MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

Toen ik overstapte van mijn Cube reaction hardtail naar een Cannondale Scalpel gingen mijn PR's op Strava er allemaal aan. In mijn geval is de fully dus sneller.
Remmen kan altijd nog
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mijn ervaring met Dorst is vooral dat een fully sneller is door de hogere bottom bracket in combinatie met de te korte bochten. Toen ik naar een hardtail ging en veel Dorst reed verloor ik bakken tijd daaraan.

Ik denk dat een fully in de praktijk vaak sneller is in Nederland omdat je nogal weinig klimt, dus eigenlijk maakt dat gewicht niet zoveel uit. Nijmegen, LOA zullen wellicht de uitzonderingen zijn.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Op ruige, losse en/of wortelklimmen (zoals in Nijmegen) is een goed afgestelde shorttravel fully sowieso in het voordeel.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Vanmiddag inspectie rondje gedaan....de routes kraken onder de hitte... maar moet inmiddels mijn reparatie plan een beetje bijstellen....tot nu toe 20 mm !!
Morgen eerst rotzooi rapen...takken enzo en dan maar weer eens kijken.
Dus als je morgen gaat fietsen.....pak ook eens een tak op... zou fijn zijn !

Gr robke
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Vanochtend vroeg het drieluik geheel gedaan.

Dorst vond ik al erg droog en CK en Vrachelen lagen er prima bij.
Maar ik ben geen tak tegengekomen (op de paden dan :lol: )...

Succes met het onderhoud, :-q
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Alle takken opgeruimd.....maar alleen Vrachelen heeft die 20 mm gehad !
Cadettenkamp al veel minder en Dorst een klein beetje en die moest eigenlijk het meest hebben.....helaas dus.
Nu maar hopen dat de volgende buien Dorst bezoeken

Gr
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Onderhoudsman schreef: wo 12 augustus 2020, 15:17 Alle takken opgeruimd.....maar alleen Vrachelen heeft die 20 mm gehad !
Cadettenkamp al veel minder en Dorst een klein beetje en die moest eigenlijk het meest hebben.....helaas dus.
Nu maar hopen dat de volgende buien Dorst bezoeken

Gr
Goed bezig hoor :-q en dat in deze hitte :bier:

Heb zelf vanwege de hitte afgelopen dagen slechts af en toe een klein rondje gedaan (Vrachelen of Cadettenkamp). Je merkt inderdaad wel dat het droger/muller wordt, dus hoop dat de voorspelde regen de komende dagen wat helpt ;)
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Vanmiddag de 3 routes gereden en moet zeggen ondanks te weinig regen waren ze flink bekomen.....
Zeker Dorst.....
Lang geleden dat ik ze ik met plezier heb gereden....nu af en toe wat regen svp. 😺
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Onderhoudsman schreef: ma 17 augustus 2020, 17:33 Vanmiddag de 3 routes gereden en moet zeggen ondanks te weinig regen waren ze flink bekomen.....
Zeker Dorst.....
Lang geleden dat ik ze ik met plezier heb gereden....nu af en toe wat regen svp. 😺
Afgelopen zaterdagavond een rondje gedaan en toch lag Dorst er nog best wel slecht bij. Heel erg mul en stoffig. Toch wel verrassend dat dat zo snel kan veranderen. Gisteren heeft het in Breda in een korte tijd lokaal flink geregend, dus waarschijnlijk in Dorst ook.

Overigens lag Vrachelen er zaterdag wel prima bij. Cadettenkamp zat er een beetje tussenin.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Kon het bericht van Rob ook moeilijk geloven aangezien de buien vorige week amper effect leken te hebben, maar ik moet hem toch gelijk geven, zelfs Dorst lag er redelijk goed bij vanmorgen! Bij Vrachelen nog wel een zandbak bij 1 stukje, maar een kniesoor die daar op let. Hopelijk nog een paar buitjes van de week om de basis te verbeteren. Mijn techniek op Dorst was wel drama, leunde nog te veel achterover in de korte bochten, moet weer ff wennen dat je druk op je voorwiel kunt uit oefenen zonder gelijk onderstuur te voelen. Snelle bochten gaan wel lekker.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Het drieluik vanochtend gedaan en het lag er top bij. Je merkt na die paar buitjes dat Dorst weer lekker weg trapt en er meer snelheid in komt (bij mij dan).
En het was lekker rustig vanmorgen ✅👍
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Gisteren, en wellicht nog, lag er een boom over het pad op Vrachelen. Bij de laatste oversteek van een bospad voordat je de weg Meerberg richting de Blikkenweg op draait.

@Onderhoudsman: heb een aantal takken van het pad her en der gehaald, maar het waren er echt veel te veel en ik had haast. :(
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Boom heb ik gisteren al weggezaagd ....verder veel losse troep !!
Rijden ze wel aan de kant.....hoop ik.

Gr
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ik zal m'n best doen. :-q (mogelijk morgenochtend)
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Zow, net terug van een ritje Vrachelen, Cadettenkamp en Dorst. Tracks liggen er weer keurig bij, totaal geen last meer gehad van de droogte van de afgelopen maanden. :-q
Losse troep op de tracks? Mwah.... Wat kleine takjes en blad, lijkt me niet geheel ongebruikelijk in een bos. :-D Geen last van gehad iig.
Hoeft er voor mij ook echt niet allemaal als een biljartlaken bij te liggen. (liefst niet zelfs)

Nog wel onderweg even een boomstammetje wat normaal aan de buitenkant van een bochtje ligt weer terug op z'n plek gelegd. Lag nu dwars over de track heen. Zal er niet vanzelf opgewaaid zijn denk ik.. :~
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Plaats reactie