Dit gebeurde op ongeveer 2/3 van Vrachelen, waar je een splitsing hebt met links een redelijk steil klimmetje met worstels.
Zal een sluipschutter van defensie geweest zijn om je te straffen dat je niet rechts ging.
:winkie:
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Giant-E schreef: vr 22 november 2019, 20:03 Dorst lijkt er inderdaad voor gemaakt om op de limiet te rijden. Wat je vanzelf ook doet, ik heb hier geloof ik nooit rustig gereden.
Vrachelen en Cadettenkamp wel, maar die zie ik al opwarmrondjes voor ‘t echte werk. :bier:
Probeer eens een rondje Vrachelen op dezelfde limiet. Wedden dat je net zo stuk gaat?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ja klopt. Ik wilde ‘m een paar jaar terug binnen het half uur rijden, dat lukte ook maar wel met veel moeite. :-{
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Agamer schreef: ma 25 november 2019, 10:05
Giant-E schreef: vr 22 november 2019, 20:03 Dorst lijkt er inderdaad voor gemaakt om op de limiet te rijden. Wat je vanzelf ook doet, ik heb hier geloof ik nooit rustig gereden.
Vrachelen en Cadettenkamp wel, maar die zie ik al opwarmrondjes voor ‘t echte werk. :bier:
Probeer eens een rondje Vrachelen op dezelfde limiet. Wedden dat je net zo stuk gaat?
Op de limiet is zelfs Cadettenkamp nog interessant :) ook daar zitten leuke stukjes in die met 15km/uur niet boeiend zijn, maar sommige stukjes volle bak tussen de bomen zigzaggen is wel tof.

Punt is dat je wel een beetje fit moet zijn om er wat van te kunnen maken. Als je niet de fitness hebt om rond deze route rond de 25km/uur te rijden is er niet veel aan, omdat het technisch pas een klein beetje uitdagend wordt op snelheden boven de 25
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Op de limiet rijden is voor iedereen anders. Ik ken mensen als ze met 15 km rond gaan het ook al spannend vinden!!
Moet je alleen al het laatste klimmetje van het cadettenkamp nemen ..... ik denk dat 50 % loopt.
Maar het belangrijkste is dat je er aan plezier aan hebt,ja toch !

Verder is erg nat hier even laten drogen tot morgen plus komt er weer een mooi weekend aan 😺😺

Gr.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Prulleman schreef: do 28 november 2019, 13:12 Punt is dat je wel een beetje fit moet zijn om er wat van te kunnen maken. Als je niet de fitness hebt om rond deze route rond de 25km/uur te rijden is er niet veel aan, omdat het technisch pas een klein beetje uitdagend wordt op snelheden boven de 25

Hoe sneller hoe uitdagender natuurlijk, maar mijn opmerking ging eigenlijk meer over het vergelijk met Dorst. Ik vind Vrachelen niet makkelijker of minder uitdagend als je volle bak rijdt.

Maar 25 per uur bedoel je dan als gemiddelde snelheid? Wat dat zou betekenen dat je bv. Vrachelen rond de 20 minuten moet rijden, dan sta je bij Strava in de top-10
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Onderhoudsman schreef: do 28 november 2019, 13:42 Op de limiet rijden is voor iedereen anders. Ik ken mensen als ze met 15 km rond gaan het ook al spannend vinden!!
Moet je alleen al het laatste klimmetje van het cadettenkamp nemen ..... ik denk dat 50 % loopt.
Maar het belangrijkste is dat je er aan plezier aan hebt,ja toch !

Verder is erg nat hier even laten drogen tot morgen plus komt er weer een mooi weekend aan 😺😺

Gr.


:-q Da's ook zo, voor de kids is het ook leuk met 7 km/uur. Maar als je het vergelijkt met Dorst moet je wat harder trappen voor een beleving die in de buurt komt. De voorbeelden zijn wellicht iets te specifiek
Laatst gewijzigd door Prulleman op do 28 november 2019, 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Agamer schreef: do 28 november 2019, 13:50
Prulleman schreef: do 28 november 2019, 13:12 Punt is dat je wel een beetje fit moet zijn om er wat van te kunnen maken. Als je niet de fitness hebt om rond deze route rond de 25km/uur te rijden is er niet veel aan, omdat het technisch pas een klein beetje uitdagend wordt op snelheden boven de 25

Hoe sneller hoe uitdagender natuurlijk, maar mijn opmerking ging eigenlijk meer over het vergelijk met Dorst. Ik vind Vrachelen niet makkelijker of minder uitdagend als je volle bak rijdt.

Maar 25 per uur bedoel je dan als gemiddelde snelheid? Wat dat zou betekenen dat je bv. Vrachelen rond de 20 minuten moet rijden, dan sta je bij Strava in de top-10
Vrachelen rijd ik niet met 25, maar Cadettenkamp wel (top 100, 82 om precies te zijn)

Vrachelen pr staat op 25.03 (22.9km/u)

Maar we bedoelen hetzelfde denk ik :bier:
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Ondanks dat robke in de lappenmand zit heeft de rest van de hulppieten alle routes weer schoon geblazen !!
Het ligt er weer top bij ....dus de rest van de week genieten als je kan.

Gr .
Plaats reactie