MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4798
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Huh wat? De Holy Mother of all Drops heeft er een zusje bijgekregen?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Een heel klein zusje dan welteverstaan.

Ik denk net 30 cm hoog :P

Zit ergens net voorbij de klimbultjes.

Dit was eerst een stukje wat je kon rollen, maar nu kan dat links en rechts is een soort drop ontstaan.

De 'drop van Dorst' is echt niet meer zo speciaal vind ik, de drop op Best rood is wat dat betreft heftiger omdat je die met meer snelheid kan pakken.

Techniek is er soweiso op vooruolit gegaan dus dat zal ook wel schelen.

Sowieso zijn er stukjes op Dorst bij gekomen waar ik aangenaam door verrast was, vooral omdat het 'natuurlijk uitgesleten' stukken waren, daar ga je toch net wat lekkerder overheen dan aangelegde stukjes.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Peelrijder schreef: za 22 oktober 2022, 07:57 Een heel klein zusje dan welteverstaan.

Ik denk net 30 cm hoog :P

Zit ergens net voorbij de klimbultjes.

Dit was eerst een stukje wat je kon rollen, maar nu kan dat links en rechts is een soort drop ontstaan.

De 'drop van Dorst' is echt niet meer zo speciaal vind ik, de drop op Best rood is wat dat betreft heftiger omdat je die met meer snelheid kan pakken.

Techniek is er soweiso op vooruolit gegaan dus dat zal ook wel schelen.

Sowieso zijn er stukjes op Dorst bij gekomen waar ik aangenaam door verrast was, vooral omdat het 'natuurlijk uitgesleten' stukken waren, daar ga je toch net wat lekkerder overheen dan aangelegde stukjes.
Gisteren gereden, maar geen idee waar je op doelt en 30cm zou wel opvallen. Er is op een aantal plaatsen wel wat zand verdwenen / gesleten maar een drop?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Misschien dat ik sneller iets een drop vind?

Flink uitgesleten iig, net iets na de klimbultjes.

De echte drop vind ik ook niet meer echt spannend, ik heb het idee dat je voorheen korter op de boom erachter uitkwam.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Peelrijder schreef: za 22 oktober 2022, 11:16 Misschien dat ik sneller iets een drop vind?

Flink uitgesleten iig, net iets na de klimbultjes.

De echte drop vind ik ook niet meer echt spannend, ik heb het idee dat je voorheen korter op de boom erachter uitkwam.
Dat zou wellicht kunnen.
Ik ben aan het denken welke plek je bedoeld met klimbultjes. We hebben de klimheuvels, waarvoor je naar rechts moet afbuigen of het stuk na de ‘sluis’ naast het fietspad. Die laatste rollen naar mijn weten nog steeds overal. Of je timing is verkeerd en je springt waar rollen wellicht handiger is ;)

En die ‘echte’ drop wordt erg bepaald door je eigen snelheid. Je kunt die inderdaad rollen of het leuker maken met hogere snelheid en een eind springen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Klimheuvels 😂 dat zijn bultjes, heuvels zijn minste 200 meter hoog.

Maar een stukje daarna, nog voor je het fietspad oversteek
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
van dijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 januari 2010, 20:34

Vandaag weer Vrachelen - Cadettenkamp gedaan. Vrijwilligers waren fanatiek het blad aan het wegblazen van de route :-q :-q .
We zagen vandaag wel een elektrische brommer :x :x op Vrachelen route. Gasten rijden heel die bochten kapot van de routes :x .
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

van dijk schreef: za 22 oktober 2022, 19:52 Vandaag weer Vrachelen - Cadettenkamp gedaan. Vrijwilligers waren fanatiek het blad aan het wegblazen van de route :-q :-q .
We zagen vandaag wel een elektrische brommer :x :x op Vrachelen route. Gasten rijden heel die bochten kapot van de routes :x .
Die moet je even snel inhalen en de stekker eruit trekken :wink:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Gemotoriseerd verkeer is toch verboden op een mtb route?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
van dijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 januari 2010, 20:34

Nou ja dat is hem juist, er zitten wel trappers op dus ze mogen schijnbaar gewoon op de route rijden.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Peelrijder schreef: za 22 oktober 2022, 17:47 Klimheuvels 😂 dat zijn bultjes, heuvels zijn minste 200 meter hoog.

Maar een stukje daarna, nog voor je het fietspad oversteek
Haha prima. Je moet het niet zo letterlijk nemen het is bedoeld om iets aan te duiden, weten we nu eindelijk waar je bedoeld :)
Lijkt me inderdaad alleen weggesleten, heeft bij mij geen indruk gemaakt.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

van dijk schreef: za 22 oktober 2022, 22:11 Nou ja dat is hem juist, er zitten wel trappers op dus ze mogen schijnbaar gewoon op de route rijden.
Die zijn er helaas wel vaker, je ziet de bandensporen ook wel eens bij Dorst. Laatst was er weer een quad op Cadettenkamp. De brommers en crossmotoren lijken de laatste 2 jaar ineens heel populair.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

orbeaoiz schreef: zo 23 oktober 2022, 10:06
Peelrijder schreef: za 22 oktober 2022, 17:47 Klimheuvels 😂 dat zijn bultjes, heuvels zijn minste 200 meter hoog.

Maar een stukje daarna, nog voor je het fietspad oversteek
Haha prima. Je moet het niet zo letterlijk nemen het is bedoeld om iets aan te duiden, weten we nu eindelijk waar je bedoeld :)
Lijkt me inderdaad alleen weggesleten, heeft bij mij geen indruk gemaakt.
:wink: weet ik.

Bij mij ook niet zozeer, maar het was wel een welkome 'feature'
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Peelrijder schreef: zo 23 oktober 2022, 10:31 :wink: weet ik.

Bij mij ook niet zozeer, maar het was wel een welkome 'feature'
:)

Dorst is zeker wat ruiger geworden, normaliter worden veel wortels en kuilen bijgewerkt. Dat zal in de komende periode wel weer gaan gebeuren.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Zonde, hebben ze op mijn thuisroute ook gedaan :-{ zal wel te moeilijk worden voor de corona-bikers :((
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie