MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jogem
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 september 2016, 16:54

Gisteren voor het eerst deze route gereden. Begonnen bij Dorst (pannenkoekenhuis) en direct met koude spieren aan het werk gezet! Wat een gave stukken zitten in dit eerste deel, voor mij als beginner echt een uitdaging! Overige 2 routes zijn wat minder spectaculair maar voor mij ook uitdagend genoeg om het mtb-en onder de knie te krijgen.

Het was gisteren heerlijk weer, niet super druk. De baan lag er prima bij, droog en bladvrij. Al met al prima vermaakt op deze track. Bedankt alle mensen welke dit mogelijk hebben gemaakt en/of dit mogelijk maken. Donatie is gedaan :-)

Iemand nog een tip om wat rustiger aan te beginnen om zo op te warmen voor het zware werk bij Dorst?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jogem schreef: Iemand nog een tip om wat rustiger aan te beginnen om zo op te warmen voor het zware werk bij Dorst?
Zie vorige post van mij.

Beginnen aan de noordkant van het drieluik. Bij Paviljoen Het Houtse Meer. Vandaar 100 mtr naar de track. Voor mij ook gunstig vanuit R'dam, maar ook gunstig voor je lichaam.
Je begint met een rustig stukje Vrachelen, maar wel al af en toe een klein heuveltje. Daarna Teteringen om goed warm te rijden en dan kan je écht aan de slag op een volledig rondje Dorst.
Na Dorst kan je lekker door blijven trappen op Teteringen, waarna je uiteindelijk nog op het laatste stuk Vrachelen vol kan vlammen tot je alweer snel op de parkeerplaats staat.


https://www.google.nl/maps/place/Het+Ho ... d4.8081521" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Naar Rijen verhuizen werkt ook. :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dan start ie met z'n koude benen nog steeds bij de bankjes, toch? :D
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Wel als hij als eerste zijn bankjes gaat verhuizen. :roll:

Korste weg is 3-4km, langste zonder noemenswaardig asfalt 50km. Ergens daartussen wordt eenieder wel warm.
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

gisteren drieluik, tiptop baantje 56 km op de teller met stukkie asfalt erbij :wink:
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Nats
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 14:17

De route lag er gister weer snel bij, heb flink door kunnen trappen op het 3 luik. Helaas reden er op een groot deel van (2e deel) cadettenkamp 4 crossmotoren voor mij. Het stukje onderhoud wordt op deze manier wel erg snel om zeep geholpen.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Het is weer een plaag aan het worden. In gebied Chaam-Strijbreek-Meersel Dreef-Rijsbergen ook steeds meer van dit soort tokkies die menen dat benzinedamp en lawaai in de natuur thuishoren. Zolang er niet gehandhaafd wordt vrees ik voor de komende jaren. Wat mij betreft algeheel verbod op kentekens voor offroad motorvoertuigen. Heb 2x een aantal reeën zich dood zien lopen in een hekwerk, opgejaagd deze 'sporters'. Geloof me: zie dat 1x en.je denkt er hetzelfde over
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nats schreef:De route lag er gister weer snel bij, heb flink door kunnen trappen op het 3 luik. Helaas reden er op een groot deel van (2e deel) cadettenkamp 4 crossmotoren voor mij. Het stukje onderhoud wordt op deze manier wel erg snel om zeep geholpen.
Volgens mij wordt de boswachter altijd wel blij als je de kentekens doorgeeft. Het is volgens mij ook een milieudelict, dus geen lullige boete!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Gisteren op Cadettenkamp de nieuwste innovatie gespot op het gebied van bikertje pesten: iemand had een plaat ijs uit een vennetje gehaald en in een kuil op de route gelegd.

Gelukkig maar een tijdelijk probleem, maar toch weer een nieuwe truc om je op je plaat te laten gaan.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

de 3 routes gisteren 9 december

https://youtu.be/Njy93gPmx78" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
stofeter
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: do 7 februari 2013, 21:34
Mijn mountainbike: Breda

gisteren middag ook de drie routes gereden, lag er super bij wat natuurlijk geen uitzondering is met al dat werk wat er aan uitgevoerd word. :-q
reed met mijn winter setup maar dat was niet nodig de trails waren allemaal keihard, het enige wat jammer is zijn al die rem gaten.ook een tafereel tegen gekomen wat ik wel gewend ben bij vrachelseheide,grote groep kinderen op huur mtb en te weinig ondersteuning om dit goed te begeleiden.
maar zeker genoten
Mountain biking - it gets under your skin and doesn't let go. It only takes one ride to turn someone from a normal, upstanding citizen into a trail hungry, dirt eating addict. If you're not affected yet, then why not?
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zo het lag er vandaag wel heel strak bij.....maar mijn mening telt niet !!
Hebben de laatste weken wel veel ,kleine,dingen gedaan overal en nergens!

Gr robke en volgende week eens kijken voor een kerstboom.
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

De ballen liggen weer klaar!
Schevetrapper Bas
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 15 juni 2009, 23:21
Mijn mountainbike: Cannondale Habit SE 2016, Cannondale Scalpel HiMod 650b (2014) en Cannondale Bad Boy 6

het lag er weer heerlijk bij vandaag. Lekker gereden helaas niet gehele 3 luik met Harry maar wel een groot deel samen met een paar gasten op Rocky Mountains. :-q

en vandaag gespot in december.... een rijder met korte broek en shirt met korte mouwen :o
Plaats reactie