MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Net terug van rondje Dorst. Ligt er goed bij. Niet perfect, maar dat hoeft ook niet. Lekker gereden.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Klopt lag er goed bij....alleen denk ik over een paar dagen weer een stuk losser !
Vooral Dorst.
En alle leem reparatie’s zaten heel goed.
Nu eens kijken wat ze doen als het droog word

Gr.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Vanmiddag ook weer een rondje Dorst en CK gedaan. Ik vond beide er goed bij liggen en kan weer echt genieten van Dorst na lange tijd afwezigheid. Moet weer werken aan mijn bochtenskills :lol:
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Waar rijden jullie de 3 rondjes mee? Met een Hardtail of een fully? Heb nu een Cube Stereo, hiervoor een Trek Procaliber en rij het meest op Vrachelen, Cadettenkamp en in mindere mate Dorst maar vraag me af wat er nu sneller is.
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Hardtail, maar de KOMs zijn in de meeste gevallen door gasten op een fully gereden
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

PB1912 schreef: ma 3 augustus 2020, 00:21 Waar rijden jullie de 3 rondjes mee? Met een Hardtail of een fully? Heb nu een Cube Stereo, hiervoor een Trek Procaliber en rij het meest op Vrachelen, Cadettenkamp en in mindere mate Dorst maar vraag me af wat er nu sneller is.
Dat is de verkeerde vraag, de vraag die je zou moeten stellen -als je niet in een wedstrijd zit- is wat leuker is.
En die kun je alleen zelf beantwoorden ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

PB1912 schreef: ma 3 augustus 2020, 00:21 Waar rijden jullie de 3 rondjes mee? Met een Hardtail of een fully? Heb nu een Cube Stereo, hiervoor een Trek Procaliber en rij het meest op Vrachelen, Cadettenkamp en in mindere mate Dorst maar vraag me af wat er nu sneller is.
Fully, maar heb mijn tijd nog niet verbeterd die ik met een crosser en hardtail heb gereden....
Heb ook niet meer zo veel zin om pr te rijden... misschien is die motivatie er over een tijdje weer..
Good luck!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Prulleman schreef: ma 3 augustus 2020, 01:13 Hardtail, maar de KOMs zijn in de meeste gevallen door gasten op een fully gereden
Nee hoor.
Over grote deel met een hardtail eigenlijk.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Afgelopen zaterdag eindelijk weer eens alle drie achter elkaar kunnen rijden. Ik zag op strava dat januari de laatste keer was. Veel te lang geleden. Lag er prima bij, beetje mul bij Vrachelen, maar had niet anders verwacht.

Mbt fully vs hardtaill; ik heb juist (voor de verandering) met een gelockte voorvork op mijn hardtail gereden.
Met name op de vlakke harde stukken, zoals strava segment "Langs Bergsebaan".
4 seconden van mijn PR afgereden.
Op Boscrossers was ik zelfs snelste van de dag.

Wellicht maakt het alleen iets uit tussen de oren, maar wel resultaat. :wink:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ivocare schreef: ma 3 augustus 2020, 12:49
Prulleman schreef: ma 3 augustus 2020, 01:13 Hardtail, maar de KOMs zijn in de meeste gevallen door gasten op een fully gereden
Nee hoor.
Over grote deel met een hardtail eigenlijk.
Jij bent toch sneller met de spark op Dorst? en zit net nog even de nr 1 en 2 te checken op dorst (start Breda zijde) en die rijden beide ook een fully
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ga er maar van uit dat het minimaal 50/50 is. Dorst is iig snelst (voor een amateur dan) op een fully omdat deze technischer is. Cadettenkamp en Vrachelen KOMs allemaal op hardtail.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

https://strava.app.link/UkZ1sKKLE8

Deze is volgens mij ook op een Spark.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Volgens het blad Fiets zijn fully's (ook in NL) sneller dan hardtails. Laatste test die ik me kan herinneren was bij de UHR waar ze ook op Rhenen hebben getest. Persoonlijk vind ik dit parcours wel enigszins lijken op Dorst (weinig HM, snel, redelijk bochtig). Zelf vind ik de beleving belangrijker, op een HT lijkt het sneller te gaan voor je gevoel.
Gebruikersavatar
PB1912
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 00:16
Mijn mountainbike: Cube C:62 Reaction Race 2022

Ik had een Cube stereo, vooral in bochten merk je veel verschil in Vrachelen. Rij daar 2x per week en daarna vaak nog even een rondje cadettenkamp. Dorst sla ik nu ff over.

Gaat me ook niet om de snelste te zijn (hoef en ga in ook nooit worden) maar vind het toch wel leuk om steeds sneller te gaan (PR vrachelen is 27,24), heb de Stereo deze week verkocht dus nu maar eens kijken voor een snelle hardtail of weer een fully wat wel comfortabeler is.
Los muchachos del Breda, Maestros del futbol
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Specialized Epic 2021 lijkt me wel erg geschikt voor het 3-luik. Als ik nog een ouwe sok vind zou ik het wel weten ;-)
Plaats reactie