MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

JanWteO schreef:Vanochtend zag ik bij " de bankjes " een bordje staan met daarop de uitnodiging je snelste PR te vermelden op de website van MTB-Dorst. Ik begrijp dat dit alleen voor Dorst de bedoeling is maar toch kan ik me voorstellen dat sommige dit toch echt anders zien. Is het nog wel gepast om dit soort uitnodigingen neer te zetten nu de route alleen maar langer en drukker wordt. Want al zeggen de Strava-rijders hier zich netjes aan de regels te houden vindt ik het toch ook best vervelend als je op een rustige woensdagochtend toch weer aan de kant wordt gedirigeerd door een tijdrijder. Dat het tijdrijden gebeurt vind ik prima maar ik denk niet dat dit door de stichting gepromoot moet worden middels dit soort bordjes.
Stichting is voor iedere mtb-er.
Dus ook voor de snellere rijders die door de week rustige momenten kiezen om er te trainen.
Hoe men zich dan gedraagt is aan de persoon zelf (hoop netjes).
Ongeacht hoe snel je bent of denkt te zijn, is toch altijd leuk om jezelf te verbeteren en dat gesteund te zien in een groep mensen die dat toejuicht.
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

Gisteren een rondje dorst + cadettenkamp gereden. Het valt wel op dat de meeste die naar dorst komen het cadettenkamp nog vermijden. Ook rijden de meeste de nieuwe zandheuvels langs de snelweg ook voorbij.
Ondanks de drukte toch lekker kunnen rijden.
Gister middag gewandeld in de vrachelse heide en daar ook de nieuwe bordjes ontdekt.

Wij fietsen al 15 jaar door de vrachelse heiden en hebben daar zo ons eigen rondje bedacht, vandaag wilde ik toch wel eens zien wat er bedacht was dus heb ik maar weer een rondje gefietst.
Van huis uit via de houtse linie naar de vrachelse heide gefietst en daar de route opgepakt.
Het ging natuurlijk net tegen de richting in zoals we gewend zijn en dat maakte het eigenlijk wel weer leuk.
Ook meteen de cadetten route en rondje dorst mee gepakt.
alles bij elkaar toch weer lekker 53 km gefietst.

bij deze de route's vrachelen, cadetten en dorst op gps a 31km
http://connect.garmin.com/activity/462768591" onclick="window.open(this.href);return false;
It never gets easier, you just go faster.
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Mooi lusje zo!
Ride like a maniac on a manic!
fiftyfast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 708
Lid geworden op: za 24 december 2011, 14:32
Mijn mountainbike: trek gf superfly29 /cannondale scalpel

Bergbike schreef:Gaat het nou over hard rijden, of over tè hard? Dat eerste vind iedereen bewonderingswaardig. Tè hard rijden is per definitie niet goed. Wat Onderhoudsman bedoelt is dat er op Cadettenkamp en zo ook Vrachelen teveel situaties zijn die, uitgaande van netjes gedrag, je rondetijd in de weg zitten. Op tijd rijden en tijden vergelijken is daardoor niet geheel zinnig. Daarnaast kàn het minder net gedrag stimuleren, al word hier niemand daarvan beticht.
TE HARD rijden?...dat is absoluut geen discussiepunt.....dat kan echt helemaal niemand hoor :lol:
geluk is een fijn fietsje en goede benen
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Indeed te hard rijden kan nie.
Te hard pleuren wel.
:lol:
R_Jacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: do 3 juni 2010, 12:09
Mijn mountainbike: 's zijn linkspoten.
Contacteer:

fiftyfast schreef:TE HARD rijden?...dat is absoluut geen discussiepunt.....dat kan echt helemaal niemand hoor :lol:
Toch kun je wel TE hard rijden :wink: . Dan ben je de grens van je eigen kunnen aan het passeren of gepasseerd.
Zie er zelf ook best vaak TE hard rijden. Dan zijn ze zo gefocust op een "snelle" tijd dat er voor de rest niemand meer bestaat op de baan. Ze maken fouten en nemen te hoge risico's en halen mensen in waar dat helemaal niet kan of op een onwijs onbeschofte manier doordat ze bijna zwart zien voor de ogen. Zij verpesten het voor de rest.

De echte hard rijders die rijden met een dergelijk gemak dat ze nog genoeg tijd over hebben om op mede bosgebruikers te letten. Die minderen vaart en vragen netjes of ze mogen passeren op een gepaste plaats om daarna weer te versnellen. Dat zijn ook de bikers die je netjes bedanken als je aan de kant gaat, en rijden hun PR tijden als er haast niemand op de baan is en zullen dat met zoveel mogelijk respect doen. Al is niemand helemaal heilig uiteraard.

Het eerst is denk ik waar Rob op doelt. En de tijden lijst. Tja, die is toch echt alleen bedoeld voor de tweede groep :-q
Toptijden op: MTB-Dorst.nl
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

JanWteO schreef:Vanochtend zag ik bij " de bankjes " een bordje staan met daarop de uitnodiging je snelste PR te vermelden op de website van MTB-Dorst. Want al zeggen de Strava-rijders hier zich netjes aan de regels te houden vindt ik het toch ook best vervelend als je op een rustige woensdagochtend toch weer aan de kant wordt gedirigeerd door een tijdrijder.
,

JA, Woensdagochtend...........................die rij ik altijd en inderdaad rij ik hier wel eens op tijd............maar dan vraag ik altijd netjes of ik er langs mag al een paar seizoenen. Maar als ik een keer gevraagd wordt ga ik ook netjes aan de kant zoals het hoort in Dorst. Tevens wanneer er bijvoorbeeld kinderen op de bike zitten voor mij wordt de tijdrit afgebroken of bij meerdere bikers blijf ik er achter hangen en geef gratis advies hoe ze beter een bocht te nemen of wanneer het moment is en de ruimte om goed te passeren. 8)

Tot woensdagochtend 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Vliegende Spaak
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 15 september 2013, 14:42

Zondag twee keer rondje Vrachelen gereden. Inderdaad verbaasd door de rijrichting, die op
sommige plekken precies andersom was, dan wat wij altijd deden. Punt van zorg is voor mij
toch de 200 meter asfalt naar campinkje "t Kwikstaartje". Op deze weg wordt soms ontzettend
hard gescheurd door automobilisten. Met name de golfspelers die twee kilometer verderop
hun balletjes gaan slaan, hebben daar met hun dikke bolides een handje van. Met ons wieler-
clubje zijn we daar regelmatig letterlijk de berm ingereden!!! Mountainbikers opgelet!!
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dan maken we toch een bermpaadje. Genoeg ruimte denk ik als ik op google streetview kijk.
fiftyfast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 708
Lid geworden op: za 24 december 2011, 14:32
Mijn mountainbike: trek gf superfly29 /cannondale scalpel

R_Jacobs schreef:
fiftyfast schreef:TE HARD rijden?...dat is absoluut geen discussiepunt.....dat kan echt helemaal niemand hoor :lol:
Toch kun je wel TE hard rijden :wink: . Dan ben je de grens van je eigen kunnen aan het passeren of gepasseerd.
Zie er zelf ook best vaak TE hard rijden. Dan zijn ze zo gefocust op een "snelle" tijd dat er voor de rest niemand meer bestaat op de baan. Ze maken fouten en nemen te hoge risico's en halen mensen in waar dat helemaal niet kan of op een onwijs onbeschofte manier doordat ze bijna zwart zien voor de ogen. Zij verpesten het voor de rest.

De echte hard rijders die rijden met een dergelijk gemak dat ze nog genoeg tijd over hebben om op mede bosgebruikers te letten. Die minderen vaart en vragen netjes of ze mogen passeren op een gepaste plaats om daarna weer te versnellen. Dat zijn ook de bikers die je netjes bedanken als je aan de kant gaat, en rijden hun PR tijden als er haast niemand op de baan is en zullen dat met zoveel mogelijk respect doen. Al is niemand helemaal heilig uiteraard.

Het eerst is denk ik waar Rob op doelt. En de tijden lijst. Tja, die is toch echt alleen bedoeld voor de tweede groep :-q
ben ik het uiteraard helemaal mee eens..met die kanttekening dat de mensen die zo gezien TE hard gaan meestal helemaal zo hard niet gaan :-D
aan de andere kant...if everything seems unther control your not going fast enough,,,,maar die is niet van mezelf (mario andretti)
geluk is een fijn fietsje en goede benen
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Ik lees een stukje terug iets van een Facebookpagina iemand een idee welke naam deze heeft als die er is tenminste .
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

jeroen mud 7.0 schreef:Ik lees een stukje terug iets van een Facebookpagina iemand een idee welke naam deze heeft als die er is tenminste .
kijk effe in de startpost van dit topic
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

furius schreef: bij deze de route's vrachelen, cadetten en dorst op gps a 31km
http://connect.garmin.com/activity/462768591" onclick="window.open(this.href);return false;
oke, op de garmin geladen :)
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Dorst
http://youtu.be/d2ieFoBovlM

Cadettenkamp
http://youtu.be/kPE9PSyUsic

binnenkort eens Vrachelen rijden :)
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Na alle opmerkingen over 'hard rijden' of 'te hard rijden' wil ik, ter geruststelling, graag even wat toevoegen! Afgelopen zondag aan het einde van de ochtend voor het eerst met mijn dochter op de routes gereden van Cadettenkamp en Dorst. Ze is 7 en heeft nu 3x op haar MTB gereden. De eerste ritjes natuurlijk erg wennen aan de grote fiets en het hobbelen, maar het ging toch wel heel goed. Het is niet zo'n echte durf al maar ik was toch aangenaam verrast door haar ontspanning en rust op de fiets. Daarom zondag ook maar eens wat kleine stukjes van de èchte routes gereden. Dat gaat natuurlijk niet zo hard dus eerst even een beetje uitleg gegeven over hoe ze het best kan reageren op snellere fietsers die willen passeren. Wat een leuke ervaring is het geworden voor haar! Alle passerende bikers (echt 100%) hoffelijk en geduldig en zij goed zelf bepalen waar ze ruimte kon maken. Iedereen dank voor het geduld. Papa trots, dochter trots! Op deze manier zal het MTB virus snel overgedragen worden op de volgende generatie. Die 'zondagsrijders' zijn dus zo gek nog niet. :D Het was een mooi ritje mede door het sociale gedrag van (letterlijk) iedereen die we wat hebben opgehouden. :-q
Be nice :-q
Plaats reactie