MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Giant-E schreef: ma 13 december 2021, 12:05 Toch wel? Ik twijfelde zondagochtend om te gaan, maar aangezien ‘t de hele nacht bleef doorplenzen toch maar gaan hardlopen. Ik weet dat ‘t Drieluik snel opdroogt, maar zó snel?
Ik heb enkel Dorst een paar keer gedaan. Ik heb het idee dat Dorst vooral zandgrond is wat erg goed afwatert maar daar kan de onderhoud ploeg vast meer over zeggen :-q

Nu al een peer keer gehad dat als het bagger weer is geweest Dorst echt nog goed te rijden is. Het is ook al een tijdje mijn slecht weer track als het rond Nijmegen en Arnhem een grote modderbende is. Dan laat ik die Tracks liever even opdrogen zodat ze niet kapot gaan en rij ik lekker een paar flowrondjes dorst.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Ze lagen er gisteren weer mooi bij, hopen dat het niet te nat wordt komende dagen dan is het van het weekend helemaal top.
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Tracks lagen er vandaag top bij. Thanks voor het onderhoud ( blad blazen, grind opvullen, gaten boren, gaten scheppen en ga maar door...) . Echt enorm goed.

Het viel me wel op dat na vrachelen als je cadettenkamp op rijdt in de eerste haakse bocht (bijna op de a27) er echt enorm veel glas is neergegooid exact in dat bochtje. Lijkt op mtbertjes pesten :evil: :roll: . Weet dat er daar in het verleden op het pad wat omhoog kwam, maar dit is (denk ik) andere koek. Had geen emmer bij alles mee te nemen en gelukkig geen lekke band...

Het bordje helm dragen bij vrachelen was ook weer gesloopt...

Verder top gereden. Was ook nog best lekker druk. Twee handen vol andere mtbers gezien en een doordeweekse middag. De verbindingsweg tussen vrachelen en cadettenkamp is ook nice geworden (voor de fietsers dan) 8) :lol:

:bier:
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Einde van de middag de 3luik gereden, wat lag het er super goed bij!!! Onderhoud is echt top! Heerlijk vermaakt
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

erikvlugt schreef: vr 17 december 2021, 21:28 Einde van de middag de 3luik gereden, wat lag het er super goed bij!!! Onderhoud is echt top! Heerlijk vermaakt
Bovenstaand kan ik beamen:

Ik heb deze vrijdagmiddag, na 2 jaar, het drieluik weer eens gereden. Man, wat is het heerlijk knallen op deze tracks. Complimenten voor het zichtbaar vele onderhoud wat hier wordt uitgevoerd.
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Route lag er zaterdag prima bij.

Wel een stuk of 5 electrische crossbrommers op de route.
Was duidelijk te zien dat die de route kapot rijden.

Lijkt me toch eigenlijk niet de bedoeling.
Ride like a maniac on a manic!
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

gaisdergerman schreef: zo 19 december 2021, 10:03 Route lag er zaterdag prima bij.

Wel een stuk of 5 electrische crossbrommers op de route.
Was duidelijk te zien dat die de route kapot rijden.

Lijkt me toch eigenlijk niet de bedoeling.
Hier precies dezelfde ervaring zaterdag. De berijders nog aangesproken op hun gedrag, maar dat had uiteraard geen zin. Je zag de sporen heel duidelijk terug op de route, vermoedde voor de confrontatie al dat er iets illegaals had gereden omdat iets legaals geen constante sporen kan trekken. Leken trouwens op huur crossers? Ze zagen er in ieder geval allemaal hetzelfde uit.

Route lag er inderdaad prima bij, werkelijk geen plasje te bekennen.
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Vanmiddag ook even de Kerstboom mogen aanschouwen op het start punt Dorst ,
Echt de complimenten hoe het onderhoudsteam het allemaal zo mooi voor ons recreanten maakt.
En de route lag er geweldig bij, jammer genoeg niet alles gereden , door gebrek aan conditie door mijn maatje., dus geen sporen gezien van e crossers.
Mijn fietsje mag vies worden.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

gaisdergerman schreef: zo 19 december 2021, 10:03 Route lag er zaterdag prima bij.

Wel een stuk of 5 electrische crossbrommers op de route.
Was duidelijk te zien dat die de route kapot rijden.

Lijkt me toch eigenlijk niet de bedoeling.
Neem aan contact op nemen met de beheerders van de route als je die weer tegenkomt ? Stond er nog wat qua stickers op de crossers ?
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Afgelopen zaterdag voor het eerst hier gefietst, wat een verademing t.o.v. de Zuid-Hollandse blubber. Dit is het rijden vanaf Rotterdam meer dan waard.

Na het fietsen de trailcrew bedankt via de link:
https://www.mtbtracksoosterhout.nl/doneer/

Cadettenkamp (blauwe lijn) had op het uiterste noord oostelijke stuk veel grote glasscherven op de baan liggen, plat en leken vers.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Taarmen schreef: ma 20 december 2021, 19:46 Afgelopen zaterdag voor het eerst hier gefietst, wat een verademing t.o.v. de Zuid-Hollandse blubber. Dit is het rijden vanaf Rotterdam meer dan waard.

Na het fietsen de trailcrew bedankt via de link:
https://www.mtbtracksoosterhout.nl/doneer/

Cadettenkamp (blauwe lijn) had op het uiterste noord oostelijke stuk veel grote glasscherven op de baan liggen, plat en leken vers.
Wist je dit niet? Handig voor ons Bergschenhoekrijders om oa hier de winter door te komen. Zelfs in deze natte herfst nog goed te rijden. Alleen ‘s zomers snel mul, maar dan is B’hoek juist weer goed. Vermijdt wel de (bwr) zondagochtend.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Vermijd de zondag.....vermijd de komende weken ...denk 😀
Even terug naar de e cross brommers...tja heb ze zaterdag aangesproken en verteld dat ik er niet vrolijk van word.
Gevraagd of ze eerst eens dat felle licht willen uitzetten en vervolgens gevraagd of hun banden niet kunnen vervangen....want dit rijd alles kapot !!
De heren waren welwillend .....en zouden dat gaan regelen.
Verder is zo’n ding erg grijsgebied ...mag het wel of niet....niemand weet het excact.....dussss
Word vervolgd !
Verder ja dat glas.....is niet bewust op de route gegooid.
Heel vroeger heeft iemand daar een zooitje ruiten in het bos gegooid.
En wij precies daar de route uitgegraven .......word gewerkt aan een oplossing ....
Word ook vervolgd...
Ook ziet de voorspelling voor de feestdagen er erg goed uit ...kunnen naast de drukte ook nog wel gebruiken.

Zo fijne dagen
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Was goed te doen vanmiddag bij Dorst. Track ligt er ook geweldig bij :-q
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Routes liggen er goed bij, hopelijk blijft het nog even zo. Er is weer puik onderhoudswerk geleverd! En het is te merken dat het vakantie is, vrij druk op de routes zo doordeweeks.

En die e-crossers moeten lekker ergens anders gaan rijden
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

E-crossers... E-mountainbikes... waarom niet gewoon B*-crossers en B*-mountainbikes? :winkie:
* Beenkrachtaangedreven
Plaats reactie