MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

:lol: :-q
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

:lol: :lol:
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Mark-V schreef: do 15 november 2018, 20:13
Makkelijk schreef: do 15 november 2018, 18:52

Waarom moeilijk doen als je het bewijsmateriaal kunt vervalsen :P
Haha, ja dat is waar :P

Vooruit dan, op jouw verzoek:

https://vimeo.com/301042366

:winkie:
Misschien moet je dan wel zo'n radar monteren, scheelt achterom kijken. https://www.gps.nl/fitness-sport/garmin ... radar.html
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vandaag weer een heerlijk tweeluikje Cadettenkamp/Vrachelen gereden. Het lag er super bij. Alle klimmetjes gehaald, zelfs die laatste op het Cadettenkamp. Genoten van het mooie weer, de bossen, mijn fiets en ook nog een vet PR gereden. Wat wil een mens nog meer?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Ad58 schreef: vr 23 november 2018, 20:41 Vandaag weer een heerlijk tweeluikje Cadettenkamp/Vrachelen gereden. Het lag er super bij. Alle klimmetjes gehaald, zelfs die laatste op het Cadettenkamp. Genoten van het mooie weer, de bossen, mijn fiets en ook nog een vet PR gereden. Wat wil een mens nog meer?
Vanmiddag dezelfde route gereden, lag er prima bij inderdaad! Mooi dat de klimmetjes gelukt zijn ;) ik fiets hier zelf nog niet zo lang rond, en die klimmetjes waren zeker in het begin wel af en toe een uitdaging.

Zag verder ook dat een van de onderhoudsmannen aan het werk was in de kou, bij de nieuwe omleiding bij Cadettenkamp, goed bezig :-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

S.R. schreef: za 24 november 2018, 16:14 Zag verder ook dat een van de onderhoudsmannen aan het werk was in de kou, bij de nieuwe omleiding bij Cadettenkamp, goed bezig :-q
Deze beste man kwam ik daar ook, en bij de omleiding op Vrachelen, tegen. Naar aanleiding hiervan een public service announcement: Bij twijfel, houdt links aan.

Als je niet eens twijfelde en rechts ging: voor straf en halve dag helpen aan onderhoud. :tong
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

Omleiding Vrachelen?
Waar is dat?
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Frans1976 schreef: za 24 november 2018, 23:10 Omleiding Vrachelen?
Waar is dat?
Na de oversteek van de Bergsebaan (bij de parkeerplaats) gelijk links i.p.v. recht(s/door). We mogen aldaar weer over de oorspronkelijke route zonder het saaie onnodige vierkantje.
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

Bergbike schreef: za 24 november 2018, 23:21
Frans1976 schreef: za 24 november 2018, 23:10 Omleiding Vrachelen?
Waar is dat?
Na de oversteek van de Bergsebaan (bij de parkeerplaats) gelijk links i.p.v. recht(s/door). We mogen aldaar weer over de oorspronkelijke route zonder het saaie onnodige vierkantje.
Top, we gaan het zien morgen
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vandaag weer een heerlijk tweeluikje Vrachelen/Cadettenkamp.
En een nieuw stukje ontdekt; op een gegeven moment kom je bij een klimmetje met twee paden. Je ziet het het van ver aankomen. Het linker pad is veel hoger en steiler, dus leuker.
Nu links aan houden, dan volgt er nòg een leuk stukje. Je komt weer vanzelf op de rode route uit. De rechterzijde volgen is ronduit saai vergeleken bij dit stukje! :-q

Het ligt er trouwens ècht fantastisch bij! En het was niet koud, want ik heb hard genoeg gefietst! 8)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ad58 schreef: di 27 november 2018, 19:31 Vandaag weer een heerlijk tweeluikje Vrachelen/Cadettenkamp.
En een nieuw stukje ontdekt; op een gegeven moment kom je bij een klimmetje met twee paden. Je ziet het het van ver aankomen. Het linker pad is veel hoger en steiler, dus leuker.
Nu links aan houden, dan volgt er nòg een leuk stukje. Je komt weer vanzelf op de rode route uit. De rechterzijde volgen is ronduit saai vergeleken bij dit stukje! :-q
Zo ging de route oorspronkelijk, behalve het klimmetje waarmee je begon, die ging wel via rechts. Links is inderdaad veel leuker...
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ad58 schreef: di 27 november 2018, 19:31 Vandaag weer een heerlijk tweeluikje Vrachelen/Cadettenkamp.
En een nieuw stukje ontdekt; op een gegeven moment kom je bij een klimmetje met twee paden. Je ziet het het van ver aankomen. Het linker pad is veel hoger en steiler, dus leuker.
Nu links aan houden, dan volgt er nòg een leuk stukje. Je komt weer vanzelf op de rode route uit. De rechterzijde volgen is ronduit saai vergeleken bij dit stukje! :-q

Het ligt er trouwens ècht fantastisch bij! En het was niet koud, want ik heb hard genoeg gefietst! 8)
Die heb ik vandeweek ook gedaan, maar ik weet niet meer precies hoe die splitsing ging. Ik was wel links gegaan inderdaad, dat zag er leuker uit :D

Maar wat Dorst betreft:
Ik raak steeds meer confused van die route :winkie: :~

Hoe lang is ie nou werkelijk (rondje Dorst alleen, zwarte route zonder klimheuvels)?
Op deze site staat 9,35km, op deze site staat 9km, op deze site staat 8,3km en mijn gps zei vandaag 7,59km, gisteren 7,14km, maar ook 7,14km, 7,06km, 6,94km en 7,41km heb ik al gezien.
Steeds hetzelfde rondje.

Nu weet ik dat GPS niet supernauwkeurig is, maar hij is wel vrij constant in de 7-7,5km.
Misschien ligt het aan de temperatuur, dat het bos krimpt of zo? :winkie: :lol:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

9,35km is geloof ik zonder de klimheuvels, want die horen niet bij het officiële tijden rondje.

9 en 9,4 (in tekst op mtbroutes.nl) zijn afrondingen. De rest is GPS onnauwkeurigheid.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dorst is ongeveer even lang als je er over doet.... :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Haha, ja dat varieert dus nogal 😬
Maar opeens opduikende mensen die weer verdwijnen, een wisselende afstand van de route, de schemer in t bos... Een goede setting voor een leuke horrorfilm :D
Plaats reactie