MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

De vooruitzichten zijn wat dat betreft niet zo goed. De regen van vannacht is bij lange na niet voldoende. Hopelijk valt er verderop deze week nog het één en ander, want daarna gaat het weer richting BBQ- weer.

De kaalslag bij het stuk voor de snelweg gaat inderdaad supersnel, wat een verschil in 1 week :(
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Vandaag een wat langer rondje gedaan: Vrachelen, Cadettenkamp (1e helft), Dorst, Cadettenkamp (2e helft) en Vrachelen. Trouwens op meerdere plekken militairen gezien, blijkbaar aan het oefenen.

Bij het eerste rondje Vrachelen was nog wel effect van de regen te merken, maar dit was bij het tweede rondje al weer aardig opgedroogd… :roll: (ook mensen zien vallen/glijden, waaronder ikzelf, maar zacht terecht gekomen :P)

Verder kwam ik bij dit tweede rondje hier en daar wat gevallen takken tegen (meesten niet hinderlijk) en onderstaande boompje toch maar even opzij gelegd/omgeknakt :winkie:

Afbeelding
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Vandaag aan het einde van de middag ook even een rondje gemaakt met de crosser op Vrachelen en Cadettenkamp.
Dat losse zand is idd funest voor de (kom)bochten, maar ik moet bekennen dat ik het losse zand ook wel leuk vind :oops: ...
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Morgen de hele dag regen :-q :-q
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Was ook op de routes na een paar weken . Maar ik had het nog droger verwacht het ging nog wel.
Zal proberen de ergste droogste stukken op te lossen.
Verder kwam ik ook die militaire tegen maar heb wel gevraagd of ze met die grote schoenen ergens anders konden gaan oefenen ....ze liepen alles kapot !!
En ook die takken en bomen ben ik op vrachelen tegen gekomen hmmm even in de gaten houden.

Gr
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Ik heb na een half jaar blessure leed ook weer eens kunnen spelen op de drieluik. Moet zeggen dat het weer fantastisch was! En dat mulle....ik mag dat wel tot op bepaalde hoogte. Net dat kleine beetje driften in de bochten, het randje opzoeken van wat kan. Prima hoor :winkie: .
Maar idd voor behoud van baantje moet het niet droger worden. Gelukkig regent het 'nu'....en op Dorst staan geen bomen meer in het bos, dus daar valt het ook nog op de baan ook :lol:.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Deze drieluik wil ik vrijdag gaan fietsen. Zijn de routes makkelijk aan elkaar te knopen?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dat is goed te doen. Van Dorst naar Cadettenkamp is eigenlijk alleen even onder de snelweg door, dat is nog geen km. Van Cadettenkamp naar Vrachelen is de verbinding wat langer, maar dat is feitelijk steeds dezelfde weg volgen (doorgaande weg oversteken) tot je weer een bordje ziet en rechtsaf tussen wat weilanden door een pad in slaat. Van daar is het gewoon weer de routebordjes volgen.

De aftakkingen naar de verbindingsroutes zijn goed aangegeven.

Have fun!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

kermit schreef: wo 29 mei 2019, 11:02 Ja, dat is goed te doen. Van Dorst naar Cadettenkamp is eigenlijk alleen even onder de snelweg door, dat is nog geen km. Van Cadettenkamp naar Vrachelen is de verbinding wat langer, maar dat is feitelijk steeds dezelfde weg volgen (doorgaande weg oversteken) tot je weer een bordje ziet en rechtsaf tussen wat weilanden door een pad in slaat. Van daar is het gewoon weer de routebordjes volgen.

De aftakkingen naar de verbindingsroutes zijn goed aangegeven.

Have fun!
Thanks! :-q
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

De groene mtb bordjes zijn verbindingsbordjes naar de andere routes.
Dezelfde groene bordjes kunnen je ook verwijzen naar een lekker bakje koffie of iets te eten!!
Maar dan staat er wel een bord van de horeca gelegenheid bij !

Fijne trip
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Begrijp dat er een motie is aangenomen om een breed fietspad bij de Bergsebaan aan te leggen a la Dorst. Ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor de Vrachelen route.
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

Rollingforever schreef: zo 2 juni 2019, 11:30 Begrijp dat er een motie is aangenomen om een breed fietspad bij de Bergsebaan aan te leggen a la Dorst. Ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor de Vrachelen route.
Goed dat ze dat gaan doen! We fietsen daar wel eens met het gezin, en dat blijft erg goed oppassen want er wordt erg hard gereden. Hoop dat ze het fietspad dan aanleggen aan de kant van Oosterhout, dan blijft de impact denk ik beperkt.
Remmen kan altijd nog
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Onderhoudsman schreef: wo 29 mei 2019, 13:07 De groene mtb bordjes zijn verbindingsbordjes naar de andere routes.
Dezelfde groene bordjes kunnen je ook verwijzen naar een lekker bakje koffie of iets te eten!!
Maar dan staat er wel een bord van de horeca gelegenheid bij !

Fijne trip
Thanks! :-q

Erg goed vermaakt op de routes. Lekker veel draaien en keren met een goede flow erin! Toplaag was wat droog, her en der driftend door de bocht of een voetje aan de vloer.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Jeronimo73 schreef: zo 2 juni 2019, 18:57
Rollingforever schreef: zo 2 juni 2019, 11:30 Begrijp dat er een motie is aangenomen om een breed fietspad bij de Bergsebaan aan te leggen a la Dorst. Ben benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor de Vrachelen route.
Goed dat ze dat gaan doen! We fietsen daar wel eens met het gezin, en dat blijft erg goed oppassen want er wordt erg hard gereden. Hoop dat ze het fietspad dan aanleggen aan de kant van Oosterhout, dan blijft de impact denk ik beperkt.
Ben het eens met je hoor maar dan zal er straks zeker niet minder hard gereden gaan worden. Tenzij ze de weg ook meteen een beetje aanpassen. De aanpassing op de route Dorst is (achteraf) niet verkeerd (alleen wat mul :winkie: ) Het meeste van Vrachelen langs de Bergsebaan ligt wel wat verder van de bosrand volgens mij...
Be nice :-q
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Regen was meer dan welkom !👍
En wat het fietspad betreft er is nog genoeg ruimte om een beetje te schuiven...kan er alleen maar beter van worden.
Denk alleen dat dat nog wel even kan duren.
We gaan het zien.

Gr.
Plaats reactie