tijden Dorst

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

g60 schreef:?? het gaat toch om tijden dorst ofnie dan? volgens snap jij niet over welk lusje voor het picknickbankje het gaat.. daar kan je namelijk kiezen, net als andere stukjes waar je heen gaat, met of zonder klim/drop bv in het laatste deel (die ik wel altijd mee pak). dat stuk rings kan je niet wel/niet kiezen om te rijden. en ik heb het trouwens ook niet over rotstukken. en blijkbaar zijn er meerdere die bij dat lusje rechtdoor knallen.. en ik neem aan dat je dat lusje zelf wel rijd? dus dan weet je toch wel hoe lang over dat stukje doet? :-q

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!!!
johnvrkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 17:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29'er, Hot Chili Zymotic

Hoe meer lusjes hoe beter! Ik rijd ze allemaal, drops, lusjes, klimmetjes ...
Edwin72
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 15:22
Mijn mountainbike: Lux World Cup CF 7
Contacteer:

Idd , hoe langer hoe beter. Ik rij liever 'rot stukjes' dan asvalt.
Ik sta trouwens te popelen om m'n nieuwe trek8000 donderdagochtend uit te proberen!
Kijken of dat een pr (<23min) gaat opleveren ipv met m'n xstream...
Geen gezeik, Mountainbike !
Shifty-PK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 11 april 2007, 21:41
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Mischien een idee om naast de tijden ook de afgelegde afstand (en welke lussen je hebt gepakt) erbij te vermelden om misverstanden te voorkomen?
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Shifty-PK schreef:Mischien een idee om naast de tijden ook de afgelegde afstand (en welke lussen je hebt gepakt) erbij te vermelden om misverstanden te voorkomen?
Ah...........de nuance :-q

Ik rij de route zelf ook zonderdat kleine lusje overigens.Dat stukje "loopt" gewoon niet lekker vind ik en fiets er toch vooral voor mn plezier.
23.10(zonder lusje).
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

zijn int verleden al meer discussies over geweest.. afstand heeft weinig nut want een gps b.v. ziet sommige stukjes niet doordat ze te dicht langs elkaar gaan. en bijna niemand heeft zijn km teller hetzelfde afgesteld met de wielomtrek. aangeven welke lus je wel of niet gereden hebt, kan idd.

misschien een idee voor rob de onderhoudsman om te zorgen dat er maar 1 lus mogelijk is :tong

ben het idd met dreez eens dat dat lusje niet lkkr loopt, zkr niet als je volle bak aan komt..
life starts @ 150bpm...
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

Ik rijd tegenwoordig dat nieuwe lusje steeds wel, al heeft dat ook wel even geduurd. Het loopt nog steeds niet lekker. Het in en uitsturen van het lusje is lastig en je gaat vlak langs de bomen. Mijn snelste tijd met alle lusjes is 19.55 min. Denk dat je wel iets meer als 15 sec. verliest als je het lusje meepakt. Het is niet alleen de extra meters, maar de snelheid die je verliest met afremmen bij insturen lusje en uitsturen als je hem neemt, is best flink vergeleken als je daar volle bak recht door rijd en nog wat extra snelheid kan krijgen door dat afdalingkje. Mijn snelste tijd zonder dat lusje was 19.35, maar ben wel ietsje sneller nu als toen denk ik.....
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
broeckie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 19:37
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29 carbon 3

Ik rijd ook nooit dat nieuwe lusje, de rest alles wel. Mijn snelste tijd is 21:17.
Maar volgens mij bij de stukken waar je zelf kan kiezen wat je doet, staan 2 verschillende kleuren bordjes, een zwarte en een rode. Die zwarte is volgens mij gewoon de echte volledige route.
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Als ik op tijd rij neem ik overal de heuveltjes dus links aanhouden en op het grote blad door knallen lengte route totaal 8.45 km. Het lusje rij ik regelmatig om meer meters te maken en rob een plezier te doen natuurlijk 8) . Deze avond in drunen rijden met forumleden met dezelfde rondetijden met een nieuw gereden record gisteren 56min45sec voor Bas :-q
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zo weer terug van vakantie,we zullen de ,schade; binnenkort eens opnemen van de droogte!!

Maar wat een gemuts op dat lusje,Dat is ook alleen gemaakt voor echte bikers !!

De mindere goden kunnen gewoon rechtdoor,Dus vul in en kleur de plaatjes !!Sterkte met de keus.

GR robke.
koekjeerbij
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 1 februari 2009, 19:22
Mijn mountainbike: scott rc

Speciaal voor Rob een rondje met het lusje gedaan,met de goeie benen van gister geprobeerd een snelle tijd weg te zetten.
17:55 & 18:42 :bier:

Laat Noorbeek maar komen. :tong
Beter schuin erin als recht ernaast

BOM - Ventoux racing team http://www.ruudjacobs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Respect koek!!!!
Edwin72
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 15:22
Mijn mountainbike: Lux World Cup CF 7
Contacteer:

Vandaag 2 rondjes net boven de 23 min gereden met m'n nieuwe bike.
Op de mulle stukken drurfde ik nog niet volluit, dus dat pr zit er aan te komen.
Wist niet dat een ander frame en vork zoveel zou uitmaken ... ( ruim 1 min)
Geen gezeik, Mountainbike !
E van Dalen
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 22:23
Mijn mountainbike: AE easton team issue. AE lightning 890/AE durango 780 carbon.

vandaag nog even geweest. iets meer dan een half uurtje. was nog beetje brak van gister. nog 2 figuren zonder helm zien rijden! beetje jammer. en erg dom!!!!!!!!!!
American Eagle MTB facebook groups.>

https://www.facebook.com/groups/1519785 ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/profile.php?id ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Ga morgen vroeg weer eens proberen op de thuis route na een weekje vreemd gaan in drunen. Zal meer fietsen worden dan afstappen zoals in de duinen.
Mooie tijden onder de 20 minuten. hoop zelf nog eens onder de 23 minuten te komen. Zit nu net onder de 24min sinds de aanschaf van mijn 29er. Met wat meer fietsen en oefenen moet dit haalbaar zijn, heb pas een maand of 6 mtb ervaring maar al wel een hoop plezier gehad. Ben een beetje aangestoken door mijn achter buurman.
Gesloten